بازدید 8727
۲

طالبان مدعی آمادگی برای تعامل با جهان

طالبان با اعلام آمادگی تعامل با جهان عنوان داشت که تمام معیارهای به رسمیت شناخته شدن را محقق کرده اند.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 31 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از طلوع نیوز، نزدیک به پانزده ماه از به قدرت رسیدن دوباره‌ طالبان در افغانستان می‌گذرد؛ اما تا کنون هیچ کشوری حکومت سرپرست در این کشور را به رسمیت نشناخته است.

بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که امارت اسلامی خواهان تعامل با جهان است و حکومت سرپرست تمامی معیارهای به رسمیت شناخته شدن را برآورده کرده است.

کریمی در ادامه افزود: امارت اسلامی معیارها و استاندارهایی که برای به رسمیت شناختن مهم است و در جهان امروزی ما می‌بینیم، تکمیل کرده است.

شماری از چهره‌های سیاسی افغانستان بر این باور هستند که عملی شدن توافق‌نامه دوحه، باز شدن مدارس دختران و ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان زمینه را برای به رسمیت شناخته شدن طالبان فراهم خواهند ساخت.

در حال حاضر هرچند حکومت سرپرست طالبان از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است؛ اما سفارت شماری از کشورها به ویژه هند، چین، ازبکستان، اتحادیه اروپا، روسیه، امارات متحده عربی در شهر کابل فعال هستند.

پیش از این ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در گفت‌وگو با یک رسانه ترکی گفته است که غرب به ویژه امریکا نمی‌خواهد که یک حکومت اسلامی در افغانستان از سوی کشورهای جهان به رسمیت شناخته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
بربر نژاد ها شما هر کاری کنید بازهم کلاس اولید
به رسمیت شناختن جاهلان جانی طالبان یعنی به رسمیت شناختن اسارت یک ملت .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر