بازدید 25189
سه هزار و صد و پنجاه و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

محمد هاشمی: نمی‌توان حضور نفوذی یا خرابکار در سازمان صدا و سیما را تکذیب کرد / توضیح ضرغامی درباره توییت جنجالی‌اش در خصوص امر به معروف / نماینده مجلس: برگزاری تجمعات اعتراضی نیازمند قانون جدید نیست / بانک مرکزی یک بانک متخلف را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس معرفی کرد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند موسویان: اگر برجام توافق می‌شد، کشور با چنین دامنه وسیع اعتراضاتی مواجه نمی‌شد / نماینده مجلس: شبکه‌های اجتماعی خارجی نپذیرفته‌اند که در کشور ما نماینده داشته باشند / ۱۵ تا ۲۰ میلیون جوان دهه هفتاد و هشتادی داریم که فقط... / نقد روزنامه ایران از مواضع اخیر شکوری راد / مهلت شناسه‌دار کردن قطعات لوازم یدکی خودرو تمدید شد و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۱ 13 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

محمد هاشمی: نمی‌توان حضور نفوذی یا خرابکار در سازمان صدا و سیما را تکذیب کرد
 
هاشمی در واکنش به حوادث هفته‌های اخیر و پخش فیلم‌های آلوده از آنتن تلویزیون می‌گوید: «پخش فیلم‌های آلوده مرا زیاد متعجب نکرد، چون اتفاقی است که می‌تواند هر لحظه رخ دهد. در مورد حضور نفوذی یا خرابکار در صدا و سیما نمی‌توان چیزی را تکذیب کرد، چون از ابتدای انقلاب افرادی که به هر شکل با نظام زاویه دارند در این سازمان فعالیت می‌کردند. سال ۶۰ که من وارد صدا و سیما شدم فضا و وضعیت کشور با حالا متفاوت بود. کشور از هر طرف تحت فشار بود. جنگ هم تازه آغاز شده بود و در داخل کشور هم گروهک‌های تروریستی و خرابکار فعالیت می‌کردند. روز دوم، سوم شروع فعالیم بود که با مورد عجیبی برخورد کردم. در ورودی ساختمان اصلی که دفتر کارم آنجا بود، مشاهده کردم که بر روی یکی از دیوار‌ها از سقف تا زمین اعلامیه‌های گروک‌های ترویستی، مارکسیت، خرابکار، نفوذی، توده‌ای و ... چسبانده شده است. ابتدا تعجب کردم، وقتی از نگهبان در این مورد سوال کردم او گفت صدا و سیما پر از نمایندگان و سمپادی‌های گروهک‌هاست، یکی دو نفر نیستند که بخواهیم از فعالیتشان جلوگیری کنیم.»
او در مورد پروژه نفوذ در سازمان صدا و سیما ادامه می‌دهد: «توجه داشته باشید که گروهک‌ها و سازمان‌هایی که دشمنی آن‌ها با نظام مشخص شده است، از نفوذی‌های خود در فرصت‌های طلایی استفاده می‌کنند؛ مانند چند هفته گذشته که فضای کشور ناآرام بود و این فیلم‌های آلوده پخش شد. به همین دلیل نمی‌توان از پیش این چهره‌ها را شناسایی کرد و در مورد تعداد آن‌ها حرفی زد. هرازچندگاهی می‌بینیم که مجری‌ها یا بازیگران صدا و سیما در شبکه‌های خارجی برنامه اجرا می‌کنند و این یک موضوع طبیعی است. در زمان مسئولیت ما چند مجری و تهیه کننده خبر حضور داشتند که از صفر تا صد تهیه و پخش برنامه‌‎های خبری را انجام می‌دادند و بعد از چند مدت متوجه شدیم که این نفرات جزو نفوذی‌های منافقین (مجاهدین خلق) بودند. ما فکرش را هم نمی‌کردیم و هیچ نظارتی هم بر فعالیت‌هایشان وجود نداشت. به‌‍‌ نظرم حالا هم نمی‌توان به صورت گسترده افرادی را به‌عنوان نفوذی تسویه کرد.»

نماینده مجلس: فیلترینگ به مصلحت کشور نیست

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم درخصوص ادامه یا رفع فیلترینگ می‌گوید که فیلتر کردن کلی اینترنت که الان آن را تجربه می‌کنیم، مصلحت نیست و باعث می‌شود که مشاغل زیادی را از دست دهیم و خدماتی که ادارات به مردم باید ارائه دهند، انجام نشود. از آن طرف ماجرا، ما زیرساخت داخلی به این صورت که مدنظر است را نداریم و در سطح کشور امکانات برای‌مان فراهم نیست که بتوانیم همه جامعه را پوشش دهیم.

جلال محمودزاده درخصوص ورود مجلس به مساله گشت ارشاد، بیان کرد: «به باور من کار فرهنگی، کار گشت ارشاد نیست. در واقع باید دستگاه‌های دیگر مثل وزارت فرهنگ و ارشاد و سایر نهاد‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، در این خصوص تصمیم‌گیری داشته باشند. گشت ارشاد زمینه اینکه کار فرهنگی انجام دهد و با دیگران برخورد کند را ندارد. به این علت که نه تنها برای رعایت شئونات اسلامی نتیجه مثبتی به همراه نخوهد داشت، بلکه باعث به وجود آمدن چنین مسائلی می‌شود؛ بنابراین باید در وظایف گشت ارشاد تجدید نظر شود و این مسائل را به متولیان امر بسپارند. مجلس هم قطعا به آن ورود پیدا می‌کند.»

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا فیلترینگ شبکه‌های مجازی همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: «به غیر از فعالیت‌هایی که بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌های دولتی دارند، در حال حاضر بیش از ده میلیون شغل در کشور در این بستر شکل گرفته و افراد زیادی در این راستا مشغول به فعالیت هستند.»

توضیح ضرغامی درباره توییت جنجالی‌اش در خصوص امر به معروف

ضرغامی درباره توییت جنجالی‌اش درخصوص امر به معروف واکنش نشان داد. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نوشت: به نام خدا دوستان دلسوز خودم امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات دین است که در توییت قبلی‌ام با جمله‌ی: “امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای همگانی است”، بر اهمیت، ضرورت و فراگیری این اصل مهم تأکید کرده‌ام. مقاله‌ی “واجب فراموش شده” در باب اهمیت این اصل مهم که قبلاً نوشته‌ام، در صفحه‌ی اینستاگرام و کانال تلگرامی‌ام، منتشر شده است. معتقدم این وظیفه اگر بر اساس نگاه حکیمانه‌ی شهید مطهری و با رعایت همه‌ی اصول و ضوابط مکتبی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات جامعه اصلاح خواهد شد. متأسفانه برخی از دوستان بدون توجه به صراحت من در توییت اول، صرفاً بر اساس جمله‌ی کنایه و مطایبه توییت دوم که کاملاً روشن و قابل درک است، برداشت ناقصی از موضوع داشته‌اند که قابل احترام است. وظیفه می‌دانم در مقابل فتنه‌ها و کژی‌ها با روش‌های خاص خودم در فضای مجازی نقش‌آفرینی مؤثر داشته باشم. و دین خود را به انقلاب و مردم ادا کنم.

موسویان: اگر برجام توافق می‌شد، کشور با چنین دامنه وسیع اعتراضاتی مواجه نمی‌شد

سیدحسین موسویان می‌گوید: «اگر برجام تا قبل از عید توافق می‌شد، آثار مثبت اقتصادی آن مقداری به مردم بویژه نسل جوان امید می‌داد و کشور با چنین دامنه وسیع اعتراضاتی مواجه نمی‌شد.»

نماینده مجلس: شبکه‌های اجتماعی خارجی نپذیرفته‌اند که در کشور ما نماینده داشته باشند

نماینده مجلس یازدهم در خصوص زمان رفع فیلترینگ می‌گوید: یکی از موضوعات جدی که شبکه‌های اجتماعی دارند این است که باید در کشورها نماینده داشته باشند، چون آنان نپذیرفتند در کشور ما نماینده‌ای داشته باشند، این امر دچار چالش شده است.سید جواد حسینی کیا درخصوص زمان عادی شدن وضعیت اینترنت کشور، گفت: «مسئولین وزارت ارتباطات بیشتر در جریان هستند اما به هر حال شرایط باید مساعد شود. البته که در حال حاضر مشکلی برای دسترسی به اینترنت وجود ندارد و فقط شبکه‌های اجتماعی قطع است.» این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: «یکی از موضوعات جدی که شبکه‌های اجتماعی دارند این است که باید در کشورها نماینده داشته باشند. چون آنان نپذیرفتند در کشور ما نماینده‌ای داشته باشند، این امر دچار چالش شده است. چرا که با شبکه‌های اجتماعی نمی‌توان براندازی کرد ولی در آن‌ها وارد بحث براندازی شده‌اند.»حسینی کیا در خصوص احتمال جایگزینی پلتفرم‌های داخلی، عنوان کرد: «گام اول می‌تواند این باشد که داخلی‌ها را تقویت کنیم. گام دوم هم می‌تواند این باشد که پلتفرم‌های خارجی پای کار بیایند و مسئولیت‌پذیر شوند.»

۱۵ تا ۲۰ میلیون جوان دهه هفتاد و هشتادی داریم که فقط...

روزنامه ایران در یادداشتی درباره ناآرامی‌های اخیر نوشت: جنبش فعلی جنبش فراگیر نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم کل دهه ۷۰ و ۸۰ به این جنبش پیوسته‌اند. برآورد اولیه از جمعیت فعال در میدان این جنبش در سراسر کشور جمعیتی کمتر از ۸۰ هزار نفر را نشان می‌دهد. این‌ها افرادی هستند که وسط میدان شعار دادند، تظاهرات کردند یا به جایی آسیب زدند و... این در حالی است که جمعیت دهه ۷۰ و ۸۰ بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون است، اما بخش مهمی از افرادی که در میدان فعال بودند کسانی هستند که زیر ۲۱ سال دارند و در این میان درصد دختران در این جنبش بیشتر است. برداشتن روسری مطالبه واقعی نیست و مثل یک گلوله برفی توسعه پیدا خواهد کرد؛ آزادی مطلق در پوشش، یک بخش از آن است و مطالبه سایر آزادی‌های اجتماعی به دنبال آن می‌آیند.

یامین‌پور: همه افراد در جهان که اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی جهانی دارند، دوتابعیتی محسوب می‌شوند

وحید یامین پور معاون وزیر ورزش گفت: همه افراد در جهان که اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی جهانی مانند توئیتر و اینستاگرام دارند دوتابعیتی محسوب می‌شوند و حالا این حائز اهمیت است که کاربران مثلا در ایران از جمله شما دانش‌آموزان که فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرده‌اید، تابعیت جمهوری اسلامی را بیشتر پذیرفته‌اید یا شبکه‌ای که شهروند مجازی آن هستید؟وحید یامین‌پور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در اختتامیه چهارمین دوره جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی(رسانش) که در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار کرد: جمعی که امروز در آن حضور دارند جمع مهمی است و من را به یاد نوجوانی‌ام که فعالیت دانش‌آموزی در حوزه رسانه داشته‌ام می‌اندازد. آن زمان رئیس انجمن اسلامی دبیرستان بودم و رسانه ما روزنامه دیواری بود.وی افزود: همچنین اولین باری که تلفن همراه داشتم از زمان دانشجویی‌ام، سه سال می‌گذشت. آن زمان اولین گوشی تلفن همراه را خریدم که البته فقط زنگ می‌خورد و قابلیت دیگر نداشت. تصور نداشتم که ده تا پانزده سال آینده تلفن همراه و اینترنت چه قدرتی را در کل جهان خواهند داشت و زندگی بشر را تحت‌تأثیر قرار می دهند. معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در مورد جهانی که در حال حاضر در آن هستیم، بیست سال پیش هیچ تصوری نداشتم و نسل ما با نسل نوجوان امروزی تفاوت آن در زندگی بدون موبایل است و در واقع ما دو زندگی با و بدون موبایل را تجربه کردیم.

استیضاح وزیر بهداشت با بیش از ۳۰ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد

نماینده گرگان در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح استیضاح وزیر بهداشت و درمان با امضای بیش از سی نماینده به هیات رییسه مجلس خبر داد. رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابزارهای نظارتی که به منظور نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی در اختیار نمایندگان قرار دارد، گفت: حق یک نماینده این است که به واسطه وجود مشکلات و مسائل و مراجعات صورت گرفته از حوزه انتخابیه‌اش و در سطح کشور از ابزارهای نظارتی خود همچون تذکر، سوال و استیضاح در جهت اصلاح امور استفاده کند.

نقد روزنامه ایران از مواضع اخیر شکوری راد

روزنامه ایران، مواضع علی شکوری راد از سران حزب اتحادملت را نقد تندی کرد. علی شکوری‌راد از متهمان فتنه ۸۸ و عضو کادر حزب اتحاد ملت، در اظهاراتی مغایر منافع ملی که البته مسبوق به سابقه است، به نیروهای حافظ امنیت حمله کرد و اتهامات بسیاری را علیه آنان به‌کار برد. وی در گفت‌وگویی تقریباً همه خشونت‌های رخ داده در روزهای گذشته کشور را به نیروهای حافظ امنیت نسبت داد و با مبری دانستن تام و تمام اغتشاشگران و آشوبگران مدعی شد: «لباس شخصی‌ها وارد جمعیت معترض می‌شوند، شعارهای زشت سر می‌دهند، می‌شکنند، تخریب می‌کنند، چادر از سر زنان می‌کشند، قرآن و مسجد آتش‌ می‌زنند و گاهی اتفاقی در زمره معترضان کشته می‌شوند، اما شهید تلقی شده، مراسم تشییع آنها در رسانه ملی نمایش داده می‌شود و از آنها تجلیل به عمل می‌آید!»این اظهارات موهن به گونه‌ای است که در نگاه اول، به نظر می‌رسد نه یک عنصر سیاسی داخلی، بلکه یک عنصر تجزیه‌طلب، آن هم در شبکه سعودی اینترنشنال آن را بر زبان آورده است.گذشته از این، شکوری‌راد، عملاً ضمن نادیده گرفتن خون‌های مدافعان امنیت کشور که از سوی اغتشاشگران بر زمین ریخته شد، صحنه آشوب‌های اخیر را طوری ترسیم کرده است که گویی، جز همین نیروهای لباس شخصی که خودشان می‌آیند و شعار می‌دهند و خودشان هم اغتشاش می‌کنند، دیگر کسی در خیابان‌ها نیست! در این صورت شکوری‌راد باید پاسخ دهد که پس نگران چیست و چرا از اغتشاش‌ها و آشوب‌ها حمایت می‌کند؟ این اظهارات، اگر نشان زوال عقل نباشد، هیچ نشانی از نگاه عقلانی، آنطور که این جریان‌ها ادعای آن را دارند در خود ندارد.

نماینده مجلس: برگزاری تجمعات اعتراضی نیازمند قانون جدید نیست

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: برای برگزاری تجمعات نیاز به قانون دیگری نداریم و در اصل ۲۷ قانون اساسی به وضوح این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. مردم نیز پیشتر هر روز در جلوی مجلس اعتراضات و مسائل خود را مطرح می‌کردند.نوری قزلجه با اشاره به اصل ۲۷ قانون اساسی با تاکید بر این‌که «در این اصل گفته نشده که کیفیت این موضوع را قانون تعیین کند و قانونی نوشته شود تا برای برگزاری تجمعات مجوز اخذ شود»، اظهار کرد: هر قانونی که قرار باشد برای این اصل قانونی در نظر گرفته شود، باید از همان درجه آزادی که در قانون اساسی لحاظ شده، تبعیت کند.وی با اشاره به راه‌های تشخیص معترض از اغتشاش‌گر گفت: معترض کسی است که به روند، فرآیند و مقرراتی در کشور اعتراض دارد و آن را اعلام می‌کند، ولی وقتی این اعتراض جنبه تعدی به افراد، تخریب اموال عمومی و هنجار شکنی در جامعه پیدا کند، آن زمان دیگر شکل اغتشاش و ناآرامی به خود می‌گیرد.

آیت‌الله جوادی آملی: «تازیانه فقر» پشت مردم را زخم کرده است

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به انواع تبلیغ تصریح کرد: تبلیغ یک زمان در قالب سخنرانی است، این اثر خودش را دارد؛ یک زمان تبلیغ عملی است. اگر به درد مردم برسیم، تبلیغ عملی کردیم و این موثرتر است. وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) فرموده اند که خدایا به نان ما برکت بده و بین ما و آن جدایی نیفکن! زیرا اگر نان نباشد ما نمی توانیم نماز بخوانیم و روزه بگیریم. نان در این حدیث به معنای اقتصاد است. با اختلاس و نجومی، اقتصاد ساخته نمی شود و اگر اقتصاد سالم نباشد، خبری از دین نخواهد بود.جوادی آملی تصریح کرد: در احادیث می خوانیم که هیچ تازیانه ای دردناک تر از فقر نیست و امروز این تازیانه پشت مردم را زخم کرده است و مسئولین باید برای رفع مشکلات تدبیری بیندیشند.

اظهارنظر عجیب پوتین؛ اروپا چاپ پول را آغاز می‌کند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در همایش هفته انرژی روسیه گفت که اروپا به قیمت‌های بالای انرژی به سادگی با چاپ پول مانند گذشته پاسخ خواهد داد. رئیس‌جمهور روسیه گفت: مشخص است که اروپا مشکل قیمت‌ها را در صورت بالا بودن چگونه حل می‌کند؛ فقط با چاپ پول، فقط همین. ما در مورد سایر گروه‌های کالایی این موضوع را مشاهده کرده‌ایم. پوتین گفت که مقدار پول در اتحادیه اروپا تنها در سال گذشته یک تریلیون یورو افزایش یافته است. وی افزود: مشکل این است که اروپا با استفاده از این پول چه خواهد کرد؟ پوتین افزود: اروپا این پول را مانند استفاده در سایر کالاها، از جمله مواد غذایی برای استخراج گاز از بازار بین‌المللی استفاده خواهد کرد.

بانک مرکزی یک بانک متخلف را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس معرفی کرد

معاون نظارت بانک مرکزی با بیان اینکه چنانچه بانکی به هر دلیلی اطلاعات تسهیلات کلان خود را به بانک مرکزی ارسال نکنند به کمیسیون اصل نود و دیون محاسبات کشور اعلام می‌شود گفت: تاکنون یک بانک بدلیل عدم ارسال اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان برای انتشار عمومی به کمیسیون اصل معاون نظارت بانک مرکزی، با بیان اینکه چنانچه بانکی به هر دلیلی اطلاعات تسهیلات کلان خود را به بانک مرکزی ارسال نکنند به کمیسیون اصل نود و دیون محاسبات کشور اعلام می‌شود، گفت: تاکنون یک بانک بدلیل عدم ارسال اطلاعات تسهیلات و تعهدات کلان برای انتشار عمومی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. وی افزود: بانک ملی هم اکنون اطلاعات خود را به بانک مرکزی ارسال کرده است و فرآیند بررسی این اطلاعات در حال انجام است، اما به دلیل وجود برخی خطا‌ها در اطلاعات ارسالی، فرایند رفت و برگشت و بررسی آن در حال انجام است که انشاالله به زودی پس از صحت سنجی مجدد اطلاعات تسهیلات کلان بانک ملی نیز منتشر خواهد شد.مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. وی افزود: بانک ملی هم اکنون اطلاعات خود را به بانک مرکزی ارسال کرده و فرآیند بررسی این اطلاعات در حال انجام است، اما به دلیل وجود برخی خطا‌ها در اطلاعات ارسالی، فرایند رفت و برگشت و بررسی آن در حال انجام است که انشاالله به زودی پس از صحت سنجی مجدد اطلاعات تسهیلات کلان بانک ملی نیز منتشر خواهد شد.

مهلت شناسه‌دار کردن قطعات لوازم یدکی خودرو تمدید شد

صفایی نایب‌ رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به تمدید مهلت ثبت شناسه کالا و کد رهگیری برای لوازم دیکی خودرو، اظهار داشت: تولید و واردات لوازم یدکی خودرو براساس اعلام وزارت صمت ملزم به دریافت شناسه کالا شده بود و آخرین مهلت برای این منظور پانزدهم مهر‌ماه سال جاری تعیین شده بود. نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران بیان داشت: اما با توجه به درخواست‌های مکرر اصناف برای تمدید مهلت تعیین شده وزارت صمت با تمدید این مهلت موافقت کرد. وی افزود: براین اساس مصوبه قبلی در خصوص پایان مهلت ثبت شناسه و کد رهگیری لوازم یدکی خودرو تا پانزدهم مهر لازم الاجرا نیست و برای رفع دغدغه صنف لوازم یدکی کشور مهلت مذکور به مدت دو ماه تمدید شده است. 

فرزین: برای رشد اقتصادی هشت درصد، باید به سراغ منابع خارجی برویم

رییس شورای هماهنگی بانکها گفت: تامین مالی طرح ها در کشور ما دچار ایراد است و به عبارتی پیش از آن که به خود طرح فکر شود، باید به تامین مالی آن اندیشید. محمدرضا فرزین در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: با توجه به این که نقدینگی فقط در سرمایه در گردش صنایع، تاثیرگذار است، باید از سایر روش های جذب مالی که در دنیا هم از آن استفاده می‌شود از جمله صکوک و اوراق مشارکت نیز بهره برد. وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به رشد اقتصادی هشت درصد در کل کشور دست پیدا کنیم، باید به سراغ منابع خارجی برویم و با اهرم کردن آن، طرح های زیربنایی کشور را به نتیجه برسانیم. از سوی دیگر، خراسان رضوی جذابیت سرمایه گذاری بسیاری دارد.

مقام مسئول در وزارت راه: دستور عزل دو مدیر ایران‌ایر، فقط به‌خاطر مردم
 
مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از اجرایی شدن دستور عزل دو مدیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. حسین مذنب اظهار کرد: به‌ دلیل نارضایتی مردم، دستور عزل دو مدیر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد، هر کاری هم کرده‌ایم فقط به‌خاطر مردم بوده است. وی با اشاره به ایجاد صف‌های طولانی خرید حضوری بلیت پرواز‌های اربعین، ادامه داد: اصلاً فروش حضوری بلیت پرواز‌های اربعین نداشته‌ایم و ایران‌ایر نباید این کار را انجام می‌داد. وی تصریح کرد: مردم از این گلایه داشتند با وجود این‌که ۱۷ ساعت در صف خرید بلیت بودند، در نهایت به آن‌ها گفته شد "بروید فردا بیایید. "، فردا هم می‌گفتند "امکان فروش بلیت وجود ندارد"!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۸
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۶۶
من حجاب رو برای حفظ خانواده مفید میدونم اما اونهایی که به حجاب اعتقاد ندارند اینکه مجبور میشن حجاب سرکنن هم براشون سخته و هم احساس میکنند که داره بهشون زور گفته میشه و هم تحت تاثیر تبلیغات فمنیستی اون رو یکجور سلطه مردان بر زنان یا زن ستیزی تعبیر میکنند. البته غریزه جنسی هم برای یک عده موثره. به هرحال اینهمه فشار برای یک سبک زندگی حتی اگر اون سبک درست هم باشه، بسیار مشکل سازه.
شب پیش مهمان یکی از دوستان بودیم. سالهاست که فرصت دیدن شبکه های فارسی چه ماهواره ای چه داخل ایران را ندارم و اخبار را بیشتر با خواندن سایتها دنبال میکنم. ولی کنجکاو شدم که دوستمان شبکه های تلویزیونی صدا و سیما را هم نشان دهد. تمام شبکه های ماهواره ای پر بود از اخبار و کلیب های واقعی از منتقدان در شهرهای بسیار ایران اما چند تا شبکه صدا و سیما را که دیدیم دوباره یادم امد که چرا جوانان و مردم از این نحوه گفتار و تبلیغات خسته شدند. به غیر از ضعف شدید کیفیت و کلیشه ای بودن و تکراری بودن محتوی انچه بیشتر از همه ازار دهنده بود عدم توجه کامل به وضعیت امروز و نگرانی های مررم بود. اصلا میگیم همه اینهایی که منتقدند و در شهرهای مختلف اغتشاش! می کنند از مریخ امدند و عامل خارجی هستند. ایا رسانه ملی نباید انعکاسی از این اخبار مریخی ها که شهرها را به اشوب! کشاندند باشد. همه میدانیم که چه خبر است. ولی دوران خوش زمامداری برای مسئولان و مقامات انقدر شیرین هست که گویا در خواب نازند و نمی خواهند بیدار شوند و به روی خود بیاورند بلکه همه دروغ باشد و یا واقعا همه منتقدین و معترضان از مریخ یا حیفا امدند و بزودی با بی توجهی به انها همه به مریخ یا عکا بر میگردند. در عالم سیاست فشل شدن یعنی همین خود را بخواب زدن امروز رسانه های رسمی در ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
ما که نیاز نداریم اوضاع مملکتمان را از دریچه ی شبکه های خارجی ببینیم . شما هم یا کم بینا هستی یا ساکن خارج که داری در امور ایران فضولی می کنی . در ضمن اون شبکه ها آیا جنایات دولتهای متبوعشان را با آب و تاب پخش می کنند مثلا کشتار مردم عراق و افغانستان یا قتل عام کودکان بومی کانادا یا سرکوب وحشیانه ای طرفداران ترامپ ؟
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
شما خوبین . شما کامنت نویس های سایبری . متاسفانه از خلا زیادی هم رنج میبرین. تمام توان (کودکان بومی کانادا )رو کامنت هایی که میذارین،مینویسید. فقط همین هم بلدین.این دوستمون خیلی با متانت بیان کرد که صدا و سیما چنین و چنان است . کاری ندارم حرفش درسته یا غلط،جواب شما چی ؟
کودکان بومی کانادا..
حالا اگر بدونید این اتفاق در چه سالی اتفاق افتاده و تحت تاثیر کدام سیستم بوده.
فقط کپی و پیست .کودکان بومی کانادا.
.چقدر بابت این کامنت ها پرداخت میشه
دونه ای یا فله ای یا مدت زمام حضور در فضای محازی مورد .
حساب میشه.
والله ایم پولی که به شما سایبری ها میدن که بیان نفرت پراکنی کننی (که اثر کاملا برعکس دارن و مردم بیشتر عصبی می‌کنند)رو خرج اقتصاد همین مملکت میکردن باز شاید دو نفر کمتر معترض بودن به وضع موجود
وقتی محمد هاشمی سمپاتها را سمپادیها تلفظ می کند وای به حال بیسوادهایی که ( الف ) را از قد می شناسند ؛ ( ب ) را از پهنا .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
لکوموتیر به جای لکوموتیو

پور پکانی به جای پروپاگاندا

آنگوزمان به جای ؟؟؟؟؟؟؟؟

بالاخره اشتباه لُپی است و کم سوادی و علاقه به تلفظ

کلمات قلمبه و سلمبه ، ولو اشتباه و خنده دار !!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
شاید تایپیست مثل تو بی سواد بوده که نفهمیدی علامتهای دستوری رو چجوری استفاده کنی !
زینال بندری خوله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
کالباس خشک تو هنوز زنده ای؟
با کرونا نمردی؟
حقیقت از قدیم تلخ بوده ولی الان آنقدر تلخ تر شده که حتی نمی توان درصدی از آن را بیان کرد چون مجریان آن عمل از عیان شدن آن بسیار شرمگین خواهند شد
آره بابا! اصلا ایناییکه معترضند همه خورزوق خانند!!!!
خبر اول: ... کشور با چنین دامنه وسیع اعتراضاتی مواجه نمی‌شد
خبر بعدی: 15تا 20 میلیون جوان دهه هفتاد و هشتادی داریم که فقط 70 یا 80 هزار نفر در این چنبش بودند ولی خیلی جاها میگن کلاًً بیست یا سی نفر!!!
لطفاً این تضاد رو برای بنده شرح دهید!
بالاخره دامنه وسیع اعتراضات رو قبول دارید که از 70 یا 80 نفر بیشتر میشه خیلی بیشتر یا اینکه حوادث مختصر محسوب میشن که با خبر اول تناقض داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
یعنی بخاطر ۸۰ نفر کل اینترنت را برای استفاده تمام ۸۵ میلیون نفر تعطیل کرده اید !!؟

البته واسه خودتون که توئیتر و اینستاگرام و فیس بوک و تلگرام و یو تیوپ و واتس آپ آزاد هست

و به جای کار کردن حداقلی واسه مردم و کشور، فقط شبانه روز دارید توئیت بازی میکنید
مقام مسئول در وزارت راه: دستور عزل ۲ مدیر ایران‌ایر، فقط به‌خاطر مردم) دست بردارید !! اونروزی که میگفتند هواپیما به چه دردی میخوره برجام به چه دردی میخوره فکر الان را کرده بودند ؟!! چرا امار دقیق هواپیماهای سالم ایران ایر را منتشر نمی کنید ؟!! چرا نمی گویید ایران ایر باندازه تعداد انگشتان دست هواپیمای سالم ندارد !!!چرا نمی گویید حتی قراردادهای بسته شده برای خرید هواپیما و قطعات در زمان روحانی به دستور چه کسی کنار گذاشته شد !!! الان نمایش کی بود کی بود من نبودم راه انداختید
جناب موسویان!
جای "آثار مثبت اقتصادی برجام" هنوز روی گرده مردم درد می‌کند!
از اینکه به فکر مایید ممنون!
اجازه بدهید جای لطف قبلی کمی بهتر شود، بعد درباره شاهکار برجام دوباره سخنرایی بفرمایید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
تحریم که بد نیست
ضرغامی روش نادرستی دارد که آن را تغییر هم نمی‌دهد ولی همینکه متوجه نیست وسط این فضای ملتهب و احساسیِ جامعه نباید مطایبه بفرماید، نشان می‌دهد که نیازمند تجدیدنظر در مسیر است، اگر خردمند باشد.
کلا معترضین ۸۰ هزار نفر هستند
از طرفی حدود ۱۰۰ هزار نفر دستگیر شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
منظورشان این است که در هر منطقه‌ای این تعداد است
کی گفته اینترنت بین الملل قطعه. من که از یک ماه پیش حتی یک دقیقه هم قطع نبودم. البته ADSL را می گم. مشکل از وی پی ان های شماست که نمی تونید وصل بشید. به جای استفاده از وی پی ان رایگان، برید یک دونه پولی ارزانش را بگیرید همه چی حله. البته من وی پی ان شخصی دارم و ریالی بابتش پول نمی دم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
احتمالا از فیلتر شکن آغازاده خانم انسیه خزعلی

!!!!!!!!خرید کردید ؟؟؟
وقتی حرف حق منتشر نمیشود چه بنویسم ؟
زوطنامه ایران گفته های شکوری راد کاملا درست هست همه این اسیبها ازناحیه خودتان هست تا مردم را به کف هیابان بیاورید حمایت حمایت کند وای مصیبتا سردهند
آقای یامین پور از شاخ های اینستاگرام که دعوتشون کرده بودید چه خبر ؟! نکنه به گشت ارشاد تحویلشون دادی؟!
آقای موسویان در دوره قبلی که برجام را توافق کردید چه آثار اقتصادی و امید و انگیزه در جوانان ایجاد شد ؟؟؟!
این توافق مربوط به پونصد سال پیش نیس که بگیم تاریخ مطالعه نکردید بنابراین آلزایمر گرفتید
روزنامه دولتی ایران!! شما که مطمئنی جمعیت فعال معترض در کل ایران بیشتر از ۸۰ هزار نفر نیست آیا حاضری آن ها را به یک راهپیمایی آرام در شرایط امن دعووت کنی ؟!
موسویان درست گفته، مسولین فکر کردند برجام را عقب بیندازن امتیاز میگیرن اما الان فشار اقتصادی امان همه جز مسیولین را بریده و‌جوانها ریختن تو خیابون
گیج و سر در گم هر روز یک چیزی می گوید همچنین مدیرانی که ثبات رای ندارند هر گز به درد اداره کشور نمی خورند
آقایون بدونید که هیچکدوم از خبرهای این بسته برای ما پشیزی ارزش ندارد. پایتان را از روی کابل اینترنت بردارید. هزارتا کار داریم مثل مسئولان بیکار نیستیم
مفهوم آزادی یعنی اینکه هر شخص مجازه هر کاری دوست داره انجام بده بشرط اینکه به حقوق دیگران تعدی نکنه.
سوال من اینه، اگه هممون مال این آب و خاکیم، چرا برای نمازخون مسجد میسازید ولی برای کسایی که به تفریح نیاز دارن فرضا مکانی برای تخلیه هیجاناتشون نمیسازید؟
چرا جمع معدودی از سران قدرت، تصمیم گیرنده اکثریت جامعه شدن؟
سواله که چه سودی داره این رفتارای خارج از حیطه عقل؟
باید چند تن از مدیران فاسد و متخلف در کشور اعدام شون
رستم قاسمی نه تنها به وعده و قول صریح اش در مورد ساخت سالی یک میلیون مسکن عمل نکرده

بلکه با اعلام ادعاهای عجیب و غریب؟ ، موجبات تمسخر ما را نیز باعث شده است
برآوردشماازتعدادمعترضین واقعادقیق ،حساب شده،خالی اراغراض سیاسی وبدون جانبداری ازگروهی خاص بودبایدبه شماجایزه بیطرفی عطاشود
مگه محمد هاشمی هنوز هوش و حواسش کار می کنه ؟
در کشوری که بیشتر دانشجویان آن در سال هم سه تا کتابی که معرفت آنان را زیاد کند هم نمی خوانند... چه انتظاری از این دانشگاه می شود داشت.
تازيانه فقر پشت مردم را زخم كرده است
اين يك حرف حسابي كه امروزه مي شنويم
خیلی جالبه مردم با گروهی طرف هستند که در ظاهر چندین دهه دشمن آمریکا بوده ولی در باطن گرین کارت آمریکا داره
جالب تر اینکه اینکه تمام قدرت و ثروت در کشور در دست همین گروه است
افراد خاصی دارن سریعا از کشور خارج میشن
متاسفانه مقابل دیدگان ملت غارت و دزدی پشت سر هم اتفاق افتاد و یک کلمه باکلاس در شأن دزد اختراع کردند بنام اختلاس!!! و بدتر از این در دوران تحریم ها و رکود اقتصادی دزدی ها بیشتر و بعضی ها که نتوانستند از کشور فلنگ رو ببندند و در کنار خاوری شلوارک بپوشند هم هیچ احکامی نگرفتند. این باعث خشم و ناامیدی ملت شد.
شکوری راد کاملاً حرف دل مردم را زده
چرانمی شود صدا و سیما واختلال ان را تکذیب کرد شما که همه چیز را تکذیب می کنید این هم روش...؟
من مسیر ترددم خیابان انقلاب هست. در این چند روز که آشوب ها بالا گرفته به کرات خانم هایی رو ملاحظه کردم که در اتوبوس به بحث مشغولند و در چند مورد با گوش های خودم شنیدم که می گفتند "هدف اصلی ما ازاین آشوب ها حجاب نیست فقر هست که روز به روز داره گسترش پیدا می کنه. مخالفت ما با فقر هست برای کودکان کار هست که در داخل زباله ها به دنبال غذا می گردند"و حتی یک مورد که می گفت:" من حاضرم پوشیه سر بذارم به شرط این که شرایط رفاهی و حقوق ما مثل دانمارک و سایر کشورهای مرفه باشه". این تاییدی است بر حرف های آقای موسویان.
نمیدانم چرا امثال فاطمه معتمد آریا را به عنوان زنان نامدار ایران عکسش را میگذارند روی دیوار . این زن کجا الگوی زنان ایران است . چه دستی در کار است که این افراد را بولد میکند این زن اول با کشف حجاب فیلم میگیره عربده میکشه میگه من مادر همه فرزندان ایرانم بعد میره فیلم را پاک میکنه . باید بهش گفت خانم تو برو مادر تک فرزند پسرت باش و براش مادری کن که ماهی یک بار در امریکا مست میکنه و پلیس او را میگیره و زن امریکاییش از دستش به ستوه آمده . نمیخواد مادر فرزندان ایران باشی . یا اینکه برو برای 800 زن سینماگری که توسط همکاران مردت بهشون تعرض و تجاوز شده مادری کن . چرا این قدر به این سلبریتیهای آشغال فاسد بها میدهید . تو را خدا این دیواره نما را از میدان ولی عصر بردارید و فقط جایش بنویسید السلام علیک یا فا طمه الزهرا . این زن و بعضی دیگر از این زنان اصلا و ابدا الگوی زنان و دختران ایران زمین نیستند
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
پسر خانم انیسه خزعلی و پسر فلان کس و دختر فلان کس از مسیولین محترم در خارج کشور در حال زندگی با استانداردهای همون محیط هستند .و پدر و مادر های ضد استکباری حهانیشون میگن که زندگی خودشون هستش و کذا و کذا ..
حالا حرف شما در مورد پسر خانم محترم معتمد اریا که سال ها در سیما ملی ممنوع التصویر هست در فلان کشور در حال هر غلطی هست، باید مادرش حواب گو باشه ؟
خانم محترم معتمد اریا یکی از شیر زنان این خاک هستش که پشت مردمش ایستاده .
از اینجا تا خود مریخ هم بخوای جمله بچینید که فلان و بسان خودت رو خسته کردی .
چشمان مردم با حقایق باز است
مردم آگاه شدند
همان چیزی که سال هاست ازش میترسین
.
آگاهی و اتحاد مردم .
حالا بیا هی روضه بخون .بالا سر این قبر مرده ای نییست
شیر مادر حلالت شکوری راد
اينترنت را قطع كنيد! مگر ١٤٠٠ سال قبل اينترنت بود!
وفتی در رسانه ها به معترضان توهین میشه، فقط شامل معترضان توی خیابون نمیشه بلکه عده زیادی از معترضین خاموش رو هم در بر می‌گیرد.
کسانی که اعتراض ندارند که نیازی به صحبتی ندارند، شما باید مخاطبتان معترضان باشه، باید با اونها حرف زد و جواب قانع کننده داد....
جناب جوادی آملی وقتی مقامات مسئول می گویند همین راه که می رویم درست است و مبادا حوادث اخیر بر آن تاثیر بگذارد پس مطمئن باشید هیچ اراده ای برای برداشتن فشار از شانه های خسته مردم وجود ندارد .
مهم نیست طرف کرد باشه یا بلوچ یا کرمانی یا یزدی... اینها همه هموطن ها ما هستند. ما نگران هموطان خود هستیم هرجا که باشند.
کسانی که از فیلترینگ ومحدود کردن اینترنت دفاع می کنند مانند کسی است که هنگام رانندگی با سرعت زیاد ویا حرکات خطر ناک رانندگی می کند ووقتی تخلفات وی توسط دوربین ثبت می شود باحیاهو وداد وبیداد دوربین‌ها را باعث مشکلات جامعه فریاد می زند. و حاضر نیست خودش دیگر تخلف نکند.
موسویان: اگر برجام توافق می‌شد، کشور با چنین دامنه وسیع اعتراضاتی مواجه نمی‌شد
بلاخره معترضین دامنه وسیعی دارند و یا فقط ۸۰ هزار نفر هستتد
قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را
هر چه به سالهای پایانی عمر شریف حضرت امام رحمت الله علیه نزدیک تر شده ایم وتجربه معظم له در حکومت داری بیشتر شده است و از التهابات خاص انقلاب کاسته شده سخنان ایشان رنگ وبوی جدید تری یافته است کاش سخنان ایشان در سال 67 وخطاب به شورای نگهبان برای همه مسئولان مد نظر باشد که : تذکری پدرانه به اعضای عزیز شورای نگهبان می دهم که خودشان قبل از این گیرها،‏‎ ‎‏مصلحت نظام را در نظر بگیرند، چرا که یکی از مسائل بسیار مهم در دنیای پرآشوب‏‎ ‎‏کنونی نقش زمان و مکان در اجتهاد و نوع تصمیم گیریها است. حکومتْ فلسفۀ عملیِ‏ ‏‎‏برخورد با شرک و کفر و معضلات داخلی و خارجی را تعیین می کند. و این بحثهای‏‎ ‎‏طلبگی مدارس، که در چهارچوب تئوریهاست، نه تنها قابل حل نیست، که ما را به‏‎ ‎‏بن بستهایی می کشاند که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی می گردد.... / بیاد داشته باشیم که این سخنان در شش ماه مانده به پایان عمر شریف ایشان بیان شده است ....
زنده باد شکوری راد که حرف حق زده است
در باب توضیحات ضرقامی،
اگر مردم نخواهند که ایشان دین خود را به انقلاب و مردم با روش خودشان ادا بکند باید ،کی رو ببینند.
ایکاش پیش بینی های درست مناطره ۸۴ موسوی و احمدی نژاد را جدی گرفته بودیم
بدبختی از ۸۴ شروع شد
ایکاش به اخطار های سید مظلوم در مناظره ۸۴ گوش داده بودند
و مسائل و اختلاف سلیقه های شخصی را با سیاستی که کل کشور و مردم را در خطر می انداخت خلط نکرده بودند
الان هم جبهه پایداری ها و مسلط شده اند و خطر بسیار جدی است
اقای‌ هاشمی‌ شماها مگر چه گلی بسر این کشور زدید که حالا هی‌ نفوذی نفوذی میکنی‌ ؟!
کشوری با دار شش‌ تک تومنو‌ و رشد اقتصادی یازده درصد را تحویل گرفتید با مردمانی شاد و خوشبخت‌ ، الان‌ کجائیید‌ مگر‌ ؟!!!
امان‌ از دست آدمهایی که با پنج کلاس سواد مدرسه ای میخوان‌ وکیل و وزیر و رئیس جمهور بشن‌ !
انگار آقایون مجلسی توجیه نیستن که شبکه اجتماعی کاربردی جز جاسوسی هم داره.
بانک مرکزی کیلویی چند؟ باندهای مخوف تحت هدایت داهیانه مافیای دولت پنهان همه کاره است لذا این گونه خط و نشان کشیدن ها فقط زحمت اضافه می کند نتیجه ای ندارد.
این حرفهای شکوری راد را که احمدی نژاد چندی پیش گفت و او صرفا آنها را تکرار کرده. چرا کسی جرات نمیکنه به احمدی نژاد بتازه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
از خودتون سوال کنید کدام یک از نیازهای مردم رو تونستید برطرف کنید نیازها رو تقسیم کنید مسکن تغذیه درمان تحصیل تفریح نگید آقازاده ها که سیرند بقیه مردم .... نه واقعا یه زندگی حداقلی برای همه مردم
بعضیا برای خودشیرینی باید یه چیزی بگن
یعنی هر کس نظرش مخالف شما باشه میشه خرابکار و نفوذی؟!!

متاسفم براتون.
کاش درک واقعی تری از این مسائل داشتید
روزنامه ایران:
..آزادی مطلق در پوشش، یک بخش از آن است و مطالبه سایر آزادی‌های اجتماعی به دنبال آن می‌آیند.......


با همه آی کیو پایینی که داشته فهمیده مطالبات مردم به مراتب بالاتر از آزادی پوششه خوبه حداقل این یکی اینقدر درک داشت که بفهمه خواست مردم چیه
مرزدم قطعا به خواسته هایشان خواهند رسید تاریخ اینو ثابت کرده
البته دیرشده وخیلی دیرصدای مردمو شنیدین ولی بدونیدآتشبیارانی مثل یامین پور،عباسی،رسایی وخیلیهای دیگه که خودتون بهترمیدونیدروساکت کنید
آقای یامین پور ،مسولین ما از جمله اعضای شورای نگهبان که تند تند توییت میزنند هم دوتابعیتی هستند؟
کمیسیون اصل 90 با بانک متخلف چه برخورد موثری میکند؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان