بازدید 4580
۵

آمادگی دیپلماتیک ایران برای پایان جنگ در اروپا

رئیس جمهور در پاسخ به تماس تلفنی همتای لهستانی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران، آمادگی دارد همه ظرفیت گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک را برای پایان یافتن جنگ در اروپا بکارگیرد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷ 20 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهوری، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی آندژی دودا رئیس جمهور لهستان ، روابط ایران با هر دو طرف درگیر جنگ در اروپا را تاریخی و همه جانبه دانست و با رد برخی ادعاهای غیر مستند درباره مواضع ایران ، ان را ناشی ازسیاست های مغرضانه کشورهای غربی ودرراس آنها آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران دانست .

رئیس جمهور تصریح کرد:موضع قطعی ایران ازآغاز جنگ اروپا مخالفت با درگیری و جنگ بوده است .آقای رئیسی بااشاره به جنگ 8 ساله وخسارت باری که ازسوی آمریکا وبرخی کشورهای اروپایی و با عاملیت صدام به ایزان تحمیل شد تاکید کرد: هیچ کشوری به اندازه ایران انگیزه مخالفت با جنگ ندارد لذا جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد از همه ظرفیت های گسترده خود از جمله در عرصه دیپلماتیک برای پایان یافتن جنگ در اروپا بهره گیرد.

رئیس جمهور میزبانی ایران از پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم را یکی از فرازهای روابط دو ملت و نشان دهنده دیدگاه و استراتژی ملت ایران در ایستادن کنار مظلومنا توصیف و تاکید کرد: در شرایط فعلی هم تهران و ورشو باید باارائه راهکارهای مناسب بدنبال ارتقاءسطح تعاملات اقتصادی و تجاری باشند.

آندژی دودا نیز دراین گفتگو با اشاره به سوابق طولانی روابط دوستانه کشورش با ایران، مهمان نوازی مردم ایران از پناهندگان لهستانی جنگ جهانی دوم را نشانه عمق صمیمت میان دو ملت و دو کشور دانست و خاطر نشان کرد، لهستان همواره قدردان مهربانی و نوع دوستی مردم ایران بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور لهستان با تصریح بر این نکته که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال گسترش و تقویت صلح و ثبات دردنیا بوده است، ارتقاء سطح همکاری های دو کشور در عرصه های دوجانبه و بین المللی را خواستارشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
از يك طرف شديد شريك جرم روسيه از طرف ديگه آماده پايان جنگ. اصلا اين وسط شما چه كار هستيد . اگه راست ميگيد مشكلات مملكت خودتون رو حل كنيد.
جناب رییس جمهور:
نیازی به حل منازعه و تنش های اروپا با روسیه نیست
و بدون شک اروپا و حتی خود روسیه هم هرگز چنین درخواستی از طرف شما را جدی نخواهند گرفت.

برای بررسی پیشنهادات شما در خصوص حل منازعه بین اروپا و روسیه ( در پی تجاوز نظامی روسیه به اوکراین) بدون شک طرف های درگیر نگاهی به ظرفیت های بین المللی و انسجام داخلی ما خواهند کرد

تا زمانیکه ما در درون کشور یک تفاهم عمومی برای گفتگو و تبادل نظریات برای ساخت کشور را نداریم

تا زمانیکه در کشور دسته بندی های مختلف داریم

تا زمانیکه در کشور فرهنگ نقد و بررسی و تحلیل شفاف مسایل مربوط به اداره ی کشور را نداریم

تا زمانیکه با بیشتر کشورهای منطقه روابط خاصی نداریم ( عربستان سعودی ، بحرین ، امارات ، اردن و مصر و....)
تا زمانیکه ظرفیت دیپلماتیک برای حل مشکلات کشورمان در دنیا را نداریم و ساختار وزارت خارجه ی ما قوی و به روز و کارآمد نباشد

ارایه ی چنین پیشنهاداتی فقط باعث نگاه خاص دنیا به ما خواهد شد

نگاهی که جدیتی در آن وجود داشته باشد به ایران نخواهند داشت
شما برای نشون دادن آمادگی ،فروش پهپاد را به روسیه متوقف کن.خیر ببینی…
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی!!!!!!!!!!!!!
تورو خدا اروپا را بی خیال شو .دولت خودت را سخت بچسب که بشددددت مشکل دارد !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست