گزارش بیشترین ورود و خروج پول حقیقی در هفته چهارم مهر

هفته چهارم مهرماه هم به پایان رسید و بورس در مهرماه هم روزگار خوبی را به خود ندید. خروج پول حقیقی همچنان ادامه دار است و پرسش این است که حقیقی ها از کدام گروه ها پول بیشتری خارج کردند و به کدام گروه ها پول حقیقی وارد شد؟
کد خبر: ۱۱۴۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 23 October 2022

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، هفته چهارم مهرماه هم به پایان رسید و بورس در مهرماه هم روزگار خوبی را به خود ندید. خروج پول حقیقی همچنان ادامه دار است و پرسش این است که حقیقی ها از کدام گروه ها پول بیشتری خارج کردند و به کدام گروه ها پول حقیقی وارد شد؟

شدت خروج پول حقیقی کمتر شد!

هفته چهارم مهرماه در حالی به پایان رسید که در مجموع حقیقی ها بیش از یک هزار میلیارد تومان از بورس خارج کردند و برای 22امین هفته متوالی تراز ورود و خروج پول حقیقی منفی بود. نکته شاید مهمتر این بود که میزان خروج پول حقیقی در مقایسه با هفته سوم حدود 19 درصد کاهش داشت. 

بیشترین خروج پول حقیقی در کدام صنایع بود؟

صنعت فرآورده‌های نفتی صدرنشین خروج پول حقیقی در هفته گذشته بود. در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم حقیقی‌ها حدود ۱۳۲ میلیارد تومان از این صنعت خارج کردند و باعث شدند که تراز ورود و خروج پول حقیقی به این صنعت برای ۲۳ امین هفته متوالی منفی باقی بماند. نکته جالب‌تر این بود که در این هفته حقیقی‌ها بیش از دو برابر هفته قبل پول از این صنعت خارج کردند.  

بانک‌ها و موسسات اعتباری با خروج ۱۱۴.۵ میلیارد تومان پول حقیقی بدین لحاظ در رتبه دوم قرار گرفتند و میزان خروج پول حقیقی از این گروه در هفته چهارم مهرماه ۱۳ درصد بیشتر از هفته سوم مهرماه بود.  

گروه محصولات شیمیایی با ۱۰۹.۶ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در رتبه سوم قرار گرفتند. این خروج پول حقیقی از گروه محصولات شیمیایی برای هجدهمین هفته متوالی اتفاق افتاد، اما خروج پول حقیقی از این گروه در مقایسه با هفته قبل‌تر ۲۶ درصد کاهش را نشان داد.  

صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (۱۰۹ میلیارد تومان)، خودرو و ساخت قطعات (۱۰۰ میلیارد تومان)، صنایع سرمایه گذاری‌ها (۹۹ میلیارد تومان)، فلزات اساسی (۸۸.۴ میلیارد تومان)، بیمه و صندوق بازنشستگی (۷۷ میلیارد تومان)، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی (۵۷.۴ میلیارد تومان) و محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر (۴۳.۵ میلیارد تومان) نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین خروج نقدینگی حقیقی قرار گرفتند.

بیشترین خروج پول حقیقی از کدام نمادها بود؟

از بین نماد‌های معامله شده در بازار سرمایه، نماد‌های بپاس (۷۷ میلیارد تومان)، شپنا (۷۵ میلیارد تومان)، وبملت (۳۸.۴ میلیارد تومان)، شستا (۳۴.۷ میلیارد تومان)، خساپا (۳۴.۵ میلیارد تومان)، شبندر (۳۲.۹ میلیارد تومان) و شتران (۳۲ میلیارد تومان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین از بین صندوق‌ها نیز صندوق‌های کیان (۱۰۷.۵ میلیارد تومان)، پالایش (۷۵.۶ میلیارد تومان) و کامیاب (۳۴.۴ میلیارد تومان) بیشترین خروج پول‌های خرد از بازار را داشتند.

بیشترین ورود پول حقیقی به کدام صنایع بود؟

صنایع واسطه گری مالی در هفته جاری با بیشترین ورود پول حقیقی در بین سایر صنایع رو به رو بود. حقیقی‌ها ۱۹.۸ میلیارد تومان پول به این صنعت وارد کردند تا تراز ورود و خروج پول حقیقی به این صنعت بعد از سه هفته متوالی منفی، مثبت شود.

صنعت سایر محصولات کانی غیرفلزی با ۱۵.۳ میلیارد تومان ورود پول حقیقی در رتبه بعدی بدین لحاظ قرار داشت و حقیقی‌ها برای دومین هفته متوالی تراز این صنعت را مثبت نگه داشتند. ورود پول حقیقی به این صنعت حدود دو برابر هفته قبل بود!

تراز ورود و خروج پول حقیقی به صنعت هتل و رستوران که در سه هفته گذشته منفی بود این هفته با استقبال حقیقی‌ها از این صنعت، مثبت شد و ۱۲.۱ میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به این صنعت وارد شد.  

اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، پیمانکاری صنعتی، سایر واسطه گری‌های مالی، لاستیک و پلاستیک، استخراج زغالسنگ، ساخت محصولات فلزی و فعالیت‌های هنری و سرگرمی از دیگر صنایعی بودند به ترتیب با بیشترین ورود پول خرد همراه شدند.

بیشترین ورود پول حقیقی به کدام نمادها بود؟

از بین شرکت‌ها نماد‌های وپست (۱۶.۸ میلیارد تومان)، وسبحان (۱۵.۷ میلیارد تومان) و ولشرق (۱۳.۴ میلیارد تومان) میزبان بیشترین ورود پول حقیقی بودند.

همچنین از بین صندوق‌ها نیز صندوق‌های کارا (۷۰.۱ میلیارد تومان)، آوند (۴۶.۳ میلیارد تومان)، بهامرز (۳۵.۸ میلیارد تومان)، لبخند (۳۴.۶ میلیارد تومان)، ثبات (۲۰.۵ میلیارد تومان) و عیار (۱۶.۲ میلیارد تومان) بیشترین جذب نقدینگی حقیقی را تجربه کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست