بازدید 7751
۴

مسکو: دبیرکل سازمان ملل از اختیاراتش فراتر رفته است

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه نتایج همه پرسی مناطق جدید وجه قانونی نخواهد داشت، بیش از حد اختیارات است.
کد خبر: ۱۱۴۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 01 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، زاخارووا گفت: در این مورد (الحاق مناطق جدید به روسیه) گوترش ظاهرا نه تنها از اختیارات خود فراتر رفت، بلکه در واقع با غرب همسو شد و بار دیگر در تفسیر وقایع رخ داده به رویکردی گزینشی متوسل شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه افزود: حمله مستقیم دبیرکل سازمان ملل به حق اساسی مردم مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای برای تعیین سرنوشت، نمونه دیگری از ریاکاری و استانداردهای دوگانه آشکار است.

زاخارووا همچنین گفت: ما این واقعیت را غیرقابل قبول می دانیم که دبیرکل سازمان ملل به ابزاری برای تبلیغات و فشار بر کشورهای عضو تبدیل شده است در حالی که وی باید براساس منشور سازمان ملل متحد به عنوان نماینده کل اعضا باشد.

سخنان سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حالی بیان می شود که گوترش دبیرکل سازمان ملل پیش از این در بیانیه ای در مورد همه پرسی انجام شده در مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیای اعلام کرد که هر تصمیمی برای پیوستن به آنها بی اثر خواهد بود و مستحق محکومیت است.

به گفته دبیرکل سازمان ملل، این همه پرسی را نمی توان بیان واقعی اراده مردم نامید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴
مسکو هم گنده گوییش از هیتلر فراتر رفته است
همه پرسی برای استقلال یک کشور واقعا خطرناک است وممکن است برای سایر کشورها نیز این اتفاق رخ دهد بنابراین باید جلو این اقدام نابخردانه روسیه گرفته شود.
تو خود روسیه رفراندوم بگیرن میخوان به ناتو بپیوندند
روزهای سخت, تلخ و تاریکی بر جهان خواهد رفت. باید این رویه متوقف شود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار