بازدید 70954
چهار مدال طلا و یک نقره در اسپانیا به شاگردان پژمان درستکار رسید

نایب قهرمانی جنجالی کشتی آزاد ایران در امیدهای جهان با طلای پسر فردین و دو کشتی‌گیر کمتر! / حذف بحث‌برانگيز به خاطر تزریق سرم در سالن مسابقات! / دومین زیان از قرعه اسرائیل در یک ماه

باید گفت اگر محمد نخودی با تجربه و آماده به قرعه اسرائیل نمی‌خورد و غلامی به دلیل تزریق سرم در سالن مسابقات از شانس مجدد و مدال برنز محروم نمی‌شد، تیم اعزامی ایران در کشتی آزاد به راحتی می‌توانست بالاتر از گرجستان بایستد...
کد خبر: ۱۱۴۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸ 23 October 2022

کشتی آزاد امیدهای ایران در عین شایستگی برای فتح سکوی نخست دنیا، به نایب قهرمانی مسابقات جهانی اسپانیا بسنده کرد.

نایب قهرمانی جنجالی کشتی آزاد ایران در امیدهای جهان با طلای پسر فردین و دو کشتی‌گیر کمتر! / حذف بحث‌برانگيز بخاطر تزریق سرم در سالن مسابقات! / دومبن زیان از قرعه اسرائیل در یکماه

به گزارش تابناک ورزشی؛ از ۱۰ کشتی‌گیر زیر ۲۳سال اعزامی ایران به این رقابت ها، پنج نفر به فینال رسیده و چهار نفر طلا گرفتند. همچنین سه کشتی‌گیر ضعیف ظاهر شده و حذف شدند و دو کشتی گیر هم با قرعه و سرم هیچ امتیازی کسب نکردند!

 

پسر فردین در امیدها هم طلا گرفت

در آخرین مبارزه رقابت‌های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیررضا معصومی سنگین وزن با آتیه ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر سولومون ماناشویلی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از گرجستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۸ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت.

بیشتر بخوانید

معصومی که پسر فردین معصومی، ملی‌پوش پرآوازه و گیلانی سابق کشتی ایران است، پیش از این در دور مقدماتی این وزن ـ که روز گذشته شنبه برگزار شد ـ در دور نخست ۱۱ بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد، سپس ۱۰ بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز برابر علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.

 

نایب قهرمانی جنجالی کشتی آزاد ایران در امیدهای جهان با طلای پسر فردین و دو کشتی‌گیر کمتر! / حذف بحث‌برانگيز بخاطر تزریق سرم در سالن مسابقات! / دومبن زیان از قرعه اسرائیل در یکماه

پیش از این، محمدصادق فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

توفان فیروزپور مقابل حریف آمریکایی در فینال

امیرحسین فیروزپور، آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی مقابل جاکوب کاردناس از آمریکا به روی تشک رفت و در ادامه نمایش بی نقص خود در این رقابت ها در مدت زمان ۲ دقیقه و ۵۰ ثانیه، با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و سومین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد.

فیروزپور پیش از این در دور مقدماتی این وزن که دیروز شنبه برگزار شد، در دور نخست، ۱۱ بر ۲ رضابک آیتموخان از قزاقستان را برد، سپس با نتیجه ۱۱ بر ۱ ادلان ویسخانوف از فرانسه را از پیش روی برداشت و در سومین مبارزه نیز ۱۲ بر صفر تیویر بوال از کانادا را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. فیروزپور در نیمه نهایی نیز مقابل فیض الله آکتورک از ترکیه در حالی که ۶ بر صفر عقب بود، پیش از پایان وقت قانونی مبارزه با امتیاز عالی ۱۷ بر ۶ به برتری رسید و راهی فینال شد.

نایب قهرمانی جنجالی کشتی آزاد ایران در امیدهای جهان با طلای پسر فردین و دو کشتی‌گیر کمتر! / حذف بحث‌برانگيز بخاطر تزریق سرم در سالن مسابقات! / دومبن زیان از قرعه اسرائیل در یکماه

یک باخت دیگر آذربایجانی‌ها مقابل حریفان ایرانی

محمدصادق فیروزپور، نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم در دیدار فینال برابر حاجی مراد گادژیف از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با ارائه نمایشی بسیار خوب با نتیجه ۵ بر ۲ به برتری رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

نایب قهرمانی تیمی که سکوی اول را با قرعه اسرائیل از دست داد

به این ترتیب، تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با هدایت پژمان درستکار با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره پس از گرجستان بر سکوی نایب قهرمانی رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال در اسپانیا ایستاد. 

باید گفت، اگر محمد نخودی با تجربه و آماده به قرعه اسرائیل نمی‌خورد، تیم اعزامی ایران در کشتی آزاد می‌توانست بالاتر از گرجستان بایستد.

احمد محمدنژاد جوان در ۵۷، آرمین حبیب زاده در ۶۱ و کیان محمود جانلو در ۶۵ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

 

دو مدال از دست رفته امیدها با قرعه و سرم!

محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به قرعه اسرائیل خورد و به سر وزن نرسید و سجاد غلامی نیز پس از شکست مقابل آمریکا به دلیل تزریق سرم در سالن، از سوی اتحادیه جهانی از گردونه مسابقات کنار گذاشته شد. با توجه به فینالیست شدن حریف آمریکایی غلامی، وی می توانست در جدول شانس دوباره، راهی رده‌بندی و کسب مدال برنز شود که همین مدال هم ایران را بالاتر از گرجستان قرار می‌داد؛ اما تصمیم مقامات کشتی دنیا چیز دیگری بود.

فدراسیون کشتی در این ارتباط اعلام کرد، حتی اگر او با محرومیت بین‌المللی مواجه نشود، حتما با سجاد غلامی برخورد خواهد شد و برایش محرومیتی در نظر گرفته می‌شود.

در واقع تیم ایران با دو کشتی‌گیر کمتر و با تیمی ناقص بر سکوی دوم ایستاد که با توجه به مدال طلا در چهار وزن، نتیجه ای ارزنده است.

در رده بندی تیمی گرجستان با ۱۴۱ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، ایران با ۱۳۴ امتیاز نایب قهرمان و آمریکا با ۱۱۲ امتیاز سوم شد.

رده بندی انفرادی به شرح زیر است؛

۵۷ کیلوگرم: ۱- امان (هند) ۲- احمت دومان (ترکیه) ۳- کامیل کریموف (اوکراین) و بکزات آلماز اولو (قرقیزستان) ... ۹- احمد محمدنژاد جوان (ایران)

۶۱ کیلوگرم: ۱- آرسن هاراتونیان (ارمنستان) ۲- تایربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) ۳- آسیل آیتاکین (قزاقستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه) ... ۱۶- آرمین حبیب زاده (ایران)

۶۵ کیلوگرم: ۱- وازگن توانیان (ارمنستان) ۲- حمزه آلاجا (ترکیه) ۳- ریوما آنراکو (ژاپن) و اریک آروشانیان (اوکراین) ۵- کیان محمودجانلو (ایران)

۷۰ کیلوگرم: ۱- گئورگی الباکیدزه (گرجستان) ۲- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۳- کوتا تاکاهاشی (ژاپن) و کانان هیبت اف (آذربایجان)

۷۴ کیلوگرم: ۱- محمدصادق فیروزپور (ایران) ۲- خادجی مراد گادژیف (آذربایجان) ۳- وادیم کوریلنکو (اوکراین) و واسیل دیاکون (مولداوی)

۷۹ کیلوگرم: ۱- ولادمیر گامکارلیدزه (گرجستان) ۲- دولت یرگش (قزاقستان) ۳- آرمان آواگیان (ارمنستان) و کارتر استاروکی (آمریکا)

۸۶ کیلوگرم: ۱- تاتسویا شیرای (ژاپن) ۲- ترنت هیدلای (آمریکا) ۳- ایوان ایچیزلی (مولداوی) و امره جیفتجی (ترکیه)

۹۲ کیلوگرم: ۱- امیرحسین فیروزپور (ایران) ۲- جاکوب کاردناس (آمریکا) ۳- میریانی مایسورادزه (گرجستان) و فیض اله آکتورک (ترکیه)

۹۷ کیلوگرم: ۱- امیرعلی آذرپیرا (ایران) ۲- تانر اسلوان (آمریکا) ۳- اسلام الیاس اف (آذربایجان) و واسیل سووا (اوکراین)

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- امیررضا معصومی (ایران) ۲- سولومون ماناشویلی (گرجستان) ۳- علیشیر یرگالی (قزاقستان) و آنتونی کاسیوپی (آمریکا)

 

رده بندی تیمی: ۱- گرجستان ۱۴۱ امتیاز ۲- ایران ۱۳۴ امتیاز ۳- آمریکا ۱۱۲ امتیاز ۴- اوکراین ۱۰۴ امتیاز ۵- ترکیه ۹۵ امتیاز ۶- قزاقستان ۹۲ امتیاز ۷- ارمنستان ۸۵ امتیاز ۸- ژاپن ۷۲ امتیاز

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۹
علیرضا دبیر گفته سجاد غلامی بار اولش نیست که این تخلف را انجام داده ؛ چرا یک کشتی گیر متخلف را که عمدا یا سهوا باعث از دست رفتن مقام قهرمانی تیم ایران شد در ترکیب تیم ایران بوده؟ چرا کادر پزشکی تیم ایران از پژمان درستکار در مورد تزریق آمپول به سجاد غلامی سئوال نکردند؟ سرپرست تیم ایران در این قضیه چه نقشی داشته؟ باید این افتضاح ریشه یابی شود و متخلفانی که احتمالا سر در آخور دشمنان ایران دارند به اشد مجازات برسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
مسولیت کل کشتی با رییس فدراسیون علیرضا دبیر

است و بس

او نمیتواند با فرار رو به جلو از پاسخگویی به مشکلات

ناشیانه و ساده تیم طفره برود
لعنت به این اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
عدم مسابقه با اسراییلی ها بزرگترین خطای ما است

و با دست خودمان مدال و رنکینگ بالاتر را تقدیم

صهیونیستها میکنیم !!؟

و روح و روان و آینده قهرمانان دلیر و زحمتکش ورزش

مان را تیره و تار و نابود میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
چه می شد با کشتی گیر اسرائیل کشتی می گرفت با امتیاز عالی اورا حذف میکرد تا امتیاز کلی ایران به ارقام بالا می‌رسید تا باشد اسرائیلی ورزشکار خود انصراف داده شود در برابر ورزشکار زبده ایرانی
فردا قرار است لبنان و اسرائیل قرارداد تجاری اکتشاف و استخراج مشترک گاز امضا کنند... اندوه لبنان کشت ما را‌!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
نکشی ما رو ...هنوز انقدر مثل لبنان کوچیک نشدیم که هر کسی بتونه برامونخط و مرز مشخص کنه .... ضمنا قرارداد از شروط حزب الله برای عقب نشینی از زیاده خواهی اسرائیل بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
دشمنی با اسرائیل بخاطر لبنان نیست
فدراسیون ، حتما با سجاد غلامی برخورد خواهد شد و برایش محرومیتی در نظر گرفته می‌شود...!!!!
اینکه نخودی به سر وزن نرسیده بخاطر قرعه ....
دلیل اول نشدن ما قرعه است نه حذف غلامی
بازهم بربچ شمال آبرو داری کردن
قبل از انقلاب،ایران در وزنهای 48-52-57-62 و حداکثر 74 (برزگر) حرفی برای گفتن داشت..الان در اوزان بالا،92-97-125 مدالهای طلا رو کسب میکنه..فکر میکنید دلیلش چیه؟؟این قضیه در ورزش وزنه برداری هم صدق میکنه.یعنی ایرانیها تنومندتر شدن؟رشد بیشتری پیدا کردن؟تغذیه بهتری دارن؟
دبیر برای این جایگاه اصلا شایسته نیست

و حداکثر او میتواند ازسر مربیان تیم های باشگاهی لیگ

کشتی و یا یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد کشور باشد
به نظرم تیتر به فردین معصومی تغییر یابد بهتر است!نه فردین خالی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
همون فردین هم از روی فردین اسمش فردین است.
کشتی ازاد فقط شمال
چرا خودزنی می کنیم
کشتی فقط جویبار مازندارن اون دبیر باید استفا بده
کشتی فرنگی رو بچه های خوزستان قهرمان کردن.عشق است خوزستان
سلام ، اقای دبیر لطفا به اقای نخودی کشتی گیر سبک وزن هم فکر کنید ، ایا فقط اقای سجاد غلامی مقصر هست؟ ایامقصر نایب قهرمانی فقط سجاد غلامی هست؟ بی معرفت نباشین لطفا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها