بازدید 23507
سه هزار و صد و پنجاه و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

یک جامعه شناس: شیوه زندگی آقازاده‌ها با شعار‌های پدرانشان متضاد است / کارشناس بی‌بی‌سی در صداوسیما: وقتی یک مسئولی را عوض نمی‌کنیم، فحشش را کل جمهوری اسلامی می‌خورد / افزایش حقوق کارکنان در سال آینده چند درصد است؟ / وزیر اقتصاد: به اتاق تاریکی که مردم گمان فساد داشتند، چراغ انداختیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: احتمالا صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی می‌شود/ واکنش یک اصلاح‌طلب به فراخوان رئیس قوه قضائیه برای گفت‌وگو و ارائه پیشنهادها/ نوروزی به ضرغامی: اگر نمی‌خواهید امر به معروف و نهی از منکر را ببینید، ذهن خود را تغییر دهید / واکنش یک مقام مسئول به خبر افزایش قیمت شوینده‌ها و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۴ 13 October 2022

‍«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

شیوه زندگی آقازاده ها با شعارهای پدرانشان متضاد است
جبار رحمانی، پژوهشگر علوم‌ انسانی و مطالعات فرهنگی در شرق نوشت: براساس آمار رسمی، مهاجرت بیش از پنج هزار نفر از فرزندان مسئولان به کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا، یعنی مسئولان و خانواده آن‌ها روی آینده کشور حساب باز نکرده‌اند و در این شرایط نمی‌توان به سایر مردم گفت چرا مهاجرت می‌کنید؟ موضوعاتی مانند مهاجرت فرزندان مسئولان و دوتابعیتی‌بودن بسیاری از آن‌ها و اعضای خانواده‌هایشان و واکنش‌هایی را که در میان مردم دارد، باید در چند سطح بررسی کرد. اول اینکه ممکن است این افراد با پول و تلاش خودشان و به دلیل نخبه‌بودن از این امکانات و شرایط استفاده می‌کنند.در این شرایط اگر فردی با تلاش خودش به موقعیتی رسیده باشد، حتی اگر فرزند یکی از مسئولان است ایرادی ندارد. نمی‌توان قانونی قرار داد که بچه‌های مسئولان مهاجرت نکنند یا محدود شوند، اما باید این سؤال مطرح شود که این افراد با چه هزینه و از چه طریقی مهاجرت تحصیلی یا کاری داشته‌اند؟ آیا از اموال عمومی استفاده شده است؟ شفافیت در این زمینه لازم است و باید روشن شود آیا واقعا از رانت و کمک والدین و موقعیت آن‌ها استفاده کرده‌اند یا نه؟

واقعیتی که مردم در همه این سال‌ها شاهد بوده‌اند این است که عمده این فرزندان با پشتوانه و رانت مالی و اعتباری والدین مسئولشان مهاجرت کرده و در کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا مشغول به کار و تحصیل شده‌اند.از سوی دیگر این موضوع را باید از زاویه عملکرد و حرف‌ها و شعارهای پدران و مادران این افراد نگاه کرد که چطور در حرف و شعار مردم را سال‌ها از مهاجرت و سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا منع و این کشورها را دشمن خطاب کرده‌اند و، اما فرزندان خودشان به همان کشورها مهاجرت کرده‌اند! اگر رفتن و زندگی‌کردن در خارج کشور خوب است، چرا این حرف‌ها و شعارها را می‌گویند و اگر بد است، چرا می‌گذارند فرزندانشان به انگلستان و آمریکا و... بروند؟ نمی‌توانند شعاری منع‌کننده برای مردم سر بدهند، اما فرزندان خودشان همان رفتار را انجام دهند. حرف بر سر این است که اگر ایرانِ خوبی ساخته‌اید که در همه زمینه‌ها پیشرفته و قابل زندگی است، چرا فرزندان خودتان در این ایران نمی‌مانند؟ آنچه درباره آن صحبت می‌کنیم چند مورد خاص نیست و ما با یک اپیدمی روبه‌رو هستیم و طبق آمار رسمی بیش از پنج هزار نفر از فرزندان مسئولان در خارج کشور کار و زندگی می‌کنند.


انتقاد تند یک نماینده از ضرغامی
یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی نسبت به موضع اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتقادات تندی را مطرح کرد.محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری گفت: ما در قدیم کفترباز داشیم که خیلی هم به کفتربازی علاقه داشتند؛ امروز هم عده‌ای توییت باز داریم که نمونه‌های آن را در دولت قبل دیدیم و متاسفانه در دولت فعلی هم شاهد نمونه‌هایی از آن هستیم. این افراد به جای رسیدگی به امورات وزارت‌خانه تحت امرشان، شب و روز در حال توییت بازی هستند. وی با اشاره به توییت اخیر ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اخیرا یکی از وزرا توییتی منتشر کرده که در آن یکی از ضروریات دین را به شکل التزامی زیر سوال برده است.

نقدعلی خطاب به رییس جمهوری بیان کرد: آقای رییس جمهور به این وزیر بگویید که به حوزه کاری خودش همچون میراث فرهنگی رسیدگی کند، نه اینکه شب و روز مشغول توییت بازی باشد؛ آن هم توییت های که مربوط به حوزه کاری خودش نیست.  وی در پایان با استفاده از این عبارت که «چون قافیه تنگ آید، شاعر به جفنگ آید» گفت: با این وضعیت کم کم به «جوک و جفنگ» می‌افتید و شروع به خاطره تعریف کردن می‌کنید! سه سال دیگر زمان انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم است پس برخی از آقایان این کارها را انجام ندهند.


علی‌ علیزاده: وقتی یک مسئولی را عوض نمی‌کنیم، فحشش را کل جمهوری اسلامی می‌خورد
علی‌ علیزاده با بیان اینکه ما اتفاقا چون زیر فشار جنگ دشمن هستیم موظفیم دو برابر حکمرانی مان را اصلاح کنیم، گفت: وقتی یک معاون شهردار و شهردار را عوض نمی‌کنیم، فحشش را جمهوری اسلامی‌ می‌خورد. چرا باید چهار تا آدم کارگزار سطح پایین بروند پشت جمهوری اسلامی سنگر بگیرند که خودشان شغل‌هایشان را حفظ کنند و هزینه‌اش را جمهوری اسلامی بدهد.

احتمالا صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی می‌شود
نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی گفت که طبق شنیده‌ها رییس جمهور قرار است صولت مرتضوی را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کند. شهباز حسن پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با وجودی که معرفی وزیر پیشنهادی کار با تاخیر همراه بوده، امیدواریم رییس جمهوری مدیری کارشناس، شایسته و دارای شناخت خوب از وزارت کار را انتخاب کند. طبق شنیده‌ها قرار است آقای مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار معرفی شود.


واکنش یک اصلاح‌طلب به فراخوان رئیس قوه قضائیه برای گفت‌وگو و ارائه پیشنهادها
یک فعال سیاسی گفت: به نظر من، اولین کاری که آقای اژه‌ای باید انجام دهد، این است که ابتدا یک سازمانی از درون دستگاه تحت امر خودشان به وجود بیاورند که پیام‌هایی که از درون این دستگاه یا اجزای این قوه به مخاطبان و منتقدان داده می‌شود، تعارضی با اصلاحات و گفته‌های ایشان نداشته باشد. جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره فراخوان رئیس قوه قضائیه برای ارائه پیشنهادها و انجام گفت‌وگو و در پاسخ به این سوال در صورتی که بعد از سال ۸۸ این نکته بارها و بارها مطرح شد و بحث از گفت‌وگو ملی و آشتی ملی به میان آمد اما افرادی برای این مهم مانع تراشی کردند ولی حالا که بحران‌هایی در کشور ایجاد شده یاد این موضوع افتاده‌اند، گفت: اصل گفت‌وگو خوب است آن هم گفت‌وگو میان طیفی که در قدرت قرار دارد با آن‌هایی که منتقد سیاست‌ها و رویه‌های موجود بوده و آن را هزینه‌زا می‌داند. اگر این گفت‌وگو صورت بگیرد، خوب است. منتها من این آمادگی را که یک گفت‌وگوی جدی که منجر به تغییرات و به عبارتی اصلاحاتی در کشور شود را در قدرت مشاهده نمی‌کنم.

نوروزی به ضرغامی: اگر نمی‌خواهید امر به معروف و نهی از منکر را ببینید ذهن خود را تغییر دهید
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خطاب به وزیر میراث فرهنگی گفت: آقای وزیر شما باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشید منتها اگر نمی‌خواهید امر به معروف و نهی از منکر را ببینید ذهن خود را تغییر داده و خود را چهره انقلابی معرفی نکنید.حسن نوروزی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) با تبریک هفته وحدت گفت: با وجود تلاش دشمن برای اختلاف‌افکنی بین مردم، ملت ایران یکپارچگی خود را ثابت کرد که برگزاری نشست‌های وحدتی بین علمای شیعه و سنی در گیلان، گنبد و کردستان و همه جای ایران بیانگر عشق آنها به وحدت اسلامی است. وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای مظلوم نیروهای انتظامی و بسیجی گفت: آنها جان خود را فدای امنیت کشور کردند و با خون پاک خود توانستند رگه ها و شائبه های تفرقه را از چهره ایران اسلامی بزدایند.

نوروزی همچنین درباره سایت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: نام پایگاه خبری میراث آریا به پایگاه خبری ایران اسلامی تغییر کند چون این نام ما را به یاد آریامهر می اندازد.وی به اظهارات وزیر میراث مبنی بر اینکه «مردم اگر نخوان امر به معروف بشن باید کیو ببینن؟» اشاره و اظهار کرد: آقای وزیر شما یکی از شخصیت های برجسته هستید؛ باید بدانید که اصل ۸ قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منکر است پس شما باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشید؛ منتها اگر نمی خواهید امر به معروف و نهی از منکر را ببینید ذهن خود را تغییر داده و خود را چهره انقلابی معرفی نکنید.

مسئولان این واقعیت را بپذیرند که فضای مجازی به مثابه اکسیژن است
نماینده مردم تبریز در مجلس درخصوص استمرار فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، می‌گوید که مردم نیاز دارند بایکدیگر ارتباط داشته باشند که طبیعتا استمرار این وضعیت تبعات ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت. احمد علیرضا بیگی درخصوص زمان رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: «تصمیم بر عهده مسئولان کشور است که الان به واسطه محدودیت‌های امنیتی، ترجیح دادند این فضاها بسته شود؛ ولی این واقعیت را باید بپذیرند که فضای مجازی به مثابه اکسیژن است. اگر مردم بخواهند با هم صحبت کنند، امواج صوتی سوار بر مولکول‌های اکسیژن می‌شوند و باعث رساندن امواج صوتی می‌شوند. حال وقتی شما این را از مردم محروم کنید، گویی اکسیژن را از آن‌ها دریغ کرده‌اید. مردم نیاز دارند با یکدیگر ارتباط داشته باشند که طبیعتا استمرار این وضعیت تبعات ناخوشایندی به همراه خواهد داشت؛ بنابراین، مسئولان باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.» نماینده مردم تبریز در مجلس درباره تبعات فیلترینگ افزود: «هم از نظر اقتصادی کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، آسیب می‌بینند و هم به جهت احساس ایمنی در داخل کشور و برقراری ارتباط مردم با یکدیگر حتما بسیار موثر است و فقدانش اثرات ناخوشایندی دارد. همچنین از نظر جهانی هم کشوری که این امکان را از شهروندان خود دریغ کرده باشد، حتما صورت ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید چاره‌اندیشی شود.»


اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره مذاکرات با ایران
وزیر خارجه عربستان در ارتباط با مذاکرات تهران و ریاض اظهارنظر کرد. به گزارش العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در ارتباط با مذاکرات تهران و ریاض گفت که این رایزنی‌ها هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده و در انتظار دور ششم مذاکرات هستیم.بن‌فرحان همچنین تصمیم اخیر اوپک پلاس و توافق آن مبنی بر کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت از ابتدای ماه نوامبر آینده را تصمیم اقتصادی محض دانست و گفت: این تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت با اجتماع کشورهای عضو اتخاذ شده است. وزیر خارجه عربستان همچنین افزود که کشورهای عضو اوپک پلاس با مسئولیت رفتار کرده و تصمیم مناسب را گرفته‌‌اند و در جهت حفظ ثبات بازار و تحقق منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌کوشند.

وزیر اقتصاد: به اتاق تاریکی که مردم گمان فساد داشتند، چراغ انداختیم
وزیر اقتصاد با اشاره به رشد دو برابری در شفاف سازی اطلاعات شرکت‌ها اعلام کرد: تا پایان سال این رشد به چند برابر خواهد رسید. خاندوزی تاکید کرد: انتشار صورت های مالی از منظر شفافیت و اطلاع رسانی به مردم و اینکه همه زوایای مالی فعالیت‌های یک شرکت و سایر شرکت‌های زیرمجموعه برای عموم مردم شفاف می شود، بسیار حائز اهمیت است.وی ادامه داد: شاید پیش از این مردم گمان می کردند که اینجا اتاق تاریکی از فساد و تصمیم گیری‌های مخفی است که با افشای صورت های مالی به این اتاق تاریک چراغ انداخته و روشن شد.

عیدی سال آینده کارکنان چقدر می‌شود؟
دولت در بخشنامه‌ بودجه ابلاغی به دستگاه های اجرایی رقم مشخصی را برای عیدی کارکنان اعلام نکرده و آن را منوط به ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته که به نظر می‌رسد، رقم آن علی الحساب حدود یک میلیون و ۶۷۵ هزار تومان است که البته این مبلغ مانند سال‌های گذشته ممکن است در کش و قوس بین دستگاه‌های اجرایی، دولت و مجلس تغییر کند. /ایسنا

خبرگزاری فارس: دلار به تحولات این روزها بی اعتناست
فارس در گزارشی نوشت: بانک مرکزی این روزها، از یک دستگاه مداخله‌گر سنتی در بازار با اتکای به ابزار ارز پاشی، به یک سیاست‌گذار متکی به ابزار بازار تغییر مسیر داده است و به جرات می‌توان گفت که رمز اصلی ثبات بخشی به  بازار ارز در همین نکته نهفته است. این نهاد سیاستگذار از ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم رویکرد شفاف‌سازی و تعامل سازنده با بازیگران بازار ارز را در دستور کار خود قرار داده است و برخلاف گذشته که از طریق ارز پاشی اقدام به کنترل نوسانات بازار می‌شد‌، نظام عرضه و تقاضا را سرلوحه کار خود قرار داد به طوری که از یک سو با همکاری برون سازمانی به  مبارزه با پولشویی و تامین مالی قاچاق کالا، تقاضا را کنترل کرد و از سوی دیگر با مواجهه مستقیم و تعامل سازنده صادر کنندگان و دارندگان ارز با صرافی ها به  بازار عمق بخشید. مجموع این رویکردها موجب شد تا بازار ارز در شرایط تحریم و بحران‌های سیاسی و جنگ روانی ثبات خود را حفظ کند به طوری که در هفته های اخیر بازار ارز با وجود تشدید ابهام‌ها در سرانجام مذاکرات لغو تحریم‌ها  از یک سو؛ و دو عامل همزمان تحریم تعدادی از شرکت های پتروشیمی و بروز اغتشاشات خیابانی در کشور از سوی دیگر‌، نه تنها تاثیری از این تحولات نپذیرفت بلکه روندی کاهشی در پیش گرفت‌.

پیش بینی اقتصاد ایران از نگاه صندوق بین المللی پول 
صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود موسوم به چشم انداز اقتصادی جهان از بهبود نسبی وضعیت تورم در ایران طی سال جاری خبر داد. این نهاد بین المللی نرخ تورم در ایران طی سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) را ۴۰.۱ درصد محاسبه و در ادامه پیش بینی کرده است، سال جاری، نرخ تورم در ایران نه تنها نسبت به سال قبل افزایش نیابد بلکه به ۴۰ درصد برسد که نسبت به سال ۲۰۲۱ اندکی کاهش خواهد داشت. صندوق بین المللی پول همچنین انتظار دارد، اقتصاد ایران برای سومین سال متوالی و با وجود تداوم تحریم‌های آمریکا رشد مثبت داشته باشد. اقتصاد ایران که در سال ۲۰۱۹ در پی سیاست تحریم‌های حداکثری رشد منفی ۳.۱ درصدی را تجربه کرده بود در سال ۲۰۲۰ و با وجود شیوع کرونا از رکود خارج شد و رشد ۳.۳ درصدی و در سال ۲۰۲۱ رشد ۴.۷ درصدی را تجربه کرد. این نهاد پیش بینی کرده است رشد اقتصاد ایران در سال جاری نیز به ۳ درصد برسد. رشد متوالی سه ساله اقتصاد ایران نشان دهنده خنثی شدن اثر تحریم‌ها بر اقتصاد این کشور است؛ چیزی که صندوق بین المللی پول پیش‌تر از آن سخن گفته بود. بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با ۹.۲ درصد بوده که پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۹.۴ درصد برسد.

افزایش حقوق کارکنان در سال آینده چند درصد است؟
بخشنامه بودجه کل کشور امروز به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد تا برآورد بودجه سالانه خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند و بر اساس ضوابط و پیوست‌های بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲، دستگاه های اجرایی موظف شدند افزایش ضریب ریالی حقوقی را علی الحساب به طور متوسط ۲۰ درصد لحاظ کنند. در بخش اعتبارات هزینه‌ای پیوست شماره دو بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۲ که به ضوابط مالی این بخشنامه اختصاص دارد، آمده است: «افزایش ضریب ریالی حقوق را علی الحساب به طور متوسط ۲۰ درصد نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال ۱۴۰۱ لحاظ کنند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.»

واکنش یک مقام مسئول به خبر افزایش قیمت شوینده‌ها
بررسی‌های میدانی از وضعیت بازار نشان می‌دهد، کارخانجات تمایلی به افزایش عرضه کالا به بازار ندارند و حتی در برخی از محصولات خودسرانه افزایش قیمت را نیز لحاظ کرده اند. در این باره فرهیدزاده، سرپرست سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: این سازمان حمایت، هیچ گونه تصمیمی برای افزایش قیمت شوینده‌ها نگرفته است و فعلا نیز این موضوع در دستور کار سازمان قرار ندارد. وی تاکید کرد: واحد‌های نظارتی در بخش‌های مختلف، بازار را رصد می‌کنند تا شاهد تخلفاتی در سطح آنجا و تضییع حقوق مصرف کنندگان نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۸۰
آقای کارشناس درست میگوید وقتی مادرگزینشها تعصب بخرج میدهیم وبجای افرادکاربلد افرادی بی تجربه وناواردبه اموررا مسئول امور میسازیم که بسیارشاهدآن هستیم وحتی حاضر نیستیم درکارشان نظارت درستی هم داشته باشیم ممکنست فحشش رابقول کارشناس شما جمهوری …. بخورد ولی چوبش رامردم میخورند نمونه آن دراموراقتصادی مملکتمان ومدیران محترمش است که باانکه نتیجه کارشان دردولت محترم عیان است وهرروزطرحی نوبرای گرانی بیشتروبیکاری بیشتر در میاندازند
شیوه زندگی آقا زاده ها مثل پدرانشان فقط پدرا بلدن که چکارکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
حقیقت دارد مثلا وزیر صنعت درمورد بی کیفتی خودرو وقیمت نجومی آنها چکاری کرده هر وقت آمده به مردم وعده سر خرمن داده عملا طرفدار خودرو سازان بوده خودرو سازان با خیال آسوده تولید قطره چکان بیکیفیت خودرو به کار های کما فی السابق خود ادامه میدهند تا قیمت نجومی خودرو بی کفیت پایین نیاید همان کار خودروسازان سالهاست باعث نارضایتی مردم است
سلام تنها راه اینستکه دولت برای خروج پول از کشور (وقتی برای تجارت نیست) عوارض سنگین قرار دهد زیرا خیلی ها الان در کانادا و امریکا با توجه به درآمدی که در ایران دارند؛ زندگی شاهانه دارند و برای کسب این درآمدها از سوبسیدهای زیادی استفاده میکنند
حقوق 75درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی پایه حقوقشون 4180 که با مزایا میشه 5600.با 5600به زور میشه زنده موند .خداوکیلی حق اولاد صدهزار تومانی وحق عائله مندی 400هزار تومانی شایسته چند میلیون کارگر بازنشسته هست با حقوق 5600چطور زندگی کنیم.نمایندگان مجلس فقط بازنشستگان کشوری ولشکری و نفت رو می بینن پس 75درصد بازنشستگان ومستمری بگیران تامین که حداقل بگیرن پس چی اونا زن وبچه ندارن؟؟؟
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
گویا از نظر مسئولین محترم : بازنشسته ها دیگه ارزش افزوده ای برای جامعه ندارند و گویا مثل افرادی که در مورد اینترنت زیاده خواه شده بودند این ها نیز از این خواسته های بیجا دارند و میخواهند حقوقشان زیاد شود که بسیار خواسته ی بدی است و مسئولین رو ناراحت میکنه به طوری که اعتراضات بازنشسته های محترم رو نیز اغتشاش خوندن
لطفا چشماتون رو باز کنید
لطفا.................. مردم خسته شدن
اگر آقاها نتوانسته اند آقازاده هایشاه را طی ده ها سال ارشاد کنند،
چگونه گشت ارشاد میتواند
ظرف نیم ساعت فرزند غریبه ها را ارشاد کند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
لطفا به این افراد لفظ آقازاده و اقا به کار نبرید

همه می دونند اینها چجور آدمهایی هستند

نه اقا هستند و نه آقازاده
بادرود،درارتباط بامهاجرت فرزندان مسولین بایدگفت آنان ازروزی که درخانه شاهدتناقض رفتارباگفتاروالدین شدندبقول معروف (چون به خلوت میروند آن کاردیگرمیکنند)لذا دروغ وریاوچاپلوسی درجامعه ومردم بیشترمیشودوامروزبعداز۴۳سال شاهدچنین رفتارهاوعدم اطمینان توده ملت به دولتمردان میشوند‌.
۲۰ در صد خیلی کمه
تورم و گرانی خیلی بیشتر از ایناست
ما فکر می کردیم همین ماه مهر یا آبان یه چیزی به حقوقمون اضافه میشه
همش میگید وضع فروش نفت خوب شده و پول فروش رو هم هی داریم می گیریم اما کو ؟
تازه تا اون موقع هم می توانید به راحتی کمترش کنید الان هم ما را سرگرم کنید کاری نداره دلیل میارید
شیوه زندگی آقازاده ها با شعارهای پدران شان متضاد است
جناب رحمانی دارید میگید با شعار پدرانشان
شعار یعنی گول زدن مردم در جهت منافع شخصی
مرگ بر آمریکا میگن فرزندانشون آمریکا زندگی میکنند مرگ بر انگلیس میگن فرزندشان برای بچه دار شدن به انگلیس میرود ...
افزایش حقوق 20درصد تو تورم 70درصد...ظلم آشکار..من که راضی نیستم کاری از دستم بر نمیاد ولی به وقت حساب باعث و بانی این ظلم رو به نحو مقتضی در خدمتش هستم
"در این شرایط اگر فردی با تلاش خودش به موقعیتی رسیده باشد، حتی اگر فرزند یکی از مسئولان است ایرادی ندارد"
نه عزیزم اینطوری نیست. این یعنی تعارض منافع. مسولی که داره از بودجه بیت المال حقوق میگیره که شرایط کار و تحصیل و زندگی توی مملکت را برای ملت فراهم کنه بچه اش را با همین حقوق بزرگ می کنه و استعدادش را شکوفا. نمیشه که بچه اش بره اونور آب و بگه با تلاش خودم رفته ام که. اینکه بچه به این نتیجه میرسه که اونور اب بهتره یعنی باباهه کارش را درست انجام نداده. ضمنا وقتی یه مسوول، قبول میکنه مسوول بشه باید خودش و خانوادش یه چیزای را بپذیرند دیگه مثل مردم عادی نیستند که بگید بچه با تلاش خودش به جایی رسیده و چیکار به باباش داره
به این ...ها بگویید افزایش حقوق بس است همه جیز را ارزان کنید تا نفعش به تمام ملت برسد
آقا زادگان در خارج ماندگار و دوپاسپورته پرواضح است که برگرده مردم سوار و به خارجه رفته اند. اگر مامورین دولتی با حق سفره معمولی بخواهند این کار را انجام دهند از پس آن بر نمی آیند، بخصوص با زندگی اشرافی که هم در ایران برای خود و فرزندان «تهیه» کرده اند و چه آقازادگان آنان در خارجه با مهمانی های شبانه چندین صدهزار دلاری!
......
متاسفانه مقابل دیدگان ملت غارت و دزدی پشت سر هم اتفاق افتاد و یک کلمه باکلاس در شأن دزد اختراع کردند بنام اختلاس!!! و بدتر از این در دوران تحریم ها و رکود اقتصادی دزدی ها بیشتر و بعضی ها که نتوانستند از کشور فلنگ رو ببندند و در کنار خاوری شلوارک بپوشند هم هیچ احکامی نگرفتند. این باعث خشم و ناامیدی ملت شد.
مسئولان این واقعیت را بپذیرند که فضای مجازی به مثابه اکسیژن است
نخیر نان دونی یک مشت دزد مالیات نده که در ساعت یک و نیم میلیون دلار است، با مردم سروکار ندارد. اینها خامه گیرانی میباشند که تبلیغات در سطح کلان را سازمان میدهند و بخش پیام های بازرگانی(توبخوان جعلق رنگ کردن و بعنوان میگو فروختن) را بصورت رسمی توسعه و رنگ قانونی میزند!
مسولینی که فرزندانشان خارج از ایران به اسم تحصیل دررفاه وناز ونعمت هستند صددرصد خودشان خواستند در پوشش تحصیل فرزندانشان از ایران خارج شوند.
این نا ارامیهای مردم دلایل زیادی داره ولی شک نکنید یکی از ریشه های اصلی نارضایتی مررم غرق شدن در سیاست نگاه به شرق مسئولان و مقامات و رسانه های جریان اصلی حاکم مانند صدا و سیما و کیهان و فارس و...هست. مردم ایران به شهادت تاریخ ممکن است در برابر محدود کردن ازادی های فردی یا محدود کردن حق انتخاب و ... نمایی برخی فرصت طابان که در خلوت اختلاس و.... می کنند سکوت کنند ولی وقتی پای مستقل بودن میهنشان باشد از حکمرانانی چه خیلی بطرف غرب متمایل شوند مانتد قاجاز و پهلوی و چه خیلی بطرف شرق و نگاه به شرق غرق شوند هرگز بصورت ذاتی و ژنتیک نمی توانند کوتاه بیایند. ببینید چه کردید
آن تحقیر ها و این اقتصاد توفانی بپا کرده که هنوز بطور کامل به ساحل نرسیده
جای تشکر داره که بازار را رصد می کنید !
بانک جهانی به ریش باباش خندیده با تورم 40 درصد ایران. ما که اینجا زندگی می کنیم شاهد اون هستیم که قیمت همه اقلام اطرافمون حداقل 70-80 درصد رشد داشته. بماند که به دلیل استمرار اغتشاشات، دور جدید افزایش قیمت ها برای نیمه دوم سال هنوز شروع نشده
شیوه زندگی آقازاده ها با فرزندانشان هیچ فرقی نمیکند .
الکی آدرس اشتباه ندید .
جناب خاندوزی: لطفأ چراغ فروزانتون رو به شرکت‌ها و صندوقهایی مثل وسالت( صندون قرض الحسنه رسالت ) ، پشاهن ( پلاستیک سازی شاهین ) و شتهران ( داروسازی تهران) که سهام هر کدام آنها از بهمن ۱۴۰۰ به ترتیب ۸۰ ، ۱۶ و ۱۲ برابر رشد داشته اند بیاندازید ، آنهم در این وانفسا ! صاحبان هر سه شرکت نیز به تعداد محدود اشخاص حقیقیند.حجم مبنای هر سه شرکت یک ( ۱ ) است . تابناک می‌دونم منتشر نخواهی کرد و مهمتر از اون می‌دونم اجازه انتشار نخواهند داد چرا که برای چندمین باره چنین پیامی ارسال میکنم و منتشر نمیشه.اما از بنده گفتن بود هر چند ؛ ته دلم امیدوارم جرأتش رو داشته باشید (( یکی از بازنده های بورس ))
پدرش شعار حمایت از تولید داخل سر میدهد .
دخترش در ترکیه میچرخد و سیسمونی و کالای لوکس خارجی میخرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
و سوغاتی برای پدرش شامپو ضد شوره خارجی میخرد :-)
عشق دشمن یه سری رو کشته این برای شما نعمته که همه کم کاریهاتون رو اعم از گرانی و مسائل اجتماعی بندازید گردنش پس شما این همه سال چیکار کردید که دشمن از رگ گردن نزدیک تر شده
برخی ام میگن
مارا از ایران بیرون کردندویا فضادر ایران ناامن بود!
ضمنا خووشون گفتن جمع کنن برن

مثل پسر محمدخاتمی
شما که امر به معروف و نهی از منکر را تنها در چهار تا موی بیرون امده دختران می بینید باید ذهنت تون را عوض کنید
هم قرآن بخوانید هم نهج البلاغه هم حماسه حسینی و .... تا آن چیزی که اسلام را گفته اول بفهمید و بعد به زبان آورید.
بزرگترین منکرات دروغ گویی، خیانت، اختلاس، دزدی، غریب دادن مردم و گناهان کبیره بسیار که بیرون آمدن موی سر زنان هیچ کدام از آنها نیست.
چطور در حرف و شعار مردم را سال‌ها از مهاجرت و سفر به کشورهای اروپایی و آمریکا منع کرده‌اند و این کشورها را دشمن خطاب کرده‌اند و، اما فرزندان خودشان به همان کشورها مهاجرت کرده‌اند!
مردم اگر نخواهند امر به معروف شوند، چه کار باید بکنند؟..... ضرغامی صد درصد درست گفته، ان شاالله خودش هم به گفته اش ایمان داشته باشد.....
جناب نوروزی اگر اقای ضرغامی دراموردینی تخصص ندارد که ندارد ایا شما درامورهسته ای وپزشکی ومهندسی و....... نخصص دارید؟ عزیزم سطح سوادشما هرچه باشد حتی اگر دکتر هم باشی درحد معادل 5ابتدایی هم نیست
توی کشورهای دیگه اگر مردم به مسئولی اعتراض داشته باشند بلافاصله عذر آن مسئول خواسته شده و یا خودش استعفا می دهد. اینجا برعکس انگار دوست دارند با مردم لجبازی کنند و به اونها دهن کجی کنند. دیگه چه انتظاری از مردم دارند.
بهترِ فعلا افزایش معقول حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولتی برای امسال انجام بشه بعد به بودجه سال آینده بپردازن. خجالت هم خوب چیزیه با تورم حداقل ۶۰% امسال ، باز افزایش حقوق میخواد ۲۰% در نظر گرفته بشه.
اقلا یه برنامه ای برای ثابت نگه داشتن قیمت فعلی اجناس و خدمات ارائه و عملی کنن. مملکتداری با فقط سخنرانی و اجرای مراسم مذهبی که اداره نمیشه.
این که مردم خوششون نمیاد بچه های مسئولینی که شعار مرگ بر انگلیس و آمریکا رو سر میدن به نظرم نه نشانه غربزدگی است،‌ نه می تونه کار اسرائیل و آمریکا باشه و نه شاید خیلی لیبرالیستی باشه.

شما به شعارهای خودتون هم پایبند نیستید و بعد معترضین رو به غرب نسبت می دید.
این بنده خدا ضرغامی گفته بود که امر به معروف وظیفه همگانی است. یک سخنرانی از اوایل دوران رهبری هم هست که میگه ستاد امر به معروف در واقع ستاد احیای امر به معروف در جامعه است و چیزی به اسم ستاد امر به معروف معنی نداره.
امر به معروف وظیفه همگانی در یک جامعه برای دعوت به معروف (از عرف به معنی مورد پذیرش جامعه) میاد. ماهیت اصلیش احتمال اثرگذاری است وگرنه هیچ اجباری در اون نیست و هیچ حقی رو هم برای کسی ایجاد نمی کنه.

برای مثال اگر من در خیابان خم بشم و آشغالی را بردارم این یک امر به معروف برای سایر رهگذران است. اگر کاری که در اون سررشته ای ندارم را قبول نکنم این امر به معروف برای چهارتا مدیر دیگه است....
هی... روزگار...
پایین رتبه ترین فردی که من در زمان خدمتم بعنوان سرباز در سال 1373 در خدمتشان بودم آقا پسر گلشان در آلمان رشته کامپیوتر داشنگاه بخوم در حال تحصیل هستند این عزیزان چطور می توانند با یورو 32 هزارتومانی بچه های خودشان را به آلمان بفرستند ؟ ترخدا این سوال من جواب بده یک نفر
آقای نماینده خمینی شهر نه شما نماینده خدا هستید و نه هیچ چیز دیکته شده خداستل
شیوه زندگی اقازاده ها با شعارهای پدرانشان متضاد است،درست،اما نکته اینجاست که شیوه زندگی و رفتار و گفتار پدرانشان هم با شعارهایشان متضاد است.
یک جامعه شناس: شیوه زندگی آقازاده‌ها با شعار‌های پدرانشان متضاد است
تا حالا کجا بودی کارشناس
همین الان اقای زاهدی با سرمایه3000میلیاردی سرپرست وزرات کار شده در صورتی که مجلس رای نداد بهشون مجلس مردم خوب این اقا از کجا اورده خودش که گفته ارث پدرم هستش اینم با تمام داستانهای انقلانی متضاد هستش لطفا کار شناسی کنید
نقدعلی من و ما از این دینی که تو تبلیغش را میکنی مبرا هستیم.ما همان دینی را داریم که قبلا یادمام دادند و زمین تا اسمان با دین شما فاصله دارد.
جناب خاندوزی ، کدام شرکت چراغ انداختید که صورتهای مالی شفاف روشن شد .
درود
چگونه یک نفر با ثروت آنچنانی می خواهد با لابی ....بشود وزیر کارگران . رفاه اجتماعی....آیا ایشان درک از نداری مردم دارد....
امروز حقوق یک روز کارگر سیصد هزار تومان ....یک کیلو پسته دویست و بیست هزار....یک کیلو ماهی دویست و پنجاه...
هزینه یک دندان سه میلیون....
افزایش‌ حقوق‌ سال‌ اینده‌ کارمندان‌ ؟!
رئیسی‌ قرار‌ بود‌ رتبه‌ بندی‌ معلمان‌ را اجراء‌ بکنه‌ بعد‌ نود‌ درصد‌ حقوقشونو‌ بده‌ به بازنشسته‌ های‌ فرهنگی‌ !
چی‌ شد‌ پس‌ ؟!!!
نهصد‌ هزار تومان‌ به همه‌ بازنشستگان‌ !
اقای‌ که‌ بازنُشسته‌ بانکه‌ و پونزده‌ ملیون‌ میگیره‌ و معلم‌ لیسانس‌ بازنشسته‌ که‌ شش‌ ملیون‌ میگیره‌ !!!
عدالت‌ مقامی‌ بس‌ رفیع‌ دارد‌ قربونت‌ !!!
مشکل انقلاب اینه که بعضی ها منافع خود را در بحران و جاهایی میبینند که مردم کمتر اعتنا میکنند .امر به معروف عبارتی کلی است که به فرد محول شده نه به حکومت.اما در جمهوری اسلامی آن را تبدیل به مرغ عزا و عروسی کرده اند.در کتاب تحریرالوسیله امام به شفافیت هرچه تمام تر اعلام کرده برحکومت واجب است امکانات شغلی ومسکن برای ازدواج جوانان مهیا کندوقتی اینچنین است و شما نمیتوانید زیرساخت یک امر واجب حکومتی را فراهم کنید ، منکر متولد شده و پیشرفت میکند.الا ماشاالله همه این قانون گذاران خرشون از پل گذشته و ازدواج کرده اند.مهمترین منکر در جامعه امروز سختی های رسیدن به ازدواج هست.این قانون گذاران طلبکار میخواهند صرفنظر از اهمالات خود در زمینه علل بروز منکرات ضمن پاک کردن اصل مساله فقط برای ژست های انتخاباتی موعظه کنند.که این موضوع از حب علی نبوده و از بغض معاویه هست.آقای ضرغامی بخوبی عدم ناکارآمدی مجموعه تحت مدیریت خود را در همین مشکلات دیده که اظهارنظر میکند.با سختگیری های مضر و افراطی دستگاههای مربوطه نه گردشگری و نه میراث فرهنگی رشد میکند.در قدیم به ما میگفتند مذهب تشیع مذهبی دینامیک هست به این معنا که با مرور زمان و تغییرات آن ، راه حل هایی متناسب با آن را میابد و رفع مشکل میکند ولی در مذهب تسنن اینگونه نیست و ایستاتیک است حرف همان حرف 1400 سال پیش است.اما امروز ما میبینیم ظاهرا برعکس شده کشورهای عربی به پیشرفت های خیره کننده رسیده اند.صرف نظر از اینکه بعضی ها خودشان را گول میزنند که این عربها غربی شده اند اما منصفانه میتوان گفت شجاعانه تصمیم هایی گرفته اند که برای مردم شون رفاه و آسایش ایجاد کرده اند.ترک ها هم همین گونه عمل کرده اند و نتیجه گرفته اند.به نظر من آقای ضرغامی پی به نکاتی برده اند که متاسفانه قانون گذاران انقلابی از آن سال هاست که غافلند.
اینطور که بنظر میرسه منافع خیلی از اقشار دولتی و احتمالا کاخ نشین این انقلاب، بشدت وابسته به اینه که حرفهاشونو به کرسی بنشونن. با استفاده از کلمات پر تکراری مثل انقلابی، پرچمدار امر به معروف و ...!
این مردم بخاطر پیشرفت علم، متوجه شدن که شما کجایید و الباقی کجان، پس بهتره زودتر از عقلتون استفاده کنید و بزارید این مردم زندگی کنن.
با تمامی تفاصیل چرا هیچ مسئولی در مورد 92 هزار میلیارد نه صحبتی میکنه نه حرکتی؟
اتفاقا بین زندگی مسئولین وفرزندانشان هیچ تضادی ندارد . فقط متاسفانه بسیاری ازمسئولین به دروغ ویا ریا کاری اینگونه وانمود میکنندکه زندگی فرزندانشان ربطی به آنها ندارد ....تکرار جملات حال به همزنی از قبیل اینکه بزرگ شده اند وخود تصمیم به سفر ومهاجرت وزندگی های لوکس در بهترین مناطق مسکونی کشور هایی همچون کانادا .استرالیا.انگلیس.امریکا...گرفته اند آدرسهای گمراه کننده ایست که به مردم میدهند. همه میدانند که در انور آب پول مفت وباد آورده انهم برای خارجی ها وجود ندارد.جوانی که هنوز یک سال از مهجرتش نگذشته نمیتواند دارای خانه وخودرو لوکس وووو شود مگر اینکه از طرف پدر ومادرش پشتیبانی مالی ورانتی شود
این افراد آقازاده نیستند این واژه توهین به مردم ایران است آنها در مودبانه ترین واژه که قابل انتشار باشد مسئول زاده هستند نه بیشتر

این مسئول زاده ها در پناه یک فساد سیستماتیک گسترده که پدر و مادرانشان درست کرده اند با اختصاص دادن صدها میلیارد دلار از سرمایه مردم ایران به خود ریشه اصلی همه مشکلات کشور هستند و کسانی که برای یک سطل آشغال پیراهن عثمان درست کرده اند و برای اموال عمومی یقه درانی می کنند و دم از مجازات اعتشاشگران!!! و با قطع اینترنت هزاران میلیارد تومان به کشور خسارت می زنند انگار نه انگار بیخ گوششان این همه فساد وجود دارد و دم بر نمی آورند.برای مردم ثابت شده است این سیستم نه می خواهد بشنود //....
چیزی که به مردم ثابت شده اینه که شماها بیشتر احتیاح به امر به معروف و نهی از منکر دارید!!!
اینهایی که گفتی رو تازه فهمیدین؟! ما که سالهاست داریم میگیم چرا آقازاده ها به شعارهایی که خودتون میدین پایبند نیستند؟ بعد جواب میگیریم که اونها هر طور دلشون بخواد زندگی میکنند!! و به ما ربطی نداره!! چطور کوچیکترین کارهای ما و مسائل شخصی ما به شما ربط داره؟!!
استاد علیزاده! کار از تعویض معاون شهردار و شهردار گذشته
یکی از این آقایون خیلی خیلی ارزشی که شهردار یه شهر خیلی خیلی ارزشی هم هست ۶تا بچه داره که هر ۶تاشون هم تو دیار شیطان بزرگ یعنی آمریکا هستن وایشون گفتن که بچه های من برای صدور انقلاب !!!!!! رفتن آمریکا ، خدائیش این مسئولین رو علاوه بر اینکه به جرم جرائم بیشماری که انجام میدن باید محاکمه شون کرد ، بطور جداگانه ،به خاطر توهین بزگ به مردم، واینکه مردم رو چیز فرض می کنن ، ...
بنده سهامدار بورس و شرکت هاي شوينده هستم. وقتي ترازنامه هاي شرکتهاي بورسي شوينده منفي شده است و زيان ده شدند و وقتي دولت مواد اوليه و دستمزد را افزايش مي دهد ولي از شرکتها انتظار دارند که افزايش ندهند، اين کار ضدتوليد و سبب ورشکستگي خواهد شد. خود دولت نظارني روي خودش ندارد و قيمت مواد اوليه را گران مي کند، ولي از شرکتها انتظار دارد که با ضرر و زيان ادامه کار دهند.
خبرگزاری فارس: دلار به تحولات این روزها بی اعتناست.... دلیلش اینه که دولت با دروغ پراکنی در مورد آزادسازی منابع دلاری در کره جنوبی،تلاش می کند انتظارات تورمی را کنترل کند => هدف، وسیله را توجیه می کند!!
شغل اصلی آغازادهها!!!در خارج از کشور،مدیریت و سرمایه گذاری دلارهایی است که از داخل کشور برای عزیز دردانه ها فرستاده میشود،منبع دلارها هم را همه میدانند.
محابرات هم اینترنت راقطع کرده هم هزینه تماسهای شهری وبین شهری را میگیرد و20هزبرتومان هم به قبض اضاقه کرده عحب شیرتوشیری
بر خلاف نظر فارس، در مورد کنترل ارز نه تنها شفاف سازی افزایش نیافته بلکه با رویکرد پخش اخبار دروغ در مثبت نشان دادن روند مذاکرات برجام و ترویج شایعات آزاد سازی منابع ارزی، سعی در کنترل انتظارات تورمی دارند.
شیوه زندگی آقازاده ها در تضاد شعار پدرانشان را من قبول ندارم وقتی بودجه لازم برای زندگی در خارج را پدرانشان میدهند و در نهایت حتی به قیمت خیانت به کشور از فرزندانشان حمایت میکنند و حتی به قیمت بدبینی مردم به نظام و آرمانهایی که عزیزان زیادی برایش شهید شدند از خواست فرزندان حمایت میکنند این دیگر استحاله و خیانت است
در مورد اینکه وقتی یک مسئول را عوض نمی کنیم فحشش را کل جمهوری اسلامی میخورد :
فقط این نیست مردم مسئولین کشور را نماینده اسلام و شیعه می بینند وقتی این اتفاقها می افتد مردم از اعتقادات خود بر میگردند خودم با اشخاص زیادی بحث کردم که قبلا نماز می خواندند و الان در اثر بدبینی حادث شده دیگر نماز نمی خوانند وووووو
این اسلام و شیعه است که در مماشات مسئولین بالادستی ضربه میخورد و مظلوم واقع میشود
چرا فقط خانم باید امر به معروف شوند چند روزی هم گشت ارشاد مردان را راه اندازی کنید تیشرت چسب آستین کوتاه یقه باز شلوار تنگ و پاره چون مردان مقاومت می‌کنند
نقدعلی خیلی رو اعصابی حواست هست هرچی از تو میشنویم فقط تودهنی به مردم و توهین به اونهاست...؟؟؟
جبار رحمانی پژوهشگر چشم بسته غیب میگن. این چیزهایی که ایشون میگن بهترشو سه سال پیش من از یه راننده تاکسی شنیدم . فکر کنم راننده تاکسی ها پژوهشگرتر و جامعه شناس تر از این استادا هستن. اینا سه سال بعد از راننده تاکسی ها، تازه به حرف اونا میرسن
یکی از علل مهم نارضایتی مردم زندگی اشرافی آقازاده ها درخارج است که مانند شاهزاده ها زندگی میکنند ودر فضای مجازی پخش میکنند
ارزونی کی میاد تا کی باید ما زجر بکشیم و مسئولین و اقازاده هایشان در رفاه زنگی کنند
سلام , واقعا سوال اینجاست که مادر و پدر از دیوار سفارت بالا می روند فرزندانشان به خود کشور می روند واقعا آن کشور به چه دیدی به این عزیزان نگاه می کند و این عزیزان و پدرنشان چه دیدی نسبت به ایران دارند وچه دلیلی دارند برا ینکه عزیزانشان در کشوری دیگر زندگی می کنند نه اینکه کشور را نابود کردن که آینده ای برایشان متصور نیست
اکثریت مردم و از سال ۸۴ به بعد ، با مشاهده مسولانی که سبک زندگی و میزان ثروتشان که غالبا از طریق رانت و اختلاس و رشوه بدست آمده بوده است

و دیدن زندگی فوق اشرافی خانواده و فرزندان آن مسولان در داخل و خارج از کشور و به کمک شبکه های اجتماعی فراگیر جهانی و دیدن ویدیو هایی که خود اغازادگان و برای پوز و به رخ کشیدن و تحقیر و خفت دادن به مردم اکثرا گرفتار و فقیر و نیازمند شده که حتی تهیه خوراک حداقلی شان نیز مشکل و مشکل تر شده و میشود
و فرزندان تحصیلکرده بیکارشان در خانه مو سفید کرده و توان خرید یک دوچرخه دست دوم را هم ندارند و چه برسد به ازدواج و فرزند اوری !!!!!

و تفاوت از زمین تا آسمان زندگی اکثریت بیش از ۸۰ درصد مردم که در زیر خط فقر و فلاکت گرفتار هستند

با زندگی اکثر مسولان و خانواده شان که اکثرا از زمان تاسیس حکومت و از جوانی عهده دار مقام و منزلت و جایگاه و منصبی بوده اند و حاضر به بازنشستگی هم نبوده و نیستند

مشخص است که مردم دچار احساس غم و غصه و افسرده گی کنند

که با مشاهده اینکه حجم فساد و ناکار امدی و بی کفایتی
هر روزه بیش از پیش می گردد

این غمها و غصه ها و افسرده گی ها به خشم و عصبانیت و نفرت تبدیل شده است

و به محض اینکه، یک حادثه تلخ و دردناک همچون گران کردن بنزین سه برابری در یک شب و هلاکت یک دختر مظلوم در مقر پلیس روی میدهد

همچون زدن یک جرقه از یک لاخ کبریت به انبار باروت و بنزین و TNT ، باعث انفجار بزرگ می گردد که شده است

متاسفانه، به جای دلجویی و آرام کردن مردم ، با تنزل دادن حرکت به حق اعتراضی مردم ، آنها را به اغتشاشگران و عاملان دشمن و عاشقان برهنگی و‌فریب خوردگان دشمنان خارجی و مشتی جوان نادان و کم تجربه احساسی و اووووو متهم و بر آتش خشم مردم معترض بنزین می ریزند



این ماجرا و حوادث با این شیوه ، شاید موقتا کنترل گردد



.وو
اندر حكايت عيدي سال آينده كاركنان دولت !
-----------
--- آميرزا محمد ! انگاري عيدي مان جلو جلو مشخص شده و مبلغ يك ميليون ششصد و ٧٥ هزار تومن اعلام شده ! ... به نظر شما خبر خوشي براي ما هست ؟
آميرزا محمد تبسمي مي كند و تسبيحش را در جيب مي گذارد و مي گويد :
-- عجب ! چند شب پيش كه بي خوابي به سرم زده بود و به خواب نمي رفتم ،براي خودم حدس مي زدم كه عيدي امسال كمتر از دو تومن نبايد باشه ! ... البته ملتفت يك نكته باشيم و آن اين كه يك ميليون و ششصد و هفتاد و پنج هزار تومان امروز يا يك ميليون و ششصد و هفتاد و پنج هزار تومان اسفند ماه يعني پنج ماه ديگه خيلي توفير داره ! بنده اقتصاد دان نيستم ! اما ميدانم ٢٠ هزار تومان امروز با ٢٠ هزار تومان ماه آينده ، با بيست هزار تومان شش ماه آتي خيلي فرق ميكنه ! يعني در واقع اين بيست هزارتومان هي داره آب ميره ! ميدوني جعفر خان . هر روز اعلام مي كنند كه فلان اجناس بايد به قيمت واقعي خودش نزديك بشه ! يك روز مرغ ، يك روز تخم مرغ ، يك روز مواد شوينده ! حالا چرا حقوق ما هيچگاه به مبلغ واقعي خودش نزديك نميشه ، ديگه الله اعلم ! ... از عجايبه ! حالا خوبه يك نتيجه گيري هم بكنيم ! عرضم به حضور انورتان كه اولاً كه اين مبلغ براي عيدي كم است ! ثانياً تا اسفند ماه كه اين مبلغ به دست مان برسه نصفش آب رفته چون اجناس هر روز گران تر از ديروز ! يعني در واقع اين عيدي براي ما در اون موقع چيزي حدود هشتصد ، نهصد تومان فعلي است . به هر حال جعفر خان دعا مي كنم كه خدا سلامتي ازت نگيره ، و با سلامت كامل به پيري برسي ! پيري و عليلي جعفر خان درد بزرگيه ! ... دعا مي كنم كه هيچگاه محتاج خلق و ما خلق نشوي ... نونت هميشه گرم باشه و آبت سرد و چهار ستون بدنت سالم ! دارم ميرم مسجد ... ديشب مرحوم ابوي را خواب ديدم ! ... تو باغي سر سجاده نشسته بود و داشت تعقيبات بعد از نماز مي خواند ، انگاري خوش و خوشحال بود ... ا مثل هميشه ! ... البته كه جاش خيلي خوبه ، اون مرحوم ،در زندگي مرد خدا بود ! براي خودش يك عارف بود ! گر چه سوادي هم نداشت ! اما دلش مثل جام جم بود ! گفتم امروز زودتر به مسجد بروم چند ركعت نماز هم براي آن مرحوم و هم براي مرحومه والده بخوانم و براي اموات و در گذشتگان هم قران و فاتحه بخوانم و برايشان طلب استغفار كنم ! ... التماس دعا جعفر خان !!
اونی که لباس شخصی میپوشی به زودی میفهمی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
برای فهمیدن نیاز به مغز هست.درون اون جمجمه هافقط کچ خواهی یافت
از قدیم گفتن مرگ خوبه اما برای همسایه
اقایون فشار به خودتون نیارید اینترنت استارلینک به زودی میاد
وقتی نارضایتی میلیونی ایرانیان رو حوادث جزئی مینامند ، مردم هم دیگر حرفی با شماها ندارند پ
جالبه که افرادی دارند سریعا از کشور خارج میشوند این روزها
--- گوش فلك كرشد ! در اين هفت گنبد مينا هياهو افتاد ، حتي به گوش حافظ شيرازي و نظامي گنجوي
و سنايي و قاآني و ... ديگه ... به حضور انورتان كه عرض كنم به گوش رودكي سمرقندي و ابوالعلا سوري هم رسيد . حتي به گوش شكسپير !!
-- چي برادر ؟ كشفيات تلسكوپ « جيمز وب » در اعماق كهكشان ؟
-- نه برادر ! خدا امواتت را بيامرزه ! ... افزايش حقوق بازنشستگان و كارمندان را مي گويم ؟ ملتفت شدي ؟!
آن شخص کارشناس بی بی سی نیست ! مدت هاست که دیگر به عنوان مهمان در بی بی سی حضو پیدا نمی کند بلکه بلندگوی جکومت ایران در اندن است !
اقتصادمقاومتی روواسه مردم میخوادودخترش توترکیه چرخ چرخ میکنه وسیسمونی میخره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
منظور از اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومتش برای مردم اقتصادش برای حودشون
اقاى خاندوزى

اندر حكايت فولاد مباركه به كجا رسيد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار