بازدید 3416
۵

مصرف آب تهرانی‌ها ۵ هزار لیتر برثانیه بیش از تولید

مقدار آب ورودی به شهر تهران ۳۵ هزار لیتر برثانیه و مقدار مصرف ۴۰ هزار لیتر برثانیه ثبت شده است.
کد خبر: ۱۱۴۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 07 November 2022

به گزارش «تابناک»، مدیر بهره برداری تاسیسات آبفای منطقه چهار گفت: مقدار آب ورودی به شهر تهران ۳۵ هزار لیتر برثانیه و مقدار مصرف ۴۰ هزار لیتر برثانیه ثبت شده و حداکثر حجم مخازن تامین کننده آب تهران ۸۰۰ متر مکعب است که با حداقل استاندارد یک اختلاف دو برابری را شاهد هستیم.

مختاری در گفتگوی با رسانه ملی گفت: خشکسالی‌های سه سال اخیر باعث فقر شدید سفره‌های زیر زمین و ذخایر آبی در کشور شده و بهترین راه مقابله با این بحران رعایت و مدیریت مصرف آب در تمام کاربری‌های از جمله خانگی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
با این جمعیت این میزان مصرف عادی می باشد 90 درصد مصرف آب مربوط به بخش کشاورزی و صنعت می باشد بنابراین دولت باید بر صرفه جویی روی این دو بخش متمرکز شود.
وقتی یک متولی دلسوز نباشه همین میشه.حالا فقط حرف بزنید یک روز به خودتون میایید میبینید کار از کار گذشته.گرچه شما مسیولین هدفتون همینه
3 هزار ليتر بر ثانيه اش مربوط به سيفون توالت و آب مصرفي توي توالت هاي سنتي هست و تا زماني كه آب تصفيه شده كه قابل شرب هست براي چنين مواردي استفاده ميشه مشكل جدي در تامين آب داريم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
?الان مشکل کمبوده آبه یا کمبود امکان تصفیه
مشکل از ضعف مدیریت است آنهم از سالها پیش.
باید روی تغییر فرهنگ زندگی و مصرف آب برنامه ریزی می شد مثلا میوه و سبزیجات و صیفی جات و خیلی از خوراکی ها در کارخانه شسته و بسته بندی شوند و نیاز به شستشوی سلیقگی با آب فراوان نباشد. از طرفی آب تصفیه شده برای حمام و باغچه و ... استفاده نشود.
در مردم سرزمین کفار مثلا سیب زمینی یا کاهو یا سبزی و خیلی از مواد غذایی رو آماده و شسته تهیه می کنند هم در وقتشان برای استفاده صرفه جویی می شود هم در آب مصرفی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم