بازدید 6207

انهدام باند ۱۱ نفره حفاران غیر مجاز آثار باستانی در هوراند

به همت پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه شهرستان هوراند، اعضای یک باند ۱۱ نفره حفاران غیر مجاز آثار باستانی در جاده خاکی روستای پیشتاب دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۴۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ 07 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اعضای این باند عصر دیروز با ۲ دستگاه خودرو سمند و یک دستگاه خودرو جَک وارد روستای پیشتاب شهرستان هوراند شدند و ۶ نفر از آن‌ها با تجهیزات و دستگاه حفاری، به منطقه باستانی روستا رفتند.

سه نفر از این افراد که تحت رصد پاسداران بودند، در محل خرمنگاه منتظر ماندند و کار هدایت دیگر عوامل را برعهده داشتند و پس از دقایقی ۲ نفر دیگر وارد روستا شدند و به محل حفاری رفتند.

با گذشت حدود ۲ ساعت، نفرات اعزامی برگشتند و به فاصله ۱۰ دقیقه با خودروها از روستا خارج شدند که با هوشیاری پاسداران اطلاعات سپاه هوراند، همه اعضای باند در انتهای جاده خاکی دستگیر شدند و دستگاه طلایاب، تبلت و سایر اقلام از این افراد کشف و ضبط شد.

به گفته شاهدان، این افراد هنگام بازداشت به منظور گریختن از چنگ حافظان امنیت، اظهار می‌کردند که با هماهنگی مسئولان ذیربط به محل آمده اند، اما با هوشیاری پاسداران گمنام امام زمان (عج) و همکاری مردم محلی، اعضای باند دستگیر شدند.

قلعه پیشتاب و بعضی از تپه‌های این روستا همواره توسط حفاران غیرمجاز حفاری شده است و بخش‌هایی از این دارایی ملی از بین رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل