بازدید 3207

بایدن باید به سرعت خود را به یک روانپزشک نشان دهد!

منصور حقیقت‌پور گفت: حرف‌های بایدن از این جهت خوب است که سوژه دست طنزنویسان و کاریکاتوریست‌های ما جور شد تا قدری دلمان شاد شود و به حرف‌هایش بخندیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ 07 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فردا، سخنان اخیر جوبایدن بسیار عجیب بود زیرا نشان‌دهنده دخالت آشکار یک کشور در امور داخلی کشوری دیگر بود. هرچند بعد آن موضوع‌گیری عجیب، سخنگوی کاخ سفید سعی کرد به نوعی سخنان بایدن را تعدیل کند اما به هر حال به نظر می‌رسد شرایط میان ایران و آمریکا در حالت ویژه‌ای قرار دارد.

منصور حقیقت‌پور، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به سایت «فردا» گفت: «من متأسفم از اینکه کشور بزرگی به نام آمریکا که به هر حال روزگاری ابرقدرت جهان بوده، در اختیار کسانی افتاده است که باید از نظر ذهنی تحت درمان قرار بگرند. بایدن یک عقب‌مانده ذهنی است و برای سلامتی خودش هم که شده به سرعت نزد یک روانشاس یا روانپزشک حاذق برود تا از این وضع درآید. او که با سایه خودش دست می‌دهد صلاحیت اظهارنظر در امور کشورداری را ندارد و لایق اداره یک کشور را ندارد».

او ادامه داد: «هیچ عقلانیتی در آمریکایی‌ها دیده نمی‌شود و آنها صرفا جسته بزرگی دارند اما عقل‌هایشان کوچک است. البته حرف‌های بایدن از این جهت خوب است که سوژه دست طنزنویسان و کاریکاتوریست‌های ما جور شد تا قدری دلمان شاد شود و به حرف‌هایش بخندیم».

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره ادعاهای پهپادی آمریکا علیه ایران بیان کرد: «امروز دشمنان ایران هم اذعان دارند که ایران از نظر تولید سلاح‌های پیشرفته بسیار توانمند است و همه اعتراف می‌کنند که ایران می‌تواند موشک‌های بالستیک و پهپاد به دنیا صادر کند. من خبر ندارم که پهپاد به روسیه داده‌ایم یا نه اما اینکه سلاح بخریم یا بفروشیم صرفا در چاچوب منافع ملی انجام می‌شود و در این موضوع از چارچوب‌های آمریکا تبعیت نمی‌کنیم و چارچوب ما منافع ملی‌مان است».

او همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا می‌خواهد شرایطی را فراهم کند تا با تحریک اروپایی‌ها مکانیزم ماشه علیه ایران فعال شود، اظهار کرد: «آمریکایی‌ها که عضو برجام نیستند که بتوانند درباره مکانیزم ماشه اظهارنظر کنند. کشوری که عضو برجام است می‌تواند درباره مفاد آن حرف بزند اما اینکه آیا می‌تواند اروپایی‌ها را تحریک کند یا نه، باید دید که چه می‌شود اما بهتر است اروپایی‌ها افسار خود را دست آمریکا ندهند و فراموش نکنند که به هر حال زمستان هم در راه است».

حقیقت‌پور در پایان درباره آینده برجام و البته احتمال روی کار آمد جمهوری‌خواهان در آمریکا گفت: «باید دید انتخابات کنگره آمریکا چه می‌شود. به نظرم آمریکایی‌ها ملاحظاتی را درباره انتخابات کنگره در نظر دارند و احتمالا بحث برجام را به بعد از انتخابات موکول کرده‌اند. اما اینکه در آمریکا جمهوری‌خواهان روی کار آیند یا دموکرات‌ها چندان مهم نیست زیرا سگ زرد برادر شغال است. در آن سو مگر نتانیاهو در رژیم صهیونیستی روی کار آمده تفاوتی برای ما دارد. همه آنها طبل توخالی هستند؛ آنها همان‌هایی هستند که فقط با یک تهدید سید حسن نصرالله به سرعت عقب‌نشینی کردند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار