بازدید 5047
سه هزار و صد و سی‌ و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ماجرای صفر شدن بدهی مشترکان موبایل چه بود؟/رسایی: اموال علی کریمی را توقیف کنید/صدور قرار مجرمیت برای ۱۴ نفر در پرونده ترور محسن فخری‌زاده/امام جمعه اهواز: کور خوانده‌اند که با این آشوب‌ها بتوانند حجاب را بردارند/ذوالنور: برخی افراد عمامه به‌سر پیام دادند؛ «فتنه» را تحریک کردند، دادگاه ویژه روحانیت باید ورود کند

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: نآذری جهرمی: آمریکا اگر به مردم ایران علاقه‌مند است، «فناتحریم» را متوقف کند/ واردات خودرو از یک مساله متعارف در تجارت بین المللی به یک ابرمساله تبدیل شد / زوج‌های تهرانی برای دریافت وام مسکن چقدر باید پرداخت کنند؟ / ذوالنوری: فوت یک دختر را بهانه‌ ایجاد آشوب کرده اند و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ 26 September 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

ماجرای صفر شدن بدهی مشترکان موبایل چه بود؟
اخیرا بعضی از مشترکان اپراتور همراه اول با انتشار تصاویری از صورتحساب خود، از صفر شدن قبوضشان خبر دادند و این شائبه بوجود آمد که ممکن است سامانه امور مشترکین همراه اول هک یا دچار اختلال شده باشد  با پیگیری‌ها از همراه اول مشخص شد که هکی انجام نشده و ماجرا از این قرار است که قبض‌های این اپراتور سوم هر ماه صادر می‌شود و از بامداد همان روز سوم ماه، صورتحساب مدتی برای تعدادی از مشترکان صفر می‌شود و دوباره بعد از یک ساعت که حساب‌گیری انجام شود، این موضوع حل می‌شود.   مسئله پیش آمده اخیر هم از این قرار بوده که فردی در بین ساعت ۲۴ و ۳۹ دقیقه بامداد، اسکرین شاتی از صورتحساب خود تهیه و برای بقیه ارسال و اعلام کرده که حسابش صفر شده است، درصورتی یک ساعت بعد با مراجعه دوباره وصورتحساب‌گیری مشاهده شده که مشکلی وجود ندارد./ایسنا

دادستان ساری: در ناآرامی‌های چند روز گذشته مازندران، ۴۵۰ نفر بازداشت شدند
دادستان عمومی و انقلاب ساری از دستگیری چند عضو داعش و کومله در اغتشاشات اخیر مازندران خبر داد و گفت: با دستگیری این افراد و لیدرهای اغتشاشگران، کیفرخواست آنان صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است. محمد کریمی افزود: در ناآرامی‌های چند روز گذشته استان ۴۵۰ آشوبگر بازداشت شدند. وی ادامه داد: با ایجاد شعب ویژه در دادسراهای عمومی و انقلاب استان، تحقیقات حوادث اخیر به سرعت در حال انجام است. اغتشاشگران طی روزهای گذشته در برخی نقاط مازندران با هدایت عوامل ضد انقلاب خارجی به ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی حمله کردند و به اموال عمومی نیز اسیب رساندند. آنان همچنین با حمله به نیروهای امنیتی و انتظامی موجب مجروح شدن بیش از ۷۶ نفر شدند؛ برخی جوانان و نوجوانان بی گناه نیز هدف آشوبگران قرار گرفتند و آسیب دیدند./ایرنا

آذری جهرمی: آمریکا اگر به مردم ایران علاقه‌مند است، «فناتحریم» را متوقف کند
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در رابطه با تحلیل قبلی خود در رابطه با اینترنت ماهواره ای در ایران، نوشت: دوستان زیادی برایم پیام فرستادند و درباره‌ی این موضوع [تحلیلی درباره نزدیک شدن اینترنت ماهواره ای به ایران] سوال پرسیدند. مطلب فوق یک پیش‌بینی مبتنی بر وقایع از «آینده» شبکه‌های به اصطلاح فیلتر گریز است نه یک پدیده برای امروز. آینده‌ای که با مطالعات بنده تا ۲۰۲۵ احتمالا به مرحله اجرایی در خواهد آمد. برخی هم درباره مواضع اخیر وزارت خارجه آمریکا درباره‌ی استارلینک پرسیده‌اند؛ مواضع آنها در شرایط فعلی بیشتر به یک «نمایش» شبیه است. اگر عزمی بر رفع مشکلات مردم ایران دارند، بهتر است بجای این اقدامات نمایشی، تحریم IPهای ایران در بسیاری از سرویس دهندگان را رفع کنند. تحریم‌هایی که حتی مانع درج نام ایران در یکسری از پلتفرم‌ها شده است و حتی گیمرهای ایرانی را از یک بازی آنلاین ساد هم محروم کرده است. تحریم‌هایی که کسب و کارهای جوانان ایرانی در اینترنت را دچار سختی کرده است. در یک کلام، اگر به مردم ایران علاقه‌مندند؛ «فناتحریم» را متوقف کنند.

رسایی: اموال علی کریمی را توقیف کنید
حمید رسایی با اشاره به اقدام دولت ترکیه در توقیف اموال "هاکان شوکور" فوتبالیست معروف ترکیه‌ای به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۵، خواستار اقدامی مشابه و توقیف اموال علی کریمی در کشور شد. حمید رسایی فعال سیاسی اصولگرا در مصاحبه با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر با اشاره به مواضع علی کریمی در حمایت و جهت دهی به " اغتشاشات" اخیر در کشور، خواستار توقیف امول او شد. او همچنین با اشاره به مواضع مهران مدیری خواستار قطع همکاری صداوسیما با "سلبریتی"‌هایی شد که در جریان وقایع اخیر کشور، از "آشوب طلبان" اعلام حمایت کرده اند. او گفت اگر دو ماه دیگر امثال کسانی که از اغتشاشات اخیر کشور اعلام حمایت کرده اند دوباره پایشان به صداو سیما باز شود، حامیان نظام که همیشه برای حمایت از نظام در صحنه بوده اند، دلسرد خواهند شد./ایلنا

صدور قرار مجرمیت برای ۱۴ نفر در پرونده ترور محسن فخری‌زاده
«علی صالحی» دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای ۱۴ نفر در پرونده ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید محسن فخری‌زاده خبر داد. دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: اتهام این ۱۴ نفر در پرونده ترور شهید فخری‌زاده، «مشارکت در افساد فی‌الارض»، «مشارکت در همکاری اطلاعاتی و جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی» «تبانی با هدف برهم زدن امنیت کشور» و «اقدام علیه امنیت ملی» است. «محسن فخری‌زاده» دانشمند برجسته هسته‌ای و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بود که در تاریخ هفتم آذر سال ۱۳۹۹ توسط عناصر تروریست مسلح وابسته به استکبار جهانی در شهر آبسرد ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد./«مرکز رسانه قوه قضاییه»

امام جمعه اهواز: کور خوانده‌اند که با این آشوب‌ها بتوانند حجاب را بردارند
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: دشمنان بداند امت اسلامی برای تحقق مبانی اسلامی خون داده است و کور خوانده که با این آشوب ها بتوانند حجاب را بردارند. ما امت اسلامی همواره خواستار اجرای قانون حجاب در ایران اسلامی هستیم.

ذوالنور: برخی افراد عمامه به‌سر پیام دادند؛ «فتنه» را تحریک کردند، دادگاه ویژه روحانیت باید ورود کند
مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به هزینه‌های معنوی که به حیثیت نظام در اثر این آشوب‌ها وارد شده است،گفت: تضعیف دستگاه‌های امنیتی و پلیس قابل جبران نیست. حتی برخی افراد عمامه به‌سر هم پیام دادند و فتنه را تحریک کردند دادگاه ویژه روحانیت باید نسبت به بررسی اتهامات این افراد نیز ورود کند.

یک منبع آگاه امنیتی: بیش از ۱۲۰۰ نفر از عاملان مؤثر در اتفاقات اخیر شناسایی شده‌اند
یک منبع آگاه امنیتی گفت: با هوشمندی نیروهای امنیتی و همکاری مردم و حتی معترضین حوادث اخیر، بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل اتفاقات اخیر شناسایی و برخی از آنها دستگیر شده‌اند. یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو تسنیم گفت که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی و همکاری مردم و معترضین به حوادث اخیر نزدیک به یک‌هزار و 200 نفر از عاملان مؤثر و تحریک‌کنندگان اغتشاشات اخیر شناسایی شده‌اند. وی گفت: ماجرای اعتراض داشتن برخی هموطنانمان با اغتشاشگری، حمله به مراکز نظامی، تخریب اموال عمومی و تحریک به آشوب تفاوت می‌کند؛ ضمن تکرار توصیه به هموطنان عزیز و به‌خصوص جوانان برای هوشیاری در مقابل فرصت‌طلبی عناصر بدسابقه در بهره‌گیری از اعتراض و تبدیل آن به اقدامات آشوبگرانه، تأکید می‌کنیم که با آشوبگران قاطعانه مواجهه خواهد شد. بر اساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور شب گذشته ضمن تسلیت مجدد به خانواده مهسا امینی و تأکید بر پیگیری پرونده ایشان در وزارت کشور، گفته بود: "من به خانواده‌ها توصیه می‌کنم که فرزندانشان را هدایت و از آن‌ها مراقبت کنند تا اسیر دست دشمنان این ملت نشوند؛ قطعاً کسانی که در اغتشاشات حضور داشتند، شناسایی می‌شوند و کسانی که مواضع غلطی در این ماجرا گرفتند، اکنون با روشن شدن واقعیت‌ها لازم است مواضع‌شان را اصلاح کنند”.

صداوسیما: تعداد کشته‌های حوادث اخیر در کشور به ۴۱ نفر افزایش یافت
بخش خبری ۲۰:۳۰ صداوسیما (دوم مهر) درباره تعداد جان باختگان اتفاقات اخیر در کشور اعلام کرد که براساس آمار غیر رسمی صدا وسیما در جریان حوادث اخیر در نقاط مختلف کشور تاکنون ۴۱ نفر از حاضران در این رویداد‌ها جان خود را از دست داده اند. همچنین این بخش خبری اعلام کرد که آمار رسمی تعداد جان باختگان را نهاد‌های مسئول به صورت رسمی اعلام خواهند کرد. این در حالی است بخش خبری ۲۰:۳۰ صداوسیما (اول مهر) درباره تعداد جان باختگان اتفاقات اخیر در کشور اعلام کرده بود که تعداد جان باختگان بر اساس آمار‌های غیررسمی افزایش یافته و به ۳۵ نفر رسیده است.

احضار سفیران انگلیس و نروژ به وزارت خارجه
وزارت خارجه اعلام کرد: «در واکنش به فضاسازی های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان لندن نشین علیه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سفیر انگلیس در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.» این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که «در واکنش به مواضع مداخله جویانه رییس پارلمان نروژ در قبال تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته سفیر نروژ در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.»

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر