بازدید 3921

رویترز: ایران با طارمی در ضدحملات بی رحم است

کد خبر: ۱۱۴۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 02 November 2022

به نقل از رویترز، ۴ سال حضور مهدی طارمی، مهاجم ایرانی در فوتبال پرتغال، پتانسیل‌های بی‌چون و چرای او را برای همگان آشکار کرده است تا این مهاجم به سلاح اصلی کارلوس کی‌روش در جام جهانی برای ایران تبدیل شود.

از زمان حضور تیم ملی در جام جهانی گذشته و از دست دادن فرصت دیرهنگام مقابل پرتغال که منجر به حذف شدن ایران از جام جهانی شد، این بازیکن ۳۰ ساله بوشهری به ماشین گلزنی تبدیل شده است.

طارمی قبل از جام جهانی روسیه خود را به عنوان یکی از بازیکنان اصلی ایران تبدیل کرد و گام به گام پیشرفت خود را ادامه داد.

او در سال ۲۰۱۶ با تیم ترکیه‌ای ریزه اسپور قراردادی امضا کرد ولی به پرسپولیس برگشت. تصمیمی که در سال ۲۰۱۷ به قیمت چهار ماه دوری او از فوتبال از سوی فیفا منتج شد. طارمی بعد از حضوری کوتاه در قطر با تیم الغرافه راهی ریوآوه پرتغال شد.

او در اولین فصل حضور خود در فوتبال پرتغال در ۳۰ بازی لیگ ۱۸ گل به ثمر رساند تا مورد توجه پورتو قرار گیرد و راهی این تیم شود. از آن زمان آمار گلزنی این بازیکن روز به روز بهتر شد و توانست با پورتو قهرمان لیگ و جام حذفی شود و حتی در لیگ قهرمانان نیز شروع به گلزنی کرد.

گل زیبای او به چلسی در لیگ قهرمانان به عنوان زیباترین گل فصل یوفا انتخاب شد و توانست نامزد جایزه پوشکاش نیز شود.

درگیری با دراگان اسکوچیچ کروات باعث شد که او برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی مقابل لبنان و سوریه از تیم کنار گذاشته شود ولی او در ادامه به تیم ملی ایران برگشت. در ادامه بازگشت کارلوس کی روش در ماه سپتامبر به تیم ملی ایران به این معنی بود که خطر انتخاب نشدن طارمی برای قطر از بین رفته است چرا که او رابطه خوبی با مربی پرتغالی دارد.

باید دید مصدومیت زوج او در تیم ملی ایران یعنی سردار آزمون به کجا می‌رسد و طارمی به تنهایی در خط حمله حضور خواهد داشت یا در کنار آزمون.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل