بازدید 51767
سه هزار و صد و هفتادمین بسته ویژه خبری «تابناک»

کوثری: نیازمند تجدیدنظر در عملکرد مأموران امنیتی هستیم / نام عامل حمله تروریستی شیراز چیست؟ / انتقاد عبدی از نقش خاتمی در «ادامه نیافتن جنبش اصلاحات» /حسین یکتا: اگر به دهه هشتادی‌ها نپردازیم به تهدید تبدیل می‌شوند / هشدار وزارت راه به مالکان مسکن مهر

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: استعفای وزیر صمت تکذیب شد / کرباسچی: یک پست در اینستاگرام فیلتر شده را ۸ میلیون نفر دیده‌اند! / واکنش «ظریف» درباره اخبار منتشره مبنی بر انتقال پول از سوی وی به خارج از کشور / عزیزی: نباید اعتراض‌هایِ بحق مردم با برخی جریان‌های برانداز یکی شود ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۷۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵ 29 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

استعفای وزیر صمت تکذیب شد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، شایعات فضای مجازی درباره استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت را تکذیب کرد.«محمدجواد حاجی حسینی» معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت در توییتی نوشت: تولید شایعات مستمر این روز‌ها در خصوص استعفای وزیر صمت به علت ترس بدخواهان از تعاملات فنی و کارشناسی بین دولت مردمی و مجلس انقلابی است. وی افزود: بار کج تخریب‌ها و کارشکنی‌های غیرمنصفانه با این ترفند‌های کهنه به جایی نخواهد رسید.

سردار کوثری: نیازمند تجدیدنظر در عملکرد مأموران امنیتی هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلساتی در شورای‌عالی امنیت ملی و نیز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در این جلسات، درباره نحوه عملکرد نیرو‌های امنیتی و انتظامی برای برخورد با افرادی که امنیت عمومی را به خطر انداخته و با سلاح موجب شهادت مردم و نیرو‌های مدافع امنیت می‌شوند تجدیدنظر شود.یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: محورعبری - عربی - غربی با یکدیگر همسو شده‌اند تا ایران یکپارچه را تجزیه کنند و از میان بردارند، اما هرگز به این هدف نمی‌رسند.

اسماعیل کوثری ادامه داد: اکنون شاهدیم گروهک‌هایی مانند کومله، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، هم‌جنس‌بازان، شیطان‌پرست‌ها، مارکسیست‌ها و چپ‌ها در عین اختلافاتی که با یکدیگر دارند، با یکدیگر متحد شده و درتلاشند تا گام به گام مسیر تجزیه ایران را عملیاتی کنند. وی در ادامه با بیان اینکه جریان برانداز اکنون دریافته است، پس از ۴۰روز اغتشاش و ناامنی نمی‌تواند به هدف خود دست پیدا کند، رویه خشن‌تری را برای رسیدن به هدفش انتخاب کرده است، افزود: از ابتدای روند آشوب‌ها، با هوشیاری مدافعان امنیت کشور، صد‌ها قبضه سلاح جنگی از تروریست‌هایی که قصد وارد کردن آن‌ها را به داخل شهر‌ها برای استفاده در آشوب‌ها داشتند کشف و ضبط شده است. این موضوع نشان می‌دهد خط ترور از سوی آشوبگران و حامیان آن‌ها از روز‌های آغاز ناامنی‌ها پیگیری شده است.

نام عامل حمله تروریستی شیراز چیست؟

گروهک تروریستی داعش، نام عامل حمله تروریستی شیراز را اعلام کرد. شبکه موسوم به اعماق وابسته به گروهک تروریستی داعش، ویدیویی از بیعت عامل حمله تروریستی حرم شاهچراغ شیراز با خلیفه این گروهک منتشر کرد. در این ویدیو آمده است که عامل این حمله تروریستی فردی به نام "ابی عایشه العمری" است. در حادثه عصر روز چهارم آبان در پی حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) تعدادی از هموطنان به شهادت رسیدند و عده‌ای نیز مجروح شدند. ساعتی پس از این حادثه، گروهک تروریستی داعش مدعی شد که مسئول حمله به حرم شاهچراغ در شیراز است.

کرباسچی: یک پست در اینستاگرام فیلتر شده را ۸ میلیون نفر دیده‌اند!

کرباسچی با انتشار توییتی نسبت سیاست اتخاذ «فیلتر» در کشور انتقاد کرد. مدیرمسئول روزنامه هم میهن نوشت: در حالی که نزدیک یک ماه است اینستاگرام فیلتر شده، امروز دیدم یک پست غیر خبری را ۸ میلیون نفر فقط در عرض کمتر از ۴۸ ساعت گذشته دیده اند؛ یعنی تقریبا ده درصد جمعیت ایران! سودی ناقابل برای تاجران VPN آقایان عزیز! در دنیای امروز این نوع مدیریت و کنترل جواب نمی دهد.

واکنش «ظریف» درباره اخبار منتشره مبنی بر انتقال پول از سوی وی به خارج از کشور

محمد جواد ظریف خبر منتشره در برخی رسانه‌ها مبنی بر انتقال پول از سوی وی و همسرش به بانکی در شانگهای چین را تکذیب کرد.محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه سابق در پاسخ به سوال ایسنا در مورد خبر منتشره مبنی بر این که ظریف و همسرش ۴ میلیون یورو به بانکی در شانگهای منتقل کردند، گفت: این روزها از اطراف مختلف، عده‌ای توبه نامه دروغین از سوی من منتشر می‌کنند، عده‌ای به دروغ ساختمان به نام من کرده و عده‌ای این ادعا را مطرح می کنند که من پول به خارج از کشور منتقل کرده‌ام. عجیب است که در این شرایط تندروهای دو طرف چنین اتهامات دروغی را منتشر می‌کنند.شورا هاشمی، کارمند وزارت امور خارجه اتریش، چندی پیش در توییتی مدعی شد: جواد ظریف و همسرش ۴ میلیون یورو به یک بانک در شانگهای منتقل کردند.

مسئولان کشور مراقب باشند حادثه تروریستی شیراز ضرورت انجام اصلاحات ساختاری و گفت‌وگوی ملی و مفاهمه را به مخاطره نیندازد

روزنامه اطلاعات نوشت: مقامات و مسئولان کشور و بزرگان نظام و حکومت و دولت مراقبت کنند که این حادثه تروریستی تلخ در شیراز، لزوم ایجاد زمینه‌های اصلاح رویکردها و روش‌های نامناسبی که حکمرانی مطلوب را در محاق فرو برده، از بین نبرد و ضرورت انجام اصلاحات ساختاری و گفت‌وگوی ملی و مفاهمه را به مخاطره نیندازد و بر دامنه یک یکسونگری و تصلب نیفزاید و از هرگونه تقلیل گرایی منتقدان و دوقطبی سازی جامعه و کوچک شمردن آنها که به روش‌های حکومتی در سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی امنیتی، رسانه‌ای و به ویژه اقتصادی انتقاد دارند بپرهیزند.

حمله روزنامه همشهری به عدالتخواهان

روزنامه همشهری نوشت:در صحنه‌خوانی واقعیت‌های اتفاق افتاده، امروز عدالت‌خواهان و رادیکال‌های اصلاح‌طلب و اصولگرای مصلحت‌اندیش چه بخواهند یا نخواهند در زمین تعریف و تبیین شده ضدانقلاب بازی می‌کنند. اینکه عدالت‌خواهان ادامه اعتراضات را مطالبه می‌کنند و میان اتفاقات تروریستی شیراز و اغتشاشگران با معترضان مرزبندی قائل می‌شوند و آن را جدا و بی‌ربط از هم تحلیل و تفسیر می‌کنند، گذشته از اینکه فاقد صلاحیت و قدرت تحلیل در مناسبات سیاسی است، در واقعیت در تقویت فشار ضدانقلاب بر نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نقطه‌زنی ضدانقلاب همچون دیده‌بان در میدان جنگ ایفای نقش می‌کنند و به اتاق فرماندهی و طرح ریزی ضدانقلاب برای آسیب رساندن به حیات انقلاب گرا می‌دهند.

انتقاد عبدی از نقش خاتمی در «ادامه نیافتن جنبش اصلاحات»

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: جنبش سبز (چه خوب، چه بد) به کلی با جنبش اصلاحات متفاوت بود و بسیاری از تحلیلگران نیز از همین منظر از آن استقبال می‌کردند و طرفداران و متولیان آن نیز با اصلاحات مرزبندی روشنی دارند. نمونه آن تفاوت ادبیات و رویکرد مهندس موسوی و خاتمی است. آنچه شکست خورده یا موفق نشده، جریان ۱۳۸۸ است که به نظر من دستاورد جدی جز امنیتی شدن فضای عمومی نداشت و اصلاح‌طلبان را دچار تناقضات خود کرد، به ‌طوری که در سال ۱۳۹۲ سعی کردند با اصلاح سیاست خود به روال قبلی بازگردند، ولی به صورت نیابتی. جنبش اصلاحات موفق‌ترین حرکت سیاسی در تاریخ ۱۵۰ ساله اخیر ایران است، عدم تداوم آن محصول عدول راهبرانش از این جنبش بود و نه پایبندی به آن. مسئول اول آن نیز شخص آقای خاتمی است که امیدوارم جبران کند.

حسین یکتا: اگر به دهه هشتادی‌ها نپردازیم، به تهدید تبدیل می‌شوند

رئیس جمعیت امام رضایی‌ها تصریح کرد: بعد از فتنه ۸۸ تکنولوژی‌های خود را قوی کردند و دولت روحانی هم بستر سازی کرد و توانستند روی دهه هشتادی‌ها سرمایه گذاری بسیاری کنند. معظم رهبری فرمودند دهه هشتادی‌ها انقلاب را به اوج می‌رسانند. دهه هشتادی‌ها فرصتی هستند که اگر به آن‌ها نپردازیم به تهدید تبدیل می‌شود. دشمن بنا دارد این اوج‌نشینان را، دره‌نشین کند.

وی با بیان اینکه دشمن زیست بوم دهه هشتادی‌ها را مجازی کرده است گفت:در فضای مجازی به این بچه‌ها هویت داده است و آن‌ها با به دست آوردن لایک و فالوور برای خود هویت قائل هستند. دیگر لذت جنسی، موسیقی و حتی علمی و درآمد برای آن‌ها فراهم کرده است. دشمن در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها نشسته است و حال توانسته آن‌ها را خودآگاه به میدان بیاورد. راجع جمعیت میلیونی دانش‌آموزان صحبت می‌کنیم.

ماجرای کشته شدن دکتر پریسا بهمنی در تجمع مقابل نظام پزشکی چه بود؟

دکتر رضا لاری پور، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور: دکتر پریسا بهمنی متخصص جراحی عمومی براثر تصادف جان باخته است و خبر کشته شدن وی توسط ماموران امنیتی صحت ندارد. دکتر بهمنی عضو سازمان نظام پزشکی زنجان بود و بر اساس اظهارات سازمان نظام پزشکی شعبه زنجان، وی در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است و مراسم خاکسپاری این مرحومه نیز برگزار شد. البته پزشکی قانونی در حال بررسی مرگ دکتر بهمنی است و بزودی نتیجه آن در رسانه ها نیز اعلام می شود./ ایرنا

تکذیب وقوع درگیری در مرز افغانستان

یک منبع آگاه امنیتی شایعات منتشره پیرامون وقوع درگیری میان نیروهای ایرانی و افغانستانی را تکذیب کرد.یک منبع آگاه با اشاره به نشر برخی شایعات پیرامون وقوع درگیری در مرزهای شرقی کشورمان میان نیروهای ایرانی و افغانستانی، اظهار داشت: هیچ عملیات و درگیری در مناطق مرزی شرق کشور میان نیروهای ایرانی و افغانستانی وجود نداشته و اخبار منتشره در این باره کذب است. در روزهای گذشته درگیری‌هایی در خاک افغانستان جریان داشته که مربوط به عملیات نیروهای افغانستانی در عمق علیه مواضع گروهک تروریستی داعش در این کشور بوده و ارتباطی به مناطق مرزی مشترک افغانستان و جمهوری اسلامی ایران ندارد.

عزیزی: نباید اعتراض‌هایِ بحق مردم با برخی جریان‌های برانداز یکی شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعتراض مردم را باید به رسمیت بشناسیم اما جلوی اغتشاش و اغتشاشگر را بگیریم. گروه‌های زیادی وارد صحنه اغتشاش‌ها شدند و تلاش کردند از همه ظرفیت گروه‌های ضدانقلاب هم استفاده کنند؛ نباید اجازه دهیم اعتراض‌های بحق مردم با برخی جریان‌های برانداز با هم الحاق شود.عزیزی که نماینده مردم شیراز در یازدهمین مجلس شورای اسلامی است با تاکید بر اینکه باید نسبت به اقدامات دشمن، شناخت، جریان‌شناسی و اقدام به موقع داشته باشیم، تاکید دارد: باید این موارد را بموقع انجام دهیم، فضای جامعه مبتنی بر شناخت حق و باطل شود، احساس امید و اطمینان به جامعه دهیم و مدام بر طبل اامیدی نکوبیم؛ جامعه را دچار تنبلی و بی روحیه‌گی نکنیم و القای ما نمی‌توانیم را در جامعه نداشته باشیم.وی می‌گوید: اجازه ندهیم توان اقتصادی کشور تحلیل رود، جمعیت فعال به سمت انفعال حرکت کند و فضای بازیابی رویکردها، کارکردها و نیازهای راهبردی‌مان که یک مولفه بسیار جدی است دچار خمودگی شود.

واکنش مدیرمسئول روزنامه شرق به بیانیه مشترک نهادهای امنیتی درباره بازداشت دو خبرنگار

مدیر مسئول روزنامه شرق گفت: اتهام آموزش خبرنگار شرق در خارج از کشور برای انتشار عکس و گزارش مرگ مهسا امینی کذب است، خانم حامدی در همه مراحل با من هماهنگ بود.به گزارش شبکه شرق، مهدی رحمانیان مدیر مسئول روزنامه شرق درباره بیانیه مشترک نهاد‌های امنیتی کشور و اتهام جاسوسی و آموزش نیلوفر حامدی (خبرنگار شرق) در خارج از کشور به نیت اغتشاش، گفت: این‌ها خبرنگار هستند و کار خبری خود را کرده‌اند. می‌گویند این خبرنگاران توسط بیگانگان آموزش دیده‌اند که بروند خبر تهیه کنند! خب چرا بیگانگان آن‌ها را آموزش بدهند؟ وی در پاسخ به این پرسش که نیلوفر حامدی برای انتشار خبر و گزارش سقز با شما هماهنگ بوده است، اظهار کرد: هر چه درباره او می‌گویند دروغ است. ایشان اولین بار عکس مهسا امینی را منتشر نکرده و قبل از او عکس‌هایی منتشر شده بود. نیلوفر از ابتدا تا انتهای این موضوع با من هماهنگ بود. انتشار عکس و خبر توسط خبرنگار و نشریه ما کار درستی بوده و رسالت خبری خود را انجام داده‌ایم.مدیر مسئول موسسه خبری شرق درباره ادعایی مبنی بر اینکه این خبرنگاران در خارج از کشور آموزش دیده‌اند، گفت: مگر برای آموختن کار خبر حتما باید به خارج بروند؟ در همین کشور هم امکانات آموزشی فراوان است.وی اضافه کرد: در عجبم چگونه دو جریان مهم امنیتی کشور وقت خود را صرف اینگونه مطالب می‌کنند.

ضرغامی: این روزها جای حاج قاسم و تفکرات ایشان خالی است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این روزها و در این اغتشاشات جای حاج قاسم سلیمانی و تفکرات ایشان خالی است. شهید سلیمانی معتقد بود و صریحا نیز می‌گفت که جامعه ما خانواده ماست و متاسفانه خیلی ها این نگاه را ندارند و به دلیل اینکه این نگاه را ندارند مرتبا دنبال قطعه قطعه کردن و تفرقه و اختلاف هستند.

نماینده مجلس جوانان را دعوت به گفت‌وگو کرد

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از جوانان برای گفت‌وگو درباره آینده کشور دعوت کرد.محسن دهنوی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:«برای انجام بهتر وظایف نمایندگی و ادای دین به انقلاب، از همه و مخصوصا جوانان دعوت می‌کنم پیرامون آینده کشور عزیزمان گفت‌وگو کنیم.‏لذا همان‌طور که ماه اخیر در دانشگاه‌ها و مساجد حاضر بوده‌ام، دعوت‌های اقشار مختلف را با کمال میل پذیرا هستم.وحدت ملی و همدلی، راه عبور از این گردنه است.»

علی ربیعی خطاب به معترضان: اجازه ندهید صدای شما صداگذاری شود

علی ربیعی با هشدار نسبت به افزایش خشونت‌ها در جامعه خطاب به معترضان گفت: جامعه‌ای که از یک انقلاب بزرگ سر بر آورده، می‌تواند با در پیش گرفتن مسیر گفت‌وگو و تن دادن به اصلاحات، تاریخ رو به آینده را بسازد.«صدای خیابان ترسناک نیست» عنوان یادداشت علی ربیعی برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: صداها و فریادهای بلند در خیابان‌ها و دانشگاه‌ها و بوق‌های اعتراضی ماشین‌ها ‌ترسی ندارد. من از صداگذاری‌ها، خشونت‌‌افزایی، کوکتل مولوتوف به دست دادن‌ها و تئوری‌سازی‌‌ها با نام «دفاع مشروع» نگرانم.نتیجه پراکندن تخم کینه و خشونت، پدید آمدن حادثه تلخ در شاهچراغ شیراز بود. به خون غلتیدن زائران بیگناه بر سر سجاده نماز تا زد و خوردهای خونین خیابان‌ها هیچ سعادت و خوشبختی‌ برای جامعه ایران به همراه نخواهد داشت. از سویی غمگینانه نشسته‌ام و حوادث چهل روز اخیر ایران را با دقت دنبال می‌کنم. می‌اندیشم، دریغا علایمی که اندیشمندان علوم اجتماعی مطرح کردند از سوی متولیان و سیاستگذاران درک نشد و حتی بیان‌کنندگان واقعیت‌های پیش روی جامعه مورد بی‌مهری قرار ‌گرفتند.

واکنش کرباسچی به اطلاعیه روز گذشته نهادهای امنیتی درباره بازداشت دو خبرنگار

مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن گفت: تا آنجایی که ما در مورد خبرنگار بازداشتی پرسیدیم به ما گفتند هیچ ارتباطی به مسائل روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ندارد. اما آن چیزی هم که در اطلاعیه آمده مربوط به همین فعالیت روزنامه‌نگاری و تهیه گزارش درباره ماجرای اخیر بوده است. حالا منتظر هستیم تا مقامات قضایی چه قضاوت و مدارکی دارند.غلامحسین کرباسچی فعال سیاسی و مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت به وجود آمده برای خبرنگاران بازداشتی و اطلاعیه روز گذشته نهادهای امنیتی و در پاسخ به این که برخوردهای محدودکننده و اتهام‌زنی به فعالان رسانه چه آسیب‌هایی می‌تواند داشته باشد، گفت: من اطلاعات خاصی ندارم، تا آنجایی که پرسیدیم به ما گفتند هیچ ارتباطی به مسائل روزنامه‌نگاری و خبرنگاری ندارد. اما آن چیزی هم که در اطلاعیه آمده مربوط به همین فعالیت روزنامه‌نگاری و تهیه گزارش درباره ماجرای اخیر بوده است. حالا منتظر هستیم تا ببینیم مقام‌های قضایی چه قضاوت و مدارکی دارند.وی افزود: تا آنجا که ما پرسیدیم چیزی به ما اعلام نشده و کاری هم که خانم الهه محمدی انجام دادند این بود که رفتند گزارشی برای روزنامه تهیه کردند و مشابه آن گزارش نیز در خبرگزاری‌های فارس و دیگر خبرگزاری‌ها به تفصیل و با جزئیات بیشتر تهیه شده است. از لحاظ کاری چیزی که ما دیدیم همین تهیه گزارش بود. اما غیر از این اگر موضوع دیگری است، باید اسناد و مدارک آن به دادگاه و مراجع قضایی ارائه شود. بعد از آن منتظر باشیم و ببینیم این ادعاهایی که مطرح شده به چه نتایجی خواهد رسید.

کرباسچی در پاسخ به این که فضایی که امروز در رسانه‌ها شکل گرفته، باعث انفعال و محدود شدن فضای کاری خبرنگاران و رسانه‌ها نخواهد شد، گفت: خبرنگاران از تحرک و فعالیت کاری خودشان باز نمی‌مانند و کارشان را انجام می‌دهند. اما نوع نگاه به رسانه و خبرنگاران نگاه ارتقا بخشی نیست؛ زیرا تلقی کردن کار خبرنگاران به این شکل، به نفع جریان رسانه داخل کشور نیست. در هرصورت ما امیدوار هستیم دستگاه‌های قضایی که این موارد را بررسی می‌کنند و نظر نهایی را می‌دهند، واقعیت مطلب را دریابند، قضاوت داشته باشند و نتیجه درست را اعلام کنند.

هشدار وزارت راه به مالکان مسکن مهر

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به عدم مراجعه برخی مالکان مسکن مهر پردیس برای تحویل واحدها،گفت: امتیاز این واحدها با واحدهای نیمه‌تمام جابه‌جا می‌شود. علیرضا جعفری با اشاره به این‌که 60 هزار واحد مسکن مهر تحویل نشده داریم، اظهار کرد:‌ از همکاران حقوقـی خواسته‌ایم واحدهایی که چندین بار به آنها اخطار مراجعه برای تحویل داده‌ایم، اما مالکان آن اقدامی در این رابطه انجام نداده‌اند شناسایی شود. بر این اساس امتیاز واحدهای مسکن مهر آماده شده با واحدهایی که آماده نیست، جابه‌جا می‌شود. به دنبال این هستیم با اخذ مجوزهای حقوقـی بتوانیم این کار را عملیاتی کنیم.

ارسال پیامک مالیاتی برای مالکان ۵۱۵ هزار خانه خالی

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مشمولان مالیات خانه‌های خالی و مالیات خودروها و خانه‌های لوکس، برای صدور قبض و پرداخت آنلاین مالیات به سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی  مراجعه کنند. لیستی حاوی تعداد ۵۱۵ هزار و ۵۰۰ خانه خالی از وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال شده که برای مالکان این خانه‌ها پیامک اطلاع‌رسانی ارسال شده و هم اکنون در مرحله مطالبه و وصول مالیات است. 

واکنش رئیس کمیسیون انرژی مجلس به شایعه افزایش قیمت بنزین

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تکذیب شایعه تغییر سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، گفت: هیچ‌گونه بحثی در مجلس، کمیسیون انرژی و دولت، مبنی بر چنین مساله‌ای نیست و به‌عنوان رئیس کمیسیون انرژی به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم. رئیس کمیسیون انرژی مجلس مجدداً تاکید کرد: به هیچ وجه بحث افزایش قیمت بنزین و تغییر سهمیه در دستور کار ما قرار ندارد.

آیفون ۱۴ نخرید!

سامانه همتا اعلام کرده است: پیرو اخبار ضدونقیض در رسانه‌ها و سوالات مکرر مخاطبان در مورد وضعیت آیفون ۱۴، به اطلاع می‌رساند، با توجه به عدم واردات قانونی این مدل از گوشی‌ها، کلیه گوشی‌های آیفون ۱۴ بازار قاچاق هستند. لذا به کلیه واحدهای صنفی اکیداً توصیه می‌شود تا زمان تعیین تکلیف وضعیت واردات قانونی آیفون ۱۴ از خریدوفروش آن خودداری کنند. متاسفانه واحدهای صنفی متخلف با وعده و وعید، این گوشی‌ها را به مردم می‌فروشند که ضروری است اتحادیه‌های مربوطه و نهادهای نظارتی با آن‌ها برخورد کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۵
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۹۳
آقای پناهیان واقعاً احتیاج به توجیه وضعیت مردم ایران و مردم کشورهای غربی دارد. بسیاری از گفته های ایشان متکی بر تخیلات او از زندگی مردم در کشورهای غربی است.
آقایان پناهیان-حسن عباسی-رسائی و ... شماها یکی از بانیان اصلی تفکیک ملت شریف ایران به خودی و غیر خودی بوده وهستید. تاوان این از هم گسستگی را نیز باید شماها بدهید. امروز با این همه تبعیض که به جوانان غیر خودی این مملکت از نظر شما روا داشته شده امکان آتشی ملتی خیلی سخت شده و باید یک سری اصلاحات صورت بگیرید تا مملکت دچار انشقاق نشود
اقای کوثری بجای اینکه مرتب صحبت کنی و راهکار ارائه کنی،اصلاح روش های درست کشورداری را از مسئولین رده بالا و وسط و پایین شروع کنید.این نمیشه که هر کاری دوست دارید انجام بدین و مردم را روز به روز فقیرتر و محدودتر کنید و انتظار داشته باشید صدای کسی به گوش نرسد.بسم الله از خودی هاتون شروع کنید.
به این سردار کوثری چی باید گفت، هان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
بگو خدا قوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
باید گفت حسن عباسی مودبتر
سردارکوثری یا واقعا نمیداند یا خودرا به ندانی زده که معترضان را اینگونه معرفی میکند.برای علاج هردردی باید اول ماهیت وعلت درد را شناخت که طبیعتا با تفکرات امثال اسمال کوثری که تفکرغالب درتصمیم گیری ها و نحوه تجزیه وتحلیل حوادث هفته های اخیر است نه درد ونه علت آن برای تصمیم گیران ناممکن خواهدبود.ضمن اینکه سخنان هفته های اخیر اسمال کوثری نشان داد ایشون هم یکی مثل حسین شریتمداری وحسن عباسی و رائفی پور وحمیدرسایی و پناهیان و....هستند ولو با ادبیاتی متفاوت.
دو قطبی کردن جامعه یک روند باخت باخت است ، لطفا نظر اکثریت مردم را فرهنگ و اجتماع به رسمیت بشناسید
اخه این پناهیان تا حالا حرفی زده که بدر کشورمان بخوره؟مرد حسابی دنیا داره چهار نعل جلو میره و تو داری راهکار به مداحان میدی که شعرهای جدید بسرایند؟اخه این مداحی های 24 ساعته چه مشکل مالی و اجتماعی کشور حل کرده یا خواهد کرد؟؟!!
نظرات دوستان را خواندم و فقط نکاتی برای به قول معروف تنویر افکار دوستان:

۱- اصلا هدف قیاس بین ایران در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته نبود. ولی از انطرف هم ایران غنی
ترین کشور دنیا از نظر منابع نفت و گاز هست و قاعدتا نباید درامد های کشورهای توسعه یافته ده برابر ایران باشد. الان حتی کشورهایی مانند چین و ویتنام و فیلیپین و ترکیه و... هم از درامد خانواده های ایران بیشتر دارند. نفرمایید که تحریم بودیم. خوب. عدم تحریم هم بستگی دارد به هنر مدیریت درست سیاست خارجی. تصور می کنید چین نمی توانست مثل ما موضع بگیرد و پشت سر هم تحریم شود؟ ایا چین دوست و متحد و رفیق امریکاست؟

۲-ما یک کارمند ساده حسابداری و کمک مربی مهد کودک هستیم. بسیار متوسط و جزو رنج درامدهای متوسط پایین د ر سطح خانواده های مهاجر. اگر بومی کشورهای توسعه یافته بودیم و درس و کارمان را مانند اینها از 14 سالگی شروع کرده بودیم به جای دویست میلیون تومن ماهانه چهارصد میلیون تومن ماهانه با همین مدرک حسابداری داشتیم و ضمن اینکه والدین ما هم خانه های میلیون دلاری داشتند و می توانستند به ما کمک کنند. خودتان حساب کنید.

۳- درکانادا هزینه درمان مجانی است و هزینه دارو و داندانپزشکی هم برای برخی کارمندان و کارکنان شرکتهای خصوصی بیمه و مجانی است.

۴- خانه چهار خوابه مانند خانه های چند ده میلیاردی شهرک قدس یا مهرشهر هست که نیمی از درامد ما برای خرید ان دارد صرف می شود نه اجاره و زیر زمین ان را هم 40 میلیون تومن اجاره دادیم و کمک خرج برای وام خانه هست.
۵-اینکه چرا خیلی از دوستان می خواهند از ایران پول بفرستند یا اینکه در ایران کار می کنند خیلی رو راست بخاطر اینکه در هیچ کشور توسعه یافته ای اندازه ایران برای برخی پول در اوردن ساده نیست. فکر می کنید خاوری و فرزندان در اینجا شانسی برای زندگی شرافتمند دارند. متاسفانه در ایران همه می دانیم با کمی ظرافت و ظاهر سالاری!می توان انواع رانت و وام کم بهره و سهمیه و زمین و تعاون مسکن و.... را بگیرید.

۶- در هیچ کشور توسعه یافته ای خبر از این رانتها نیست. حتی رستوران شرکت ما برای ناهار باید به اندازه رستورانهای خارج از اداره خرج کنیم. هیچ شهردار و وزیر و نماینده مجلسی خودرو یا راننده شخصی ندارد و هیچ مزایای ویژه غیر از همان بیمه دارو و داندانپزشکی نیست. هر چه هست صاف و شفاف فقط همان فیش حقوقی مطابق قرار داد شماست و بس که برای مقامات باید ان را شفاف بیان کنند و هزاران روزنامه نگار هستند که حتی فیش میز رستوران کاری که داشتید را اگر از بودجه دولت بدهید شما را استیضاح می کنند.

۷- برای کودکان و افراد سالخورده و از کارافتاده و بیکاران و زنان و مردان سرپرست خانواده و... انواع کمک و معافیت مالیاتی هست. دانشگاهها با شهریه هستند ولی اگر فردی یا خانواده ای وپس انداز ندارد باز فرزند انها می تواند با وام تحصیلی و انواع کمکها هزینه تحصیل خود را فراهم کند. هیچ کس صرفا بخاطر نداشتن پول از حق تحصیل و گرفتن حرفه باز نمی ماند.

۸- هر کودک 600 دلار ماهانه کمک هزینه مستقیم میگیرد حتی ما که درامد ماهانه 200 میلیون تومنی داریم.
۹-درامد های دیگر مانند اجازه زیر زمین که خودش 1500 دلار هست کمک بزرگی برای تامین هزینه خانه هست
10- بی خانمان در کشورهای توسعه یافته هم هست. اما فرد سالم و اهل کار هرگز بی خانمان نمی ماند. ولی دو دسته معتادان یا کسانی که مانند عمو حاجی دوست دارند که اینجور زندگی کنند را نمی شود مجبور به کار کرد.
11- ولی ایا کشورهای توسعه یافته مشکل و نقص و سختی زندگی ندارند؟ قطعا دارند. فقط بهشت وعده داده شده الهی بی نقص و مشکل و ضعف و ستم و ظلم هست. ولی همه صحبت این است که مدیریت اقتصادی ایران انچنان بد بوده که هیچ کشوری در تاریخ معاصر حتی با وجود درگیری و جنگ داخلی سراغ ندارید که مانند ایران برای دوره 40 ساله تورم بالای 20 و 30 درصد و اخیرا 40 درصد داشته باشد . این اجحاف اصلی است. این بستری است که به قول بیانیه سبب استفاده بدخواهان کشور هم می شود ولی دلیل اصلی حضور مردم در خیابانها خارجی نیست بلکه همین مدیریت اقتصادی و سیاست خارجی و زمامداری است که مردم را مستاصل و خسته کرده. به خود بیاییم. اگر ده درصد رفاه و و رشد اقتصادی دو رقمی چین و بیکاری و تورم زیر 4 درصد چین را فراهم کرده بودیم هیچ سازمان و دشمن خارجی نمی توانست مردم را به اغتشاش! وار دارد. به خود دروغ نگوییم.

چرا فرار سرمایه هست. چرا تحریم هست. چرا چین که دشمن امریکاست بزرگترین مقصد سرمایه گذاری دنیاهست. چرا امریکا نمی تواند چین را تحریم کند. ایا امریکا دوست شفیق چین هست و به دنبال این است که چین دشمن بشود قدرت جهانی؟ خیر دوست عزیز. هنر فقط حرف زدن نیست بلکه مدیریت سیاست خارجی و روابط حتی با دشمنان باید طوری باشد که به انها گزک ندهد که می بینید چین واقعا دارد هنرمندانه سیاست خود را پیش می برد. مگر نه به هم زدن و دعوا و ... اسانترین ولی بی خرد ترین کار است. می بینید که روسیه هم توجه نکرد و نتیجه را می بینید ولی چین تا این لحظه خام این تله ها و دست اندازها و سرعت گیرها نشده است. چون هوشمندانه دنیا و دشمن واقعی را می شناسد که دشمن واقعی همان فقر و رشد پایین اقتصادی برای هر کشوری است.

این را هم از قلم انداختم. اگر کانادا یا کشورهای توسعه یافته برای مردمشان این خدمات و مدیریت را دارند هنر نکردند. این وظیفه ذاتی دولتها هست که از سوی مردم استخدام شدند و باید در خدمت مردم باشند و همیشه پاسخگو و هر روز و ماه و سال از سوی مردم ارزیابی شوند. این دولتها باید تمام تلاش خود را کنند تا مزایا و تواناییهای مردم و ملت و کشور خود را به نحودرست مدیریت کنند. نحوه درست چیست؟ از رضایت و رفاه و رشد اقتصادی و میزان بیکاری و میزان تورم و... شاخصه های اصلی نحوه درست هست. فقط با گفتن اینکه دشمن داریم و تحریم هستیم و... از مسولیت نمی توان فرار کرد. کدام کشور در دنیا می شناسید که دشمن یا رقیب نداشته باشد. از ان بدتر برخی می گویند فلانی و فلانی از قبل ما به نان و نوا رسیده. غیر از برخی مختلس دیگر مردم ایران از هنر خود چه در فوتبال و چه در هنر رسیدند. مردم شاخص هستند نه مقامات که می گویند نان خوردند و نمکدان شکستند. مگر مقامات از ارث پدری خود وام و جایزه و ... دادند. واقعا که
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
تابی اینجا جای کامنت گذاری است نه مقاله نویسی.چاپ مطالب اینگونه افراد تضییع حقوق دیگرمخاطبانت است.بهتره مثل توئیتر (البته نه اونقدرکم) یه محدودیتی برای کامنتها بذاری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
من از نظر ایشون استفاده کردم
صادقانه ضعف و قوتها را نوشتند
بدیهی است شرح این همه مطلب طولانی است ولی اینکه وقت گذاشتند عالی است
سردار کوثری:
بازی با کلمات واستفاده از کلمات اینجنینی که همه بر غیرواقعی بودن آن واقف هستند شایسته نیست!
لطفاً واقعیات رو درک کرده و با پذیرش خطاها و صد البته جبران آن با مجازات عاملان و کمکاران و ... و باز پرس دادن اموال اختلاس شده و ... و از بین بردن فساد اقتصادی (نمیگم تلاش برای رفع فساد اقتصادی) تکرار میکنم اقدام عملی برای نابودی فساد کشور رو نجات بدید
در غیر اینصورت، این روند اعتراضات ادامه دار هست چون کارد به استخوان مردم رسیده
اگر همان روز اول دست امنیتی ها را نمی بستید و بدتر از آن قوه قضائیه بی جهت افراد مورد دار را آزاد نمی کرد تا الان بساط این ها جمع شده بود و به شاه چراغ هم نمی رسید
هرچند یک خوبی داشت این کشدار شدن ماجرا که تمام ابزارها و افرادی که در چنته داشتند رو کردن برای ایجاد ناامنی و شاید تا 10 سال دیگر دستشان خالی شود برای ایجاد اشوب گسترده در کشور
عباس عبدی ظاهرا پس 45 سال فعالیت سیاسی ودور وبر به اصطلاح اصلاح طلبان پلکیدن هنوزنمیداند که خاتمی اولا از همان اول (سال76) با نیت اصلاحات آنطوریکه مدنظر امثال عبدی بود سرکارنیامد ثانیا خاتمی اصولا فردی ضعیف النفس وبشدت محافظه کار است که حتی اگر میخواست(که نمیخواست) توان انجام اصلاحاتی در حدانتظارات اصلاح طلبان را نداشت وانتخاب یا معرفی غیررسمی خاتمی به عنوان لیدراصلاحات اشتباهی بزرگ بود.سعید حجاریان هم اواخرریاست جمهوریش بخوبی خطاب به او گفت که شما آخرین میخ را برتابوت اصلاحات زدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
اشتباهی مثبت دادم
هیچ کس زیر بار زور نمی‌رود و با دروغ قانع نمی‌شود. نیازی به این همه تحلیل و تفسیر و تعجب نیست.
اسماعیل کوثری ادامه داد: اکنون شاهدیم گروهک‌هایی مانند کومله، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، هم‌جنس‌بازان، شیطان‌پرست‌ها، مارکسیست‌ها و چپ‌ها درعین اختلافاتی که با یکدیگر دارند با یکدیگر متحد شده و درتلاشند تا گام به گام مسیر تجزیه ایران را عملیاتی کنند.

واقعا به یه همچین آدمی چی میشه گفت خداوند سرنوشت ما رو در دست چه کسانی قرار داده کسی که مارکسیست و چپ رو در کنار شیطان پرست قرار میده چه تصمیم درستی درباره جامعه میتونه بگیره این آدم حتی تاریخ کشور خودش رو نخونده یه زمان در ایران ما سوسیالیست های مسلمان رو داشتیم دکتر شریعتی یه مارکسیست یا چپ بوده نیروهای چپ در انقلاب ایران نقش موثری داشتند ت از چگوارا و فیدل کاسترو بگذریم از همین پوتین کمونیست عضو کا گ ب در آلمان شرقی بگذریم چاوز و مادورو رو هم نادیده بگیریم
شرم آوره که مامورین امنیتی تا دندان مسلح نیستن و اینجوری شهید میشن توسط تروریست های داخلی و خارجی
آقای حسن روحانی می‌توانند مملکت را به آرامش برسانند، آقای رئیسی تا کشور از این خراب تر نشده استعفا دهید، اگر واقعاً ایران را دوست دارید استعفا دهید، اگر آرامش مملکت را دوست دارید استعفا دهید، شما توان و سواد اداره کردن این کشور وسیع را ندارید.
رحم نکنید به آشوبگرا
بچه ها را کی تربیت می کند؟ مادر
ببینید چرا مادران اینگونه بچه ها را تربیت کردن که نه اخلاق سرشان می شود نه بزرگتر و کوچکتر و فقط منافع خودش برایش مهم هست
ریشه هم اینکه زن را خواستید اخلاق مردانه وار کنید از چند دهه قبل وقتی می آورید در محیط مردان کار کنند و طبیعی هست چه اتفاقی هم برای خودشان و هم نوع تربیت می افتد هرچند خود تحصیل دانشگاهی و آمدن اینترنت و ماهواره هم تاثیر خودش را می گذارد وگرنه همیشه مشکلات اقتصادی و.. بوده و چیز تازه ای نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
چرا اینترنت رو تحریم نمیکنی؟ اینجا چیکار میکنی؟ استاد یه سوال دیگه، دخترامون رو مدرسه بفرستیم یا اونم بده؟
امثال کرباسچی این وسط چی می گن . برو بابا جمع کن بعد مدت ها از گندکاریهات گذشته فکر کردی خبریه . البته مردم ایران ضعف تاریخی دارن اما نه تا این حد که تو و امثال تو رو با اون کارنامه درخشان یادشون بره . جناب کرباسچی از کلید و پریز سازی رشت چه خبر که به اطرافیان شما هبه گردند و اون کارخانه مشهور رو از بین بردید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
برای کارنامه کرباسچی ساخت اتوبان همت و رسالت و خارج کردن تهران از اون باتلاق ترافک کافیه
تهران هنوز شهردار بهتر از کرباسچی ندیده
فقط آقای حسن روحانی می‌توانند مملکت ما را به آرامش برسانند، ما در گذشته قدر ایشان را ندانستیم، آقای روحانی عزیز تا دیر نشده لطفاً ریاست جمهوری ایران را به طور موقت بر عهده بگیرید.
من عاشق حسن روحانی هستم کاشکی الان رئیس جمهور بودند.
یعنی اینهمه تیتر خبری زدید، یک نظر هم دریافت نکردید؟؟
بهتر نیست بجای این سه تا باکس نظرات، تبلیغ ماستی دوغی چیپسی بزارین دوزار کاسب بشید!!!
سردارکوثری یه کم استراحت کن لاا قل یه روز درمیون صحبت کن . هم حرفهای سنجیده تری می زنی هم اینکه همه نمی گن خیلی حرف می زنی ....
وقتی جنبش اصلاحات که از متن انقلاب است رااز صحنه خارج کنید،اتفاقی که می افتد همین است که مشاهده میکنید،


حتی امروز هم این جبهه توان اجماع را داردومیتواند امنیت ملی را تحکیم ببخشد،،،، این جنبش قدرت جذب نسل جوان رابخوبی دا د
پاسخ ها
محرابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
اصلاحاتی ها رو هم بین وزاری روحانی دیدیم. بابا این حرف ها کهنه شده
استعفا بده دق کردیم از دستت
یعنی شد یکبار به اعتراض مردم نگن اغتشاش و اون رو نسبت ندن به آمریکا و غرب ؟
شما اول روشن کنید این آینده ای که 40 ساله ازش حرف می‌زنید بالاخره کی میرسه؟؟ ما عمر نوح نداریمااا
یک کیلو مرغ ۹۰ هزار تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
حالا چند وقت مرغ نخور شکمو
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعتراض مردم را باید به رسمیت بشناسیم اما جلوی اغتشاش و اغتشاشگر را بگیریم.
ضمن تشکر از آقای عزیزی لطفا" شرایطی فراهم کنید تا در یک فراخوان همه آحاد ملت با هر عقیده و تفکر راهپیمایی اعتراضی با «شعار اصلی ایران متحد» انجام دهند و آزادانه بیانه صادر کنند به امید آنروز تاریخی که رسوا کننده همه دشمنان ایران در هر لباس و چهره ای که هستند
محافظه کار چه ظریف باشه چه خاتمی به ذلت میرسه... امیدوارم به خودشان بیایند
از زبان مدارا بجای زبان تهدید استقاده کنید
استعفای وزیر صمت تکذیب شد، تفاوتی هم نمیکند کی از دست فاطمی نا امین این سه وزارتخانه :صنایع بدبخت و تجارت نابود و معادن بی رمق نجات پیدا میکند؟
بورستون که سقوط کرد ،مردم دارن پولاشون رو برمیدارن نوبت سپرده و پولهای تو بانک رسیده
خود روزنامه شرق و هم میهن مگر کارنامه قابل قبولی دارند ، اصلا حواسشان به این مسائل مگر هست
آقای سلامی سپاه باید در کنار جوانان مملکت باشه ،
تهدید جوانان چاره کار نیست ،
به خدا این جوانان به اندازه کافی تو سری میخورن ،
نگذارید که به آغوش دشمنان قسم خورده بروند
آقای کوثری مگه اغتشاشات به گفته خودتون پایان نیافته؟
آیفون ۱۴ نخرید چون آیفون ۱۴ می تونه مستقیم به ماهواره های استارلینک وصل بشه و بساط فیلترنت رو کلا از بین ببره !
وقتی با آیفون ۱۴ مستقیم به استارلینک وصل شدید می تونید هات اسپاتش کنید و چندین دستگاه دیگه رو هم به اینترنت وصل کنید برای همینه که از آیفون نخرید.
ما در خیلی مسائل باید تجدید نظر کنیم تجدید نظر لازمه پیشرفت و توسعه است و چیز بدی نیست که بخواهیم از آن فراری باشیم

در سیاست خارجی دشمن تراشی زیاد داریم که ۷۰ و ۸۰ درصد آن نه مرتبط با دین است و نه مرتبط با مبارزه با امپریالیسم
در موضوع حجاب افراط بیش از حد باعث بی حجابی شد
در موضوع فیلترینگ افراط بیش از حد پای فیلتر شکن ها را داخل موبایل ها باز کرد که هم ابزار جاسوسی است و هم باعث مصرف اینترنت بین الملل می شود که پول آن در جیب خارجی ها می رود و اگر چنین روندی وجود نداشت (یعنی فیلترینگ) هزینه کمتر به کشور تحمیل می کرد و باعث می شد خارجی ها حداقل سرورهای خودشان را داخل کشور قرار دهند
ما در صدا و سیما هم مشکلات زیاد داریم اگر هزار بار با منطق هم صحبت کنید اما خودتان بخواهید در غیاب مخالف و از طرف او صحبت کنید هیچگاه مردم حرف راست شما را باور نمی کنند و باید چند صدایی برقرار باشد تا اقناع اتفاق بیفتد دقیقا همان چیزی که هنگام رای جمع کردن اتفاق می افتد
پناهیان فقط دهه هشتادی ها نیستند دهه شصت و هفتادیها را در نظر بگیرید حتی نودیها!!
اقای کوثری این نمیشه که مسئولین کشور در نهایت رفاه و امنیت زندگی کنند و افراد کشور را در فقر و عدم امنیت و قوانین محدود کننده نگاه دارید.باید اینو متوجه بشید که تحمیل عقاید مسئولین و اجبار انها به سبکی که حتی خودتان به ان پایبند نیستید نتیجه مطلوبی در دراز مدت نخواهد داشت و این فشارهای نامتعارف به احاد جامعه بالاخره جایی سر باز میکند.
پناهیان هیچ کشوری با مداحی به جایی نمیرسد.علم و تخصص و صداقت و امنیت اجتماعی است که باعث پیشرفت هر کشوری میشود.سالهای سال است که این روش ها را در جامعه بکار میبرید و نتیجه انرا میبینیدv
پناهیان: وظیفه شما مداحان است که آزادی و مفاهیم ضدغربی را به نوحه تبدیل کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طرفداران اصلاح طلب مثبت بدین
طرفداران اصولگرا منفی بدین
دهه هشتاد ها نسل جسور و فهمیده ایی هستند که به دنبال یک زندگی معمولی مثل همتایان خارجی خودشون هستند
عبدی هنوز به خاتمی امید داری؟؟!!!
حرف عبدی تا حدی درست است خیانتی که خاتمی به رای و اعتماد مردم و البته به کشور و نظام هم شاید کرد بزرگترین ضربه ای بود که آثارش بعد از بیست سال در مملکت ظهور کرده و دیگر هم قابل برگشت نیست. نمی شود هم خدا را داشت و هم خرما را مگر اینکه از یکی بگذری.
سردار سلامی
شما اقتصاد کشور رو به دست مردم بدین همه چیز درست میشه
شما تبعیض و بی عدالتی رو سرکوب کنید همه چیز درست میشه
شما جلوی خاوری ها رو بگیر تا راحت کانادا نرن همه چیز درست میشه
شما فقر و فساد و طلاق رو سرکوب کن همه چیز درست میشه
شما جلوی تورم ۳۰۰ درصدی رو بگیر همه چیز درست میشه
شما برد ببین منابع ثروت کشور دست کیه وبگیر بده به ملت همه چیز درست میشه
باید مثل ترکیه عیسی به دین خود و موسی به دین خود باشیم ،ترکیه نباید سرزمین آرزوهای مردم ما باشه ؟؟ و میلیاردها دلار سرازیر آن کسور بشه
میشه بگوید عایشه العمری مال کجاست و چطوری وارد ایران شده
“ مردم در غرب رفاه دارند ، اما ذليل هستند ! جناب پناهيان
--------------------
-- كار مُلك است آن كه تدبير و تأمل بايدش » !
-- آميرزا محمد ، مي بينم شعر حافظ را زير لب زمزمه مي كني ؟..البته شما يك حافظ دوست واقعي هستي و بنده بخوبي واقفم كه شما از اين شاعر شعرهاي بسيار از حفظ داري !
آميرزا محمد مثل كسي كه مي خواهد پشت تريبون رود و سخنراني كند ، سينه اش را صاف ميكند و ملايم
مي گويد : آخه برخي اوقات بعضي سخنان از برخي از مسئولين چه دولتيان و چه مجلسيان و چه برخي سخنرانان و واعظان مي شنوم كه مرا تا حدودي مأيوس مي كند !! مثلاً يكي از مجلسيان ، نه ميگذارد و نه بر ميدارد رُك و پوست كنده مي گويد : « خيابانهاي ناتو را ناامن مي كنيم » !! ديگري هم مي گويد : « در خيابان آدم هاي لخت و مادر زاد ديدم » ... خدايا توبه ! ... استغفر الله ! ... كسي ديگر مي گويد : « وحشت امريكا از تشكيل حزب الله در آنجا » !.. يعني در امريكا !! و خطيبي ديگر مي گويد : « در كشورهاي غربي به زور حجاب را از سر زنان بر مي دارند » ! و سخنراني ديگر گفته است كه : « در غرب مردم رفاه دارند ، اما ذليل هستند » !! ... ياللعجب !
آميرزا محمد مي ايستد و دست در جيب مي كند و دوتا شكلات بيرون مي آورد و در دستش نگه ميدارد و به سخنانش ادامه ميدهد و مي گويد :
-- مسئولين ما چه در مجلس و چه در دولت و چه در منابر و سخنراني ها بايد ملتفت باشند كه چه مي گويند
براي اين كه فيلمش گرفته ميشه و همه جا پخش ميشه و عالم و آدم خبر دار ميشن ! مثل قديم ها نيست كه خيلي حرف ها باد هوا بود !! ... طرف ميتوانست زير حرف خودش بزنه و بگه : « بابا جان من همچون چيزي نگفتم » !! اما زمانه ما اين طور نيست ! ... حالا اگه من كه آميرزا محمد ولد مرحوم حاج عسكر باغبون هستم ، اين حرف ها را بزنم ، زياد مهم نيست ! يك چيزي گفتم و كسي از من فيلم نمي گيره ! همه جا پخش نميشه ، رو هر موبايل و كامپيوتري نميره ! اما مسئولين مملكتي و خطيبان بايد ملتفت باشند كه همه حرفي را نزنن فيلمش همه جا پخش ميشه ! و كسي در دولت كار ميكنه و يادر مجلس بايد از خودش تدبير و سياست و كياست از خود نشون بده ، نه اين كه هر حرفي را بزنه ! همان چيزي كه خواجه حافظ ميگه :
-- كار مُلك است آن كه تدبير و تأمل بايدش » !!
اين كه طرف بگه من در خيابون آدم لخت و مادر زاد ديدم و اون يكي بگه مردم در ديار فرنگ ذليل هستند و اون يكي بگه خيابون ناتو را نا امن مي كنيم كه نشد كار ! نشد حرف ! .. نشد برنامه ! . خب جعفر خان ، خوبي ؟ ابوي حالشان خوبه ؟ ... .. بيا ... يادم نره شكلات بهت بدم ! ... دهانت شيرين كن كه امروز وارد هشتاد و پنج سالگي شدم ! ... كي باور ميكنه ! انگار هشتاد و پنج روز پيش بود كه دنيا اومدم ! هي ي ي ي ي روزگار !!... والده كه رفع كسالت شد بحمد الله ؟ ... خب خدارا شكر !
ان الحکم الا لله یقص الحق و هو خیر الفاصلین [ انعام ۵۷ ]
حکم و فرمان ، تنها از آن خداست حق را از باطل جدا می کند و خدا بهترین فاصله گذار (بین حق و باطل) است
سردار کوثری چی میگییییی
چقدر لذت بخش است سخنان گهربار سردار کوثری و نظرات مشعشع روزنامه همشهری!!!
به آقای پناهیان بفرمایید: ای شیخ یک کمی دیر نیست که به دهه هشتادیا برسید؟! چون اونا 20 سالشونه

در ثانی همانقدر که به دهه 60 و 70 رسیدید به این بندگان خدا هم خواهید رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
لطفا نرسید . به دهه 60 و 70 که اونجوری رسیدید بذارید دهه 80 از رسیدگی های شما بی بهره باشند
هم نامش وهم روز حمله اش دلیل این است که این شخص با احتمال زیاد عربستانی است۔شما میددانید که ملک سلمان مهماندار شاه در عربستان بوده است بنظر میرسدبا احتمال زیاد۔داعش ماهیت عربستانی دارد۔تابحال تصور میشد عراقی سوریهای است۔
جوانان چه گفتگوی با مسئولین دارند.خودتون تحریم ها را بردارید تا آرامش به اقتصاد بازگردد و تورم کاهش یابد و پول ملی در برابر دلار تقویت شود.قطعا ۹۰درصد اعتراضات بخاطر تورم است .شما نگاه کنید ماشین ها با قیمت های تقریبا نیم میلیارد هست ولی دیروز یه مسئول گفته ما داریم محصولات خود را حراج می کنیم!!
این تروریست اهل کدام کشور است تا خاکش را به توبره بکشیم؟
حالا چرا گوگل پلی ، گوگل مپ و گوگل ترانسلیت رو یعدفعه فیلتر کردین
امثال پناهیان و‌ آقای خاتمی یروز در تلویزیون یه برنامه ساده داشتند کم کم پست گرفتن و یکی از عوامل اصلی مشکلات کشور و بحرانش هستند
برای حفظ کشور و‌انقلاب این نوع تفکر که تا صدا سیما هم نفوذ کردند باید درست بشن
واكنش رئيس كميسيون انرژي مجلس به شايعه افزايش قيمت بنزين !
ايشان تاكيد كرد به هيچ وجه افزايش قيمت بنزين و افزايش سهميه در دستور كار ما قرار ندارد !
-----------------------
اقتصاد نيوز : خبر خوش براي بازنشستگان / افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان از آذر ماه اعمال
مي شود !!!!
--- خبر خوش ؟ ! اين كجاش خبر خوشه ؟ مگه قرار نبود از مهر ماه علي الحساب پرداخت شود تا بعداً
كه ...
-- درسته ! بيا دعا كنيم و اميدوار باشيم كه خبر خوش عدم افزايش قمت بنزين و سهميه آن ، مثل خبر خوش افزايش حقوق كارمندان و باز نشستگان نباشد !!
آقای پناهیان اگر اگر مال مردم عوام و بیسواد مثل من هست که بعدا متوجه اشتباهات میشه و میگه اگر اگر . مدیر واقعی اگر ها را قبلا دیده و چندین مهره جلوتر را میبینه و اقدامی میکنه که نتیجش را هم با کمی خطا دیده . شما هم یکی هستی مثل من آدم عادی ولی فقط جلد آدم متخصص را به خودت پیچیدی . شما ها همیشه پر از اشتباه محاسباتی هستید
سیستم امنیتی رو تقویت کنید، هسته ای رو گسترش دهید، ارائه خدمات کنسولی به ايران های مقیم آلمان رو متوقف کنید تا به جون هم بیفتند. به جان اختلاس گران، اغتشاشگران، گیس بر ها و هرزه های خیابانی بیفتید و دانشگاه را اعم از دانشجویان و اساتید رو الک کنید و هر بی سرپا رو وارد دانشگاه بخاطر پول نکنید، صدا و سیما نیاز به انقلاب فرهنگی و افراد متخصص دارد. یا حق
تفکر:
اگر مهسا امینی دانشمند بود و توسط رژیم صهیونیستی ترور می‌شد، بنظرتان الان اوضاع در کشور چگونه بود؟!

❌آیا اسنپ، تپسی و دیجی کالا و... پیام تسلیت منتشر می‌کردند؟
❌ آمریکا و کشورهای اروپایی نگران می‌شدند؟ ❌تجزیه‌طلب‌ها پرچم جعلی اسراییل را به آتش می‌کشیدند؟
❌ علی کریمی جیره بگیر پشت سرهم توییت می‌زد و پست حمایتی می‌گذاشت؟

❌کتایون ریاحی، پیر زن ۶۱ ساله، و آن یکی که کسی حتی او را نمی‌شناسد از لج دشمنان، شال روی سرشان را کمی جلوتر می‌آورند؟
سه لیتری های دوزاری ونمک نشناس افاضه فضل می کردند وپست تنفر از دشمن میگذاشتند.

اصلا آب از آب تکان نمی‌خورد؟*

چرررررا؟

چون همگی سر در آخور آمریکا واسرائیل دارند وبرای خوش رقصی اربابشان حرف مفت میزنند.
کوثری جان دیگه چه حبر تازه میخواهید تجدید نظر کنید
آقای رییس امام رضایی ها شما چکار کردید برای جوان‌ها . جوانی که مملکتشو دوست داره فارسی حرف میزنه مال این خاکه راحت تو تلوزیون بهش می‌گوید تمیخوای جمع کن برو . شما اینهمه امتیاز دستت بوده نتونستی جذبش کنی حالا نگران چی هستی ؟ اصلا شما دقدقه ایران را خودت داری ؟
توی این شرایط اتفاقا باید مالیات های بیشتری نیز از مردم اخذ شود ، بابت تمام خدماتی که نظام در اختیار مردم قرار میدهد بالاخره هزینه هائی دارد که مردم باید آنرا پرداخت کنند. این درست است . آفرین بر سازمان امور مالیاتی ، آفرین بر وزیر اقتصاد و البته صد آفرین به رئیس جمهر محترم.
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
و احتمالا تو از اون افرادی هستی که تو سایه میشینی و بدون اینکه دست به کاری بزنی هر ماه چند ده میلیون از مالیات مردم تو جیبت میریزن!!
زمانی خواهد رسید که عربستان از همان دست پروره خودش یعنی داعش ضربه خواهد خورد
چون بد و جنایت کار ذاتش پلید است و منحصر به زمان و مکان نیست که بگوییم در فلان زمان و مکان جنایتکار است کافی است اندکی زاویه پیدا کند و سمت سوی زاویه اش به سمت اربابانش باشد
آقای کوثری، یعنی تا حالا چیزی کم گذاشتید؟
داستانم تمام نشد میگه بابا اینجا خیلی ارزونیه با یارانه یک ماه میشه خیلی کارها در ایران کرد برادر های عزیز گذشت آن تحملی که ماها فقط نون خالی می‌خوردیم ولی نفر اول صف نماز وایمیسادیم دنیای ارتباطات است نمیشه دولت و مجلس به فکر جیب جوانها نباشند اگر دولت و بزرگان مشک اقتصادی جوانان و ازدواج وهزینهای آن وخانه را برایشان حل نکند سالها باید کارکنند وما آدم های مسن خون اونها را از طریق کرایه خانه هزینه ازدواج وتحصیل ووووبکشیم‌وبعد بگیم آرام باشید باور کنید باید مشکل آنها را همه دست به دست هم بدهیم وکمی از سختیهایی که از طریق اقتصاد براشون درست کردیم حل بشود من به پسرم میگم چرا زن نمیگیری میگه بابا نمیشه مشگله، میگم خدا بزرگه کمک میکنیم میگه تو بگو فرض بر اینکه زن بگیرم بگم تو خرجش کن آیا اول داری بدی دوم چطور روم میشه بگم خرج بده ودها مشکل دیگه خواهشاً این مدیریت دولت باید هر چه سریعتر مشکلات اقتصادی جوانان را حل کند. واله دردی است که اگر مشکل حل نشود از جای دیگر عود میکند بشتابید برای حل مشکل جوانان اقتصادی وووو
استعفای وزیر صمت تکذیب شد.
چه بد
کوثری
فیش حقوق و مزایات رو منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
ایشون ماهی 40 میلیون در آمد داره و پسراشون هم خوب در جاهای مختلف در آمد دارن
البته پزشکی قانونی در حال بررسی مرگ دکتر بهمنی است و بزودی نتیجه آن در رسانه ها نیز اعلام می شود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام واحترام
مردم فکر کردن تیتر زدین:
"نیازمند تجدید نظر درعملکرد نیروهای امنیتی هستین" مسئولین عالی بالاخره راه حل اصلی را یافته اند و می خواهند از مردم عذرخواهی کنند وراه اصلاحات را باز کنید. زیرا بهترین کار برای "آرامش جامعه بازکردن راه اصلاحات وعذرخواهی از مردم است". ولیکن صد افسوس .............
وی با بیان اینکه دشمن زیست بوم دهه هشتادی‌ها را مجازی کرده است (متاسفانه در مجازی کردن دهه هشتادی های ما هم ؛خانواده ها مقصرن هم آموزش و پرورش اون زمانی که دانش آموز در عنفوان نوجوانی میخاد هویتش شکل بگیره تو فضای مجازی بجای نصیحت پدر و معلم اراجیف پرکرده اند و این اغتشاشات هم نتیجه اونه و متاسفانه می بینیم خودکشی هم تو دهه هشتادی ها هم زیاد شده در حقیقت برای خودشون هم اغتشاش و پرخاشگری می کنند باید مسئولین با کمک گرفتن از روانشناسان و جامعه شناسان به هویت جعلی این دانش آموزان رسیدگی کنند متاسفانه بعضی خانواده ها هم سرشون را مثل کبک تو برف کرده ان الان شخصیت بعضی از این بچه ها فانتزی است تا راه علاج پیدا نشه به نظرم اینا برای غرب پرورش یافته اند و به درد ایران نمی خورن و روی سخن دیگر هم برای معلمان پرورشی است از این معلمان محترم بپرسید چند ساعت برای پاتک زدن به پمپاژ هویت دهی غرب در فضای مجازی برای این دانش آموزان برنامه اجرا کردی یا اجرا نکردی اگر هم اجرا کردی ناکافی بوده و تو ای پدر و مادر عزیز تو چرا گذاشتی فرزندانتون بجای درس و مشق
تو زندگی 24 ساعته تو تلگرام و اینستا یا دیگر کوفت بگرده حالا تحویل بگیر تو شخصیت اینا تعارض وجود داره به کره مریخ هم ببری مشکله تا شخصیت و هویت اینا را از تعارض برگردانی ای علما ای فرهیختگان ای روانشناسان ای معلمان ای پدر و مادر به داد این بچه ها برسید تا از این منجلاب شخصیتی که غرب درست کرده به دامن هویت مملکت خود برگردند برای خودشون مهمه )
محدود تر کردن و زدن و بستن و گرفتن و یا خلاصه ( جمع کردن بساط )

اعتراصات ۴۰ روزه گذشته، قطعا همچون دفعات متعدد قبلی شدنی است !!!!

ولی آنچه شدنی نبوده و نیست و نخواهد بود :

،الف ) قانع نشدن اکثریت مردم منتقد و معترض خواهد بود

ب) نگرفتن پاسخ های لازم و عدم رضایت مردم معترض خواهد بود

ج ) رفتن و ماندن آتش زیر خاکستر و تبدیل به مواد مذاب سوزان خواهد بود

د ) تلنبار شدن دلخوری های کوچک به کینه های چرکین و مزمن خواهد بود

ح ) تبدیل منتقدین و معترضین دلسوز امروز به مخالفین فردا میباشد

ایکاش مسولان از این فرصتهای عالی که مردم منتقد و معترض و حتی مخالف

با پرداخت هزینه های گزاف و برای آگاه کردن مسولان بوجود آورده اند

توسط مسولان بخوبی مورد مداقه و ارزیابی و تجدید نظر کلی و زیر بنایی و

اساسی در رفتار و کردارشان قرار گیرد

و مسولان بدانند که این فریادهای اعتراضی نعمت های بزرگ و خدادادی و آژیر

های خطر و برای هشدار و هو شیاری و کنترل صدمات هستند

که برای بیدار کردن آنها از خواب غفلت و ناآگاهی شان و مثال زنگ بیدار باش

ساعت شماته دار بشمار می روند و باید قدر دان آن باشند

البته و حتما خاموش کردن آژیر خطر و بی توجهی به آن و حتی کندن و دور انداختن آن شاید راحت ترین کار باشد !!!

ولی قطعا بزرگترین خطا و اشتباه و کفران نعمتی خواهد بود که قطعا بصورت

گسترده و همه جانبه خسران را بدنبال خواهد داشت.

والسلام
از مجموعه خبر ها اینگونه بر داشت می شود که هیچ طرح مشخصی برای عبور از بحران فعلی وجود ندارد و فقط صدا های پراکنده و ضد و نقیض شنیده می شود که جای تاسف دارد
آقای عبدی ؟؟!!!؟؟؟!!!
انتقاد عبدي از نقش خاتمي در ادامه نيافتن جنبش اصلاحات
------------------------
حدس بنده آن است كه جناب خاتمي در دوران دانش آموزي در درس « انشا » و نيز درس « آيين نگارش از شاگردان ممتاز بوده و نمره انشا نويسي او هميشه ٢٠ بوده ! ...اما در درس هاي كارگاهي و آزمايشگاهي كه درس هاي « عملي » بوده ، بنده فكر نكنم نمره او ٢٠ بوده باشد ! ... شايد نمراتي در حد و حدود ١٦ يا ١٤ و شايد هم ١٠ ... الله اعلم !!
یه پیام دارم برای سردار کوثری ...
همیشه نام افرادی که داعش اعلام می کند، نام مستعار است و واقعی نیست.
مملکت بیشتر نیازمند تجدید نظر در عملکرد مسئولین است
بد نیست شفاف سازی شود که این تروریست از کجا و چگونه به کشور وارد شده. همدستان او چه کسانی بوده و هستند که ولش کردند و رفتند. اما اون جوری اونجا خیلی ریلکس و بیخیال آدمهای بدبخت را تیرباران میکرد که انگار تو فیلم فصای مجازی هست و یا داره مگش میکشه. اسم واقعی اش چیه کجا اقامت داشته‌. ازکدام مرز وارد شده. آیا از داعشیانی نیست که از ایران به داعش همکاری میکردند. چگونه از مرز اسلحه را وارد کرده. اصلا نمونه اسلحه ای که استفاده کرده در ایران هست یا نه؟از کجا آورده؟ در فیلم خیلی حالش بد نبود چه اطلاعاتی ازش گرفته شده. و هزاران سوال دیگر که در ذهن همه وجود دارو و باید پاسخ داده شود. حواب خون این بیچارگان را که بی گناه کشته شدند چه کسی قرار است بدهد. تولیت خرم شاه چراغ که اجازه ورود با کیف را نمیدهد ااین جگونه با اون کوله پشتی حامل اسلحه وارد حرم شده. آبا حفاظت از جان زائرین بر عهده این تولیت نیست.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر