بازدید 115206
۵

عذرخواهی ارتش کره جنوبی بابت شلیک ناموفق موشک

ارتش کره جنوبی در پی شلیک ناموفق یک موشک در جریان رزمایش مشترک با ارتش آمریکا از مردم کشورش عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷ 05 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، «رویترز» گزارش داد، ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه بابت نگرانی ساکنان درباره شلیک ناموفق یک موشک در جریان رزمایش مشترک با آمریکا در واکنش به اقدام کره شمالی به شلیک موشک به آسمان ژاپن عذرخواهی کرد.عذرخواهی ارتش کره جنوبی بابت شلیک ناموفق موشک در رزمایش با آمریکا

بعد شلیک موشک بالستیک میان‌برد توسط کره شمالی به سمت ژاپن و واکنش‌های تند دولت‌های توکیو، سئول و واشنگتن به این اقدام، گزارش‌های رسیده اکنون از بالا گرفتن تنش‌ها در شرق آسیا حکایت دارد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای گفت در این رزمایش موشکی، هر طرف ۲ فروند موشک از سامانه تاکتیکی ارتشی (ATACMS) شلیک کرد که با دقت به اهداف فرضی خود اصابت نمودند.

در این بیانیه است که این رزمایش موشکی، توانایی کره جنوبی و آمریکا برای بازدارندگی در برابر اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر از سوی کره شمالی را نشان داد.

دقایقی پیش نیز «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی، ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، بر تقویت ظرفیت‌های واکنشی و بازدارندگی تاکید کردند.

روز گذشته بود که به گفته سازمان‌های نظامی سئول و توکیو، کره شمالی موشک بالستیک میان‌بردی را شلیک کرد که ۴ هزار کیلومتر را به مدت ۲۰ دقیقه در ارتفاع یک هزار کیلومتری پرواز کرد.

بعد از آن، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی ضمن محکوم کردن شلیک خطرناک موشک توسط کره شمالی، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی‌های پیونگ‌یانگ خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۵
هههههه خخخخ
در حال حاضر «کشور» خاصی به اسم ژاپن یا کره جنوبی نداریم. این نواحی مستعمره های آمریکا هستند و تمام تسلیحات اونها توسط آمریکایی ها اداره میشه. یک عده از افراد بومی البته در ارتش به عنوان سربازان رده پایین کارهای پیش پا افتاده و پادویی می کنند. سرباز آمریکایی اگر در این مستعمره ها جرمی مرتکب بشه باید در آمریکا بررسی بشه که هیچوقت نمیشه.
متن گزارش گویا نیست.
کره شمالی هم مثل بقیه کشورا،حق دارن سلاح دفاعی داشته باشن.
جنگ جهانی سوم نزدیک
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار