بازدید 4067

مزایای تغذیه سبز برای سلامت و محیط زیست

کد خبر: ۱۱۴۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 01 October 2022

هر ساله در تاریخ یک اکتبر "روز جهانی گیاهخواری" گرامی داشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، این روز جهانی به منظور آگاه‌سازی عمومی در مورد مزایای گیاهخواری مانند کاهش خطرات بیماری های قلبی و سایر عوارض سلامتی، گرامی داشته می شود.

گیاهخواری همچنین منجر به حفاظت از حیوانات شده و نقش چشمگیری در کاهش خطر انقراض آن ها نیز دارد. در همین حال گیاهخواری، روند تولید گازهای گلخانه ای را که مسوول تسریع گرمایش جهانی هستند، کاهش می دهد.

روز جهانی گیاهخواری در سال ۱۹۷۷ میلادی توسط انجمن گیاهخواران آمریکای شمالی (NAVS) به منظور برجسته کردن فواید گیاهخواری از جمله نجات جان حیوانات، تعیین و به دنبال آن نیز در سال ۱۹۷۸ میلادی از سوی اتحادیه بین‌المللی گیاهخواران تایید شد. از آن زمان تاکنون هر ساله در تاریخ اول اکتبر، این مناسبت جهانی گرامی داشته می شود.

هدف اصلی از گرامیداشت این روز جهانی ایجاد آگاهی در مورد مزایای متعدد گیاهخواری و ایجاد شبکه های حمایتی برای گیاهخواران در سراسر جهان است.

با کاهش مصرف گوشت می توان اثرات مضر آن بر محیط زیست را نیز کاهش داد. علاوه بر این، گیاهخواری خطر ابتلا به عفونت، آنفلوآنزای پرندگان و بیماری های منتقله از طریق ماهی را از بین می برد.

به گزارش news۱۸، چندین مطالعه نشان داده اند که رژیم گیاهخواری به حفظ سلامت قلب کمک می کند و خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان