بازدید 9811

نظر نوری همدانی درباره دلایل پایین بودن فرزندآوری

آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر بهداشت گفت: مشکلات اقتصادی مهم ترین عوامل پایین بودن زاد و ولد در کشور است. برای رفع این مشکل باید توجه کرد که اسلام به دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: نخست امنیت و اجرای عدالت در جامعه، دوم ریشه کن نمودن جهل و نادانی و سوم ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است باید از بین بردن فقر و ایجاد رفع مردم در سرلوحه کارهای شما قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ 20 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار وزیر بهداشت، مشکلات اقتصادی را مهمترین عامل پایین بودن نرخ فرزند آوری عنوان کرد.

او بعد از ظهر دیروز در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهرام عین اللهی ضمن تجلیل از خدمات و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و سلامت جامعه خاطر نشان کرد: در زمان رژیم سابق و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما با کمبود پزشک و کادر درمانی مواجع بود که با همت و تلاش مسئولان امر امروز شاهد بی نیاز کشور و پرورش نخبگان در رشته های مختلف در این امر هستیم.

او در ادامه با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت فردی و اجتماعی در اسلام با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) خاطر نشان کرد: براساس فرمایش این امام همام، «هر نقطه مسکونی که در آن سه چیز نباشد، کارشان مختل است؛ اول، فقیه عالم به اوضاع زمان و پرهیزگار، دوم، طبیب مورد اعتماد، سوم، مدیر خیرخواه مردم». این سه کادر نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم ایفا می کنند.

آیت العظمی همدانی ریشه یابی و تحلیل دقیق امور را یکی از مهم ترین نیازها برای رفع کمبودها و مشکلات توصیف کرده و اظهار داشت: برای برنامه ریزی اصولی در کارها و ارائه خدمات به مردم باید نخست ریشه یابی و تحلیل دقیق از مشکلات و کمبودها را داشت. هر کاری برنامه و نیازهای خاصه خود را دارد که باید در برنامه ریزی ها به این موضوع توجه نمود.

او در ادامه با تجلیل از خدمت رسانی های صورت گرفته، حوزه درمان و سلامت جامعه را امری بسیار مهمی دانست و افزود: عالی ترین ثواب ها در نزد خداوند متعال خدمت رسانی به مردم است و هر کس به اندازه خدمتی که می رساند از خداوند اجر و مزد می گیرید، از این رو هر قدم شما، هر خدمات شما ارزشمند و مورد قبول درگاه خداوند می باشد.

او یکی از نیازهای مهم در جامعه را بیمه همگانی و برخورداری تمام آحاد مردم ایران از خدمات بیمه بیان نمود و افزود: باید از نظر برخورداری از امکانات و احقاق حق، تمام مردم در چشم شما یکسان و برابر باشند و همانگونه که در همسایگی شما از امکانات موجود استفاده می کنند مردم در دور افتاده ترین نقطه سیستان و بلوچستان نیز باید از این امکانات برخوردار و تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

این مرجع تقلید، مشکلات اقتصادی را یکی از عوامل مهم در پایین بودن فرزندآوری عنوان کرد و یادآور شد: مشکلات اقتصادی مهم ترین عوامل پایین بودن زاد و ولد در کشور است. برای رفع این مشکل باید توجه کرد که اسلام به دنبال اجرای سه چیز در جامعه است: نخست امنیت و اجرای عدالت در جامعه، دوم ریشه کن نمودن جهل و نادانی و سوم ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است باید از بین بردن فقر و ایجاد رفع مردم در سرلوحه کارهای شما قرار بگیرد.

او در ادامه با اشاره به نامه حضرت امیر مومنان (علیه السلام) مسئولیت شغلی را بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: شغل هر فرد به صورت امانتی بر عهده او می باشد نه وسیله ای برای کسب درآمد و تامین معیشت، از این رو باید امانت دار مردم بود و هر فردی در هر مسئولیتی باید خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد. باید قدر این ملت عزیز را دانست و به آنها خدمت کرد.

شایان ذکر است که در ابتدای این دیدار بهرام عین اللهی به بیان گزارشی از برنامه ها و خدمات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر