بازدید 7489
از اوباما و پوتین تا ریشی سوناک و برلوسکونی

رهبرانی که عاشق فوتبال هستند

این که سیاستمداران عاشق فوتبال و تیم به ‌خصوصی باشند هم ممکن است برخی اوقات پشتش یک سیاستی پنهان شده باشد.
کد خبر: ۱۱۴۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷ 31 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، هفته گذشته بود که ریشی سوناک به چهره اول اخبار در بریتانیا تبدیل شد. مرد هندی تباری که به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد و در راس قدرت قرار گرفت. ساعتی از انتخاب سوناک نگذشته بود که تصاویر او از تماشای فوتبال و هواداری تیم لیگ برتری انگلیس منتشر شد که نشان می دهد این نخست وزیر جوان مثل سایر انگلیسی ها عاشق فوتبال است. او که متولد شهر ساوتهمتون انگلیس است مثل سایر شهروندان بریتانیایی طرفدار تیم شهرش است و بارها برای تماشای بازی تیم مورد علاقه اش به استادیوم رفت. چند ماه قبل عکسی از ریشی سوناک در یک کافه منتشر شد که او را در حال خوشحالی برای گلزنی انگلیس مقابل آلمان در فینال یورو ۲۰۲۲ زنان نشان می‌دهد. او پیگیر بازی‌های ملی فوتبال هم هست و شاهد تاریخ‌سازی دختران انگلیسی در جام ملت‌های اروپا بود که جام را در خانه نگه داشتند.
 

به واسطه انتخاب ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر بریتانیا، نگاهی می اندایم به علاقه سایر سیاستمداران به ورزش و فوتبال که آنها طرفدار چه باشگاهی هستند؟

سیلویو برلوسکنی

سیلویو برلوسکنی یکی از مشهروترین سیاستمداران ایتالیایی است که مالک باشگاه میلان هم بود. او باشگاه را در سال ۱۹۸۶ خرید و آن را از ورشکستگی نجات داد و سرمایه کافی را در اختیار باشگاه قرار داد تا بتواند در عرض سه سال اولین جام اروپایی‌اش را بعد از دو دهه دریافت کند. البته او سرانجام از میلان دل کند و آن را فروخت، اما این هم باعث نمی‌شود هوادار معروف روسونری نباشد.

سیاستمدارانی که عاشق فوتبال هستند

باراک اوباما

باراک اوباما اولین رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا بود که به محبوبیت بالایی هم رسید. او از جمله سیاستمدارانی است که در لیگ برتر انگلیس تیم محبوبی دارد. رئیس جمهور سابق آمریکا ظاهرا طرفدار وستهام است. قدمت طرفداری او از این تیم به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد وقتی برای تماشای بازی به لندن رفته بود. در واقع هر زمانی که وقت داشته باشد به تماشای بازی این تیم می‌نشیند.

سیاستمدارانی که عاشق فوتبال هستند

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین را می توان معروف ترین سیاستمدار این روزهای جهان نامید. او که با حمله به اوکراین به راس اخبار رسیده این روزها وقت زیادی برای تماشای فوتبال ندارد اما این رئیس جمهور روسی اهل سنت پترزبورگ است و به عنوان یکی از هواداران سرسخت زنیت به حساب می‌آید.

سیاستمدارانی که عاشق فوتبال هستند

دیوید کامرون

مردم بریتاتیا دیوید کامرون نخست وزیر اسبق انگلیس را به عنوان هوادار استون ویلا می‌شناسند. عمویش سِرویلیام داگدیل رئیس باشگاه استون ویلا است و او را وقتی که ۱۳ ساله بود به تماشای اولین بازی‌اش برد. سال ۲۰۰۴، وقتی دیوید در پارلمان گفت که طرفدار فوتبال نیست اعتبار هواداری خود را زیر سؤال برد.

سیاستمدارانی که عاشق فوتبال هستند

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار