بازدید 3085

وزیر امور مذهبی پاکستان عازم ایران شد

وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان پاکستان برای شرکت در سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیاتی متشکل از علما و نخبگان دینی عازم تهران شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 12 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «مفتی عبدالشکور» به دعوت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهت شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ساعاتی پیش شهر «کراچی» را به مقصد تهران ترک کرد.

هیاتی متشکل از مسوولان وزارت امور مذهبی پاکستان، علمای ارشد و برخی از نخبگان دینی، مفتی عبدالشکور را در سفر به ایران همراهی می‌کنند.

این اولین سفر رسمی مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی و هماهنگی بین ادیان پاکستان به ایران محسوب می‌شود.

هیات مذهبی پاکستان قرار است در حاشیه سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی با برخی از مسوولان جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همه ساله همزمان با هفته وحدت از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را با حضور شخصیت‌های مهم جهان اسلام برگزار می کند.

پس از دو سال که کرونا باعث برگزاری کنفرانس وحدت به صورت وبیناری و غیرحضوری شد و سال گذشته نیز تعدادی از میهمانان کنفرانس در این کنفرانس حاضر شدند، امسال شاهد حضور چهره‌های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام خواهیم بود.

شعار کنفرانس امسال «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» است.

بیست و سوم تیرماه امسال و در ایام حج، وزیر امور مذهبی پاکستان در مکه مکرمه با «سید عبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی دیدار کرد.

مفتی عبدالشکور در این دیدار از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حقوق مسلمین از جمله مقابله با توطئه اسلام ستیزی تمجید و بر اهمیت روابط برادرانه دو کشور تاکید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست