بازدید 4998

جشن خونین هالووین در شیکاگو در پی تیراندازی

دست کم ۱۴ نفر شامل دو کودک و یک نوجوان در پی تیراندازی در جشن هالووین در غرب شیکاگو زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 01 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به گفته پلیس، دست کم ۱۴ نفر شامل دو کودک و یک نوجوان در جشن هالووین دوشنبه شب در غرب شیکاگو هدف تیراندازی از سوی یک خودرو در حال حرکت قرار گرفتند، اما گزارش فوری درباره تلفات این حادثه وجود ندارد.

به نوشته رویترز به نقل از دیوید براون رئیس پلیس شیکاگو، مجروحان این تیراندازی در شرایط متفاوت هستند و وضعیت تعدادی از آن‌ها وخیم است در حالی که برخی دیگر در خطر جانی نیستند. همچنین یک نفر دیگر بر اثر برخورد یک خودرو به او در محل تیراندازی دچار جراحت شده است.

براون با استناد به اطلاعات اولیه گفت یک خودرو در تیراندازی دخیل بوده اما احتمالاً دو نفر عامل تیراندازی بوده‌اند. رئیس پلیس شیکاگو در نشست خبری گفت که پلیس هویت عاملان را شناسایی نکرده و جزئیاتی درباره انگیزه آن‌ها در دست نیست.

آزاد بودن خرید و فروش و حمل سلاح گرم در آمریکا که هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد، هفته گذشته هم آخر هفته مرگباری را برای شیکاگو رقم زد. در جریان تیراندازی‌ها روزهای شنبه و یکشنبه (اول و دوم آبان) در شهر شیکاگو، بیش از ۵۰ نفر هدف گلوله قرار گرفتند.

این تیراندازی‌ها در حالی رخ داده که «لوری لایتفوت» شهردار دموکرات شیکاگو برای کنترل نرخ روزافزون جنایت در این شهر که رتبه هفتم در سراسر ایالات متحده را دارد، به دردسر افتاده است. شهردار شیکاگو اخیراً پیشنهاد داده بود که بعد از قطع بودجه پلیس این شهر برای خرید تجهیزات نظامی و مؤثرتر در سال ۲۰۲۰، این منابع مالی بار دیگر اختصاص داده شود.

مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است. با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.

درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار