بازدید 4086
۴

انتقاد روزنامه رسالت از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی

رسالت در مطلبی به انتقاد از فیلترینگ پرداخت وآن را ناکارآمد ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ 25 October 2022

به گزارش «تابناک»، این روزنامه نوشت: مردم اینستاگرام را به این دلیل انتخاب کرده‌اند که برندهای داخلی ایران دیر به میدان آمده‌اند و مردم به فعالیت در اینستاگرام و واتساپ عادت و سرمایه‌گذاری کرده‌اند، جایگزین داخلی معتبر و برابر به‌لحاظ فنی را نمی‌یابند، اعتماد به برندهای موجود داخلی ندارند و افراد حقیقی و حقوقی بین‌المللی در اپ‌های داخلی نیستند و به آن‌ها نخواهند پیوست.

فیلتر دائمی شبکه‌های اجتماعی خارجی که حدود ۵۰ میلیون کاربر و میلیون‌ها نفر از آن ارتباط ارتزاق می‌کنند در حرف کار سختی ‌نیست، اما بدانیم که اولا ارتباط و تکنولوژی‌های ارتباطی را نمی‌توان فیلتر کرد، ثانیا اگر هدف مدیریت نسل z است، فیلترشکن‌های آنها همیشه روشن است. علل همه اغتشاشات هم شبکه‌های اجتماعی نیستند.

بنابراین برای خروج از محاصره تبلیغاتی کشور، اتخاذ استراتژی کنشگری فعال و آفندی‌، اجرای راهبردهای‌ هم‌عرض و تقویت رسانه‌ها و پلتفرم‌های داخلی‌، تولید محتوای به‌موقع، غنی و اقناع‌کننده نوجوانان و جوانان در محیط رقابتی‌، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، استفاده از سلاح رسانه‌ای دشمنان علیه خودشان همانند دفاع مقدس و تحقق راهبرد بازدارندگی رسانه‌ای در حوزه شبکه‌های اجتماعی همانند بازدارندگی در حوزه های دفاعی با عملیات معکوس، تأمین‌کننده امنیت ملی است، نه ربط دادن همه کم‌کاری‌ها و غفلت و خالی‌بندی‌ها به شبکه‌های اجتماعی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴
ای بابا کو گوش شنوا؟
حرف کاملا حساااااااااااب
ببینید فیلترینگ ومحدودیتهای اینترنتی تاچه حد غیرمنطقی وغیرموثر(وحتی با تاثیرمعکوس ) است که روزنامه ای مثل رسالت هم از آن انتقاد میکند ضررش را بیش ازنفعش میداند.
به هر حال دولت سیزدهم و مجلس که مدتها درصدد اجرای فیلترینگ شبکه های اجتماعی غیر بومی بود اعتراضات اخیر هم بهانه خوبی برای دولت بود ،فیلترینگ هم مثل طرح جمع اوری ماهواره و... شکست میخوره فقط صدها هزار کسب وکار نابود شدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم