بازدید 4445
۶

زنگنه: اروپا راه خود را گم کرده است

یک کارشناس حقوق بین‌الملل با تاکید بر این که اروپا راه و مسیر گفت‌وگو با کشورهای مختلف از جمله ایران را گم کرده است، گفت: این گونه اقدامات دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران است.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰ 16 November 2022

به گزارش «تابناک»، صباح زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از اعمال تحریم‌های جدید از سوی اتحادیه اروپا و همچنین انگلیس اظهار داشت: این نوع اقدامات دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران است، پیش از این میان ایران و اروپا گفت‌وگوی روشنی تحت عنوان گفت‌وگوی انتقادی داشتیم که طرفین نسبت به رفتارهای طرف مقابل هر چه انتقاد و ارزیابی دارند، بیان می‌کردند و در قالب همان گفت‌وگوها جمع‌بندی می‌شد که هدفش پیشبرد روابط بود.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر اروپا تحت تاثیر صهیونیست و آمریکا و فشارهای گوناگونی که در قاره اروپا اتفاق افتاده قرار دارد و این مسائل اروپا را دچار نوعی گم کردن راه و مسیر گفت‌وگو با کشورهای مختلف از جمله با جمهوری اسلامی ایران کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که این نوع رویه و رفتار هیچ گونه کمکی به حل مسائل، اصلا ح و بهبود روابط نمی‌کند، گفت: در چنین فضایی که منفی است و برداشت‌های بدبینانه وجود دارد، همگی بر مجموع روابط با کشورها تاثیرگذار است و یکی از این روابط نیز مربوط به گفت‌وگوها و مذاکرات احیای برجام است.

زنگنه درباره مواضع طرفین نسبت به این اقدامات نیز ابراز کرد: این مساله کار سخت و پیچیده ای است و باید بازنگری به شیوه‌های رفتاری اروپایی ها به عمل آید و همین طور شیوه های رفتاری خودمان نسبت به مسائل داخلی و بیرونی، در این زمینه نیز قطعا معادلات اقتصادی و به خصوص معادلات انرژی بی تاثیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه گوش اروپایی‌ها مانند آمریکایی‌ها از سخنان منفی ائتلاف عبری-عربی پُر می شود، اخیرا نیز شاهد بودیم در خود آمریکا نسبت به دخالت های برخی افراد و یا کشورها در ایجاد لابی‌های خاصی در آمریکا اطلاعاتی را منتشر کردند، لذا کم توجهی به لابی داخل کشور آمریکا و حتی لابی های مراکز مطالعاتی و رسانه ای اروپا منجر به چنین نتایجی در اعمال تحریم ها شده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرد به دلیل آنچه که "استفاده از زور در برابر اعتراضات مسالمت‌آمیز" خوانده شده، تحریم‌هایی را علیه ۲۹ شخص و ۳ سازمان اعمال کرده است.

جوزپ بورل در بیانیه ای با تکرار اظهارات مداخله جویانه اش عنوان کرد که ما از حق مردم برای اعتراض مسالمت‌آمیز ‌و ابراز آزاد خواسته‌هایشان حمایت می‌کنیم.

مطابق با بیانیه اتحادیه اروپا احمد وحیدی، تعدادی از اعضای رده بالا در سپاه پاسداران و ۴ تن از اشخاصی که در دستگیری مهسا امینی دست داشتند در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفته‌اند.

همچنین دولت انگلیس روز دوشنبه از اعمال تحریم علیه ۲۴ شخص و نهاد مرتبط با ایران به دلایل حقوق بشری خبر داد. جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد که در دور جدید تحریم‌ها، مقامات ایرانی را که مسئول آنچه آن را "نقض فجیع حقوق بشر" می دانند، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

کلورلی در بیانیه انگلیس و در اظهاراتی مداخله جویانه و با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران، عنوان کرد که ما به همراه شرکای‌مان پیام واضحی برای ایران فرستادیم و در ایران باید به آزادی بیان احترام گذاشته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۶
فقط شماها دارین درست میرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
اروپا راه خود را گم کرده " اروپا راه و مسیر گفت‌وگو با کشورهای مختلف از جمله ایران را گم کرده است" یا ما که یک زمان سخنان شریعتمداری و قالیباف و زمستان سرد مبنای گفتگوها می شود و یک زمان راهنمایی های روسیه و زمانی دیگر شرایط کشورهای همسایه و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
دیگه کور و کر هم باشی، باید دخالت را متوجه بشی. کاملا روشنه که دارن دخالت می کنن. البته اونا خودشون را ارباب می دونن. ارباب نوکرهایی که قبول شون دارن
اروپا نوکر و جیره خوار آمریکاس
فقط دولتمردان ما راه راست می روند

عجیبش اینه که خودشون ثروتمند تر می شوند و در همون اروپا فرزندان خود را به دنیا اورده و زندگی و تحصیل ....

مردم هم بیچاره تر و بدبخت تر

هرکی هم اعتراضی داشت، توسط غرب اغفال شده.

حداقل نوه ها و فرزندان خود را در ایران بزرگ کنید، بعد بگید غرب ....

شترسواری دولا دولا نمیشه

اگر غرب جیزه برای همه باشه
شما ها خوبین فقط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر