بازدید 6770

وجود ۲۰۰۰ بازمانده از تحصیل در آذربایجان غربی

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی از وجود ۲۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان خبر داد و گفت: شرایط مرزی، محرومیت و فقر مالی از علل اصلی بازماندگی از تحصیل در استان است.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 01 October 2022

به گزارش تابناک، جواد جنگی در گفت و گو با ایلنا، مهمترین معضلات آموزش و پرورش استان را وجود ۲۰هزار تارک و بازمانده از تحصیل عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نسبت به جذب بازماندگان از تحصیل اقداماتی صورت گرفته است.

جنگی با بیان اینکه، طبق آمارها بیشترین دانش آموزان بازمانده از تحصیل مربوط به مقطع ابتدایی است گفت:شرایط مرزی، محرومیت و فقر مالی از علل اصلی بازماندگی از تحصیل در استان است.

وی افزود: بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم و مرزی نسبت به مناطق شهری آمار بالاتری وجود دارد، البته شرایط کرونایی اقتصاد خانواده‌ها را هم دچار بحران کرده که در این عامل بی‌تاثیر نیست.

جنگی ادامه داد: سال گذشته در دوره ابتدایی بیش از ۱۳۰۰ نفر بازمانده تحصیلی جذب شده و امسال نیز جذب ۱۸۰۰ نفر از بازماندگان تحصیل در دستور ما آمپزش پرورش استان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: سرانه فضای ورزشی استان به ترتیب ۳ سانتیمتر فضای بسته ورزشی و ۱۲ سانتیمتر فضای ورزشی باز است که نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است.

جنگی اضافه کرد: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۱ سانتیمتر برای هر دانش آموز است که نبست به میانگین کشوری، ۵.۲ سانتیمتر پایین تر است.

مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان غربی، با بیان اینکه برای رسیدن به میانگین کشوری فضای آموزشی، باید ۴۵۰۰کلاس درس در استان آذربایجان غربی احداث شود گفت: تجهیز مدارس شبانه رو ی بویژه در مناطق مرزی و روستایی محروم در دستور کار قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار