بازدید 4939
۸

ضعف جدی دانش آموزان ابتدایی در سواد خواندن

سرپرست معاونت ابتدایی با بیان اینکه ضعف جدی دانش آموزان ابتدایی در سواد خواندن و نگران کننده بودن شاخص‌های کارایی درونی پایه اول باعث آغاز طرح بسته‌های آموزشی فارسی پایه در ۸۳۰۰ کلاس درس شد گفت: برای این آموزگاران بسته طراحی آموزشی نوین، دقیق و گام به گام طراحی شده که شامل طراحی آموزشی تلفیقی، داستان‌های مناسب و هدفمند، کارت تصویری، کارت بازی و فایل صوتی است.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ 07 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، معصومه نجفی در نشست تخصصی معاونین آموزش ابتدایی، روسای ادارات دوره اول و دوم ابتدایی و گروه های تکنولوژی و آموزشی و روسای اداره توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر سراسر کشور که با حضور بیش ۱۵۰ نفر در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه عظیمی هستند که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند. از این رو حضور نیروی انسانی پای کار و با روحیه انقلابی در عمل بسیار ارزشمند است.

نجفی در تبیین سه تغییر رویکرد معاونت آموزش ابتدایی در دولت انقلابی، به تغییر رویکرد از طرح‌های پراکنده، کم‌اثر و نمایشی به تمرکز بر اقدامات اثرگذار مبتنی بر برنامه درسی و توانمندسازی معلم، تغییر رویکرد از نگاه بخشنامه‌ای و اداری به تدوین میثاق‌نامه و عهدنامه و در بعد مسائل ارزشی، تربیتی و دینی و احیای نقش الگویی معلمان و مدیران و چرخش از مدیریت با ساختار هرمی به سمت ساختار شبکه‌ای اشاره کرد.

ارتقاء صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان دوره ابتدایی

نجفی در مورد ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان دوره ی ابتدایی به طرح شهید حاج ابراهیم همت اشاره کرد و در تبیین چرایی اجرای این بسته اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، اولویت بخشی به آموزش دوره های پیش از دبستان و ابتدایی به عنوان دوره‌های پایه در عملیاتی کردن برنامه‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش و جهت دهی مضاعف منابع مالی و نیروی انسانی توانمند مورد تاکید است.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، توسعه مهارت حرفه‌ای و توانمندی های علمی و تربیتی معلمان با ارتقای کیفی آموزش‌های ضمن خدمت و برنامه ریزی برای روزآمد کردن اطلاعات تخصصی و تحصیلات تکمیلی معلمان متناسب با نیاز آموزش و پرورش، دانش‌افزایی مستمر معلمان در حین خدمت و ارتقاء شان و منزلت فرهنگی و اجتماعی آنها ضروری است. در طرح شهید حاج ابراهیم همت برای توانمند سازی معلمان در همه دروس به خصوص سه درس فارسی، ریاضی و علوم برنامه مدون و با چشم انداز روشن تعریف شده است.

برنامه تولید بسته آموزشی پایه اول ابتدایی با رویکرد ترکیبی

نجفی افزود: ضعف جدی دانش آموزان ابتدایی در سواد خواندن از یک سو و نگران کننده بودن شاخص های کارایی درونی پایه اول ابتدایی باعث شد که با بهره گیری از آخرین یافته‌های علمی، طرح بسته‌های آموزشی فارسی پایه اول ابتدایی در ۸۳۰۰ کلاس اول ابتدایی آغاز شد. این ۸۳۰۰ کلاس از مدارس روستایی که نیاز به حمایت جدی و همه جانبه برای بهبود داشتند، انتخاب شدند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون آموزش ابتدایی در تشریح این طرح گفت: برای این آموزگاران بسته طراحی آموزشی نوین، دقیق و گام به گام طراحی شده است، این بسته شامل طراحی آموزشی تلفیقی، داستان‌های مناسب و هدفمند، کارت تصویری، کارت بازی و فایل صوتی است که ماهیانه به دست معلم می رسد. اگرچه این بسته‌ها برای معلم به صورت خودآموز طراحی شده است در بستر شاد هم آموزش‌های لازم و گام به گام ارائه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
موقعی که ما در دهه ۶۰ دانش آموز بودیم، معلمان ابتدایی مدرک دیپلم، معلمان راهنمایی مدرک فوق دیپلم و معلمان دبیرستان مدرک لیسانس داشتند. کارایی معلمان آن موقع از معلمان فعلی که بعضا مدرک دکتری هم دارند بیشتر بود.
معلمان آن موقع در رشته‌ی خودشان باسواد بودند، حتی اگر مدرک دیپلم داشتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
هر چند تنبیه قابل دفاع نیست ولی چوب معلم هم بی اثر نبود یعنی کمتر کلاس اولی پیدا نیشد که بعد از پایان سال تحصیلی خوندن و نوشتن رو یاد نگرفته باشه چون از ترس ضربات معلم گرامی هر جود شده بود می رفتیم درس رو می خوندیم
دو سال کرونا بچه ها مدرسه نرفتند اثراتش را نشا ن میدهد
برای اینکه الان با ادا اطوار به بچه ها درس میدن. چطور ما بدون نصف امکانات اینا و تو زمان جنگ و چهار نفر روی نیمکت و سه شیفته درس میخوندیم ؟
سیستم آموزش و روش هاشون اشتباه هست.در مورد رو خوانی فقط بحث تمرین هست که متاسفانه سیستم نوعی هست که در کلاس رو خوانی درست ندارند.
بدترین موضوع نوع آموزش نگارش هست.من پسرم پارسال کلاس اولی بود یه مدل بهشون آموزش می دادن ما با داشتن مدرک فوق لیسانس ازش سر در نمی آوردم.مثالا ه رو یه جا میگن ه قطره ای ای یه جای میکن صدای کسره میده یه جا دیگه میگن صدای هه میده .بچه کلا درگیر میشه چی شد این وسط.
آیا سالهای قبل هم اینطور بود.عاقبت عدم توجهی به آموزش و پرورش همین خواهد شد
واله اینها همش بیزینس هست... کتابهای درسی را بهم ریختن، درسها را بیش از حد مشکل کردن برای دوره ابتدایی که والدین را مجبور به خرید کتب کمک آموزشی و پرداخت هزینه کلاس تقویتی کنند و بچه هاشون را مدارس غیرانتفاعی ثبتنام کنند. این سخت کردن دروس در حالی هست که دانش آموز وقتی دبیرستان را تموم میکنه نسبت به قدیم خیلی سوادش کمتره!! باوردتون نمیشه برید از اساتید دانشگاه های کشور سوال کنید. زیرساخت آموزشی را یه عده نابود کردند.
جور استاد به ز مهر پدر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست