بازدید 4509

درآمدزایی میلیارد دلاری ربات‌های انسان‌نما در آینده

شرکت سرمایه‌گذاری مشهور "گلدمن ساکس" گزارش داده است که ربات‌های انسان‌نما می‌توانند ظرف ۱۵ سال آینده ۱۵۴ میلیارد دلار درآمد ایجاد کنند
کد خبر: ۱۱۴۹۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 08 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، گزارش جدید شرکت گلدمن ساکس نشان می‌دهد که ربات‌های انسان‌نما می‌توانند طی ۱۵ سال آینده در خدمت کسب و کاری باشند که سالانه ۱۵۴ میلیارد دلاری درآمد داشته باشند.

گلدمن ساکس، شرکت خدمات مالی و بانکداری چندملیتی است که بخش عمده فعالیت‌های آن در زمینه ارائه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و مدیریت سرمایه‌گذاری، همچنین مبادلات کالا، اوراق بهادار، سهام شرکت‌ها و نیز مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک متمرکز است.

گلدمن ساکس از رونمایی جدید شرکت تسلا از ربات انسان‌نمای خود موسوم به اپتیموس (Optimus) برای تهیه و ارائه این گزارش الهام گرفته است.

رونمایی از نمونه اولیه ربات انسان‌نمای تسلا دوباره بحث‌هایی را در مورد فرصت‌های مالی چنین نوآوری برانگیخته است. در این گزارش آمده است: مورد سرمایه‌گذاری برای ربات‌های انسان‌نما بسیار قابل ملاحظه است. تخمین زده شده است که در ۱۰ تا ۱۵ سال، اندازه بازار حداقل شش میلیارد دلاری برای پر کردن شکاف کمبود نیروی کار تولیدی در ایالات متحده تا سال ۲۰۳۰ قابل دستیابی است.

طبق گزارش اخیر موسسه Markets and Markets، ارزش بازار ربات‌های انسان‌نما در سال ۲۰۲۲ به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است و تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۷ به ۱۷.۳ میلیارد دلار برسد.

تحلیلگران این موسسه این افزایش را به افزایش ربات‌هایی با ویژگی‌های پیشرفته در صنایع خرده‌فروشی و پزشکی نسبت می‌دهند. با این حال، بازار در حال حاضر به دلیل هزینه بالای تحقیق و توسعه که باید به بخش رباتیک اختصاص داده شود، عقب مانده است.

گلدمن ساکس می‌گوید با پیشرفت فناوری و کاربردی‌تر شدن مهندسی ربات‌ها نمی‌توان گفت که این بخش تا کجا توسعه خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی