بازدید 49913
سه هزار و صد و سی‌امین بسته ویژه خبری «تابناک»

رئیسی با خانواده مهسا امینی تلفنی صحبت کرد / حسین شریعتمداری: گروسی، نماینده آمریکا و اسرائیل است / پاسخ عباس عبدی به علم الهدی: با افتخار می‌گویم با شما زاویه ۱۸۰ درجه دارم/ ملاقات رئیس جمهور با رهبر انقلاب در آستانه سفر به نیویورک / ایران دروازه غربی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های است/ گویا مستعمره ترکیه در خرید پوشاک آن‌ها شده‌ایم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند نماینده چابهار: مراجعه به ساختمان منحوس خیابان وزرا، به فرزندان ما استرس زیادی وارد می‌کند/ نماینده مجلس: اگر فرزندان مسئولی برای تحصیلات به خارج از کشور رفته و تابعیت نداشته باشند، مشکلی ندارد /واکنش میرسلیم به ماجرای مهسا امین با چاشنی کنایه به منافقین و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۴۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶ 18 September 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نماینده چابهار: مراجعه به ساختمان منحوس خیابان وزرا، به فرزندان ما استرس زیادی وارد می‌کند
معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس درخصوص موضوع مرگ مهسا امینی می‌گوید: «همه می‌دانیم که وقتی خلخال از پای زن یهودی کشیده شد، امام علی (ع) فرمودند: اگر مسلمانی از فرط غیرت بمیرد، رواست. حال ما که ادعای پیروی از حیدر کرار داریم، چنین برخورد‌هایی را چگونه می‌توان توجیه کرد. فارغ از اینکه این دختر ایران در چه شرایطی جان عزیز خود را از دست داده و آیا واقعا خدایی نکرده برخوردی خارج از اتفاقاتی که ذکر شده است، رخ داده باشد یا نه، خود گشت ارشاد و مراجعه به ساختمان منحوس خیابان وزرا، به فرزندان ما استرس زیادی را وارد می‌کند و برای دختری که هی چوقت تصوری از پاسگاه، کلانتری و دادگاه نداشته است، می‌تواند بار روانی بسیاری را ایجاد کند. تا کی باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟» سعیدی ضمن بیان این که نیروی انتظامی، فارغ از اینکه برخورد فیزیکی با مهسا امینی صورت گرفته است یا نه، باید پاسخگو باشد و این موضوع به صورت ویژه پیگیری شود، تاکید کرد: «این پیگیری نباید از جنس پیگیری‌های گذشته که وزیر به معاون خود و معاون وزیر هم به معاون خودش اعلام می‌کند و به جایی نمی‌رسد، باشد، بلکه این بار، یک بار برای همیشه موضوع گشت ارشاد باید تعیین و تکلیف شود.»

رئیسی با خانواده مهسا امینی تلفنی صحبت کرد
رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با خانواده مرحوم مهسا امینی، ضمن ابراز همدردی با این خانواده و طلب صبر و اجر برای آنان در این مصیبت، گفت: من در جریان سفر ازبکستان از این واقعه مطلع شدم که بلافاصله به همکارانم دستور دادم تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند و مطمئن باشید این موضوع را از دستگاه‌های مسئول مطالبه خواهم کرد تا ابعاد آن روشن شود. رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی که امروز ظهر برقرار شد، با تأکید بر اینکه همه دختران ایران را همچون فرزندان خود می‌داند، افزود: دختر شما همچون دختر خود من است و احساس من این است که این حادثه برای یکی از عزیزان خود من پیش آمده است. اینجانب را در مصیبت خود شریک و همدرد غم و اندوهتان بدانید.

نماینده مجلس: اگر فرزندان مسئولی برای تحصیلات به خارج از کشور رفته و تابعیت نداشته باشند، مشکلی ندارد
ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: «مسئولین نظرشان محترم است، ولی به عنوان نماینده مردم این را زیاد جالب نمی‌دانم و می‌گوییم آدم وقتی سر دو راهی قرار می‌گیرید باید یک راه را باید انتخاب کند. انقلاب ما یکسری آرمان‌ها و شعار‌هایی دارد که نباید آن‌ها را فراموش کنیم. یک مسئول با یک نگاه به مسائل ورود پیدا می‌کند، ولی خانواده‌اش در جای دیگری زندگی می‌کند، اینجا دوگانگی صورت می‌گیرد و ذهن مردم را مشوش می‌کند. به عنوان نماینده مردم و یک بسیجی کوچک این سرزمین، این حرکت را جالب نمی‌دانم.» وی افزود: «فرضا اگر فرزندان ایشان به دلیل تحصیلات رفته باشند و دو تابعیتی نباشند، مشکلی ندارد، چون در فراگیری علم و دانش از گذشته‌ها باز است و برخی افرادی که دوست دارند یا شاخصه‌های اعزام به خارج را دارند، فرستاده می‌شوند و از این نظر مشکلی ندارد. در غیر این صورت مجلس بررسی‌های دقیق‌تری خواهد کرد. نظر مجلس را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، چون بررسی‌ها هنوز تمام نشده است، ولی آنچه برای ما مهم است، عملکرد، برنامه و رویکرد ایشان برای این وزارتخانه است تا ببینیم که می‌توانند این وزارتخانه عریض و طویلی که بیشترین زیرساخت‌های کشور در آن نهفته است را مدیریت کنند یا نه؟!!»

واکنش میرسلیم به ماجرای مهسا امین با چاشنی کنایه به منافقین
مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس در واکنش به مرگ مهسا امینی در توییتی نوشت: این خصلت بى آبرویى منافقان است که سعى مى کنند به هر بهانه اى با سوء استفاده از لجام گسیختگى فضای مجازى، دست به آبروریزى از جمهورى اسلامى بزنند. میرسلیم همچنین در توییتی دیگر در واکنش به این ماجرا نوشت: بانوان مبارز و پاکدامن از ارکان پیروزى نظام مقدس ما بوده و هستند. کسانى که امروز می‌خواهند با ابزار ترویج فحشا و لاابالی‌گرى باعث اختلاف‌افکنى و آبروریزى و تضعیف کشور شوند، بزودى مفتضح خواهند شد.

حسین شریعتمداری: گروسی، نماینده آمریکا و اسرائیل است
مدیر مسئول روزنامه کیهان، گروسی را نماینده آمریکا و رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: عدم دادن تضمین از سوی آمریکایی‌ها، بدین معناست که آن‌ها نمی‌خواهند و اعتقادی هم به توافق با ایران ندارند. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در خصوص روند ادامه مذاکرات، گفت: بعد از سومین سفر "البرادعی" رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به ایران، جمهوری اسلامی، موضع خود را در مذاکرات اعلام کرد. مدیر مسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه مشکل آمریکا و غرب با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در جریان مذاکرات،  فناوری هسته‌ای ایران نیست، افزود: مواضع غرب و آمریکا نسبت به قدرت هسته‌ای ایران یک بهانه برای ادامه دشمنی‌ها علیه ایران است و این چالش بیست ساله، به وضوح نشان می‌دهد که مشکل طرف مقابل در مذاکرات، قدرت و توانمندی هسته‌ای ایران نیست.

علم‌الهدی: عباس‌عبدی فرصت‌طلب است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رضا پهلوی، موجود ناپاک جریان ارتجاع می‌گوید، مساله سلطنت برگردد و تکرار شود، اخیرأ در یکی از اظهاراتش گفته مردم رفراندوم کنند که آیا حکومت را با دین می‌خواهند یا بی‌دین؛ یک عنصر انحرافی شاغل در فتنه ۸۸ و زاویه دار با رهبری، عباس عبدی نیز اظهار می‌کند امروز در مردم رفراندوم کنیم که آیا مردم حکومت لیبرال دموکراسی می‌خواهند یا حکومت دینی که در رأسش ولایت فقیه باشد؛ این هم منطق یک فرصت طلب.

پاسخ عباس عبدی به علم الهدی: با افتخار می‌گویم که با شما زاویه ۱۸۰ درجه دارم
عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب در واکنش به اظهارات امام جمعه مشهد در کانال تلگرامی خود نوشت: آقای علم‌الهدی امام جمعه محترم مشهد دیروز در حرم رضوی و به مناسبت اربعین سخنرانی فرمودند و جمله‌ای را در میان سخنان خود در تعریض به اینجانب اظهار داشتند که موجب تعجب شد. آنجا که گفتند: «یک عنصر انحرافی شاغل در فتنه ۸۸ و زاویه دار با رهبری، عباس عبدی نیز اظهار می‌کند امروز در مردم رفراندوم کنیم که آیا مردم حکومت لیبرال دموکراسی می‌خواهند یا حکومت دینی که در رأسش ولایت فقیه باشد، این هم منطق یک فرصت طلب.» جهت اطلاع ایشان عرض می‌کنم خوشبختانه یا متاسفانه تعداد فعالان اجتماعی با نام عبدی زیاد شده است و هیچ نسبتی هم با بنده ندارند شاید منشی‌های شما کارتابل دیگران را به شرف عرض رسانده‌اند. عبدی در ادامه نوشت: درباره عنصر انحرافی بودن بنده، چون معلوم نکرده‌اید منحرف از چی هستم لذا قادر به تایید و رد آن نیستم. ولی بر حسب قرینه می‌توان حدس زد که اگر خود را صراط مستقیم بدانید و انحراف دیگران را از آن اندازه می‌گیرید، در این صورت با افتخار باید گفت که بنده بیش از آن که از صراط شما منحرف باشم زاویه ۱۸۰ درجه دارم و این فراتر از انحراف است.

روحانیونِ فارغ‌التحصیل مدارس تیزهوشان در اولویت بکارگیری در سمپاد هستند
معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعداد‌های درخشان گفت: در طرح روشنا، روحانیون فارغ‌التحصیل مدارس سمپاد مورد شناسایی قرار گرفته و جهت حضور در این طرح در اولویت قرار می‌گیرند.


ملاقات رئیس جمهور با رهبر انقلاب در آستانه سفر به نیویورک
حجت‌الاسلام و المسلمین رییسی رییس‌جمهور کشورمان، در بازگشت از سفر ازبکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد و گزارشی از ملاقات‌ها و توافق‌ها در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگ‌های و همچنین برنامه‌های پیش‌رو در سفر به نیویورک به منظور شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیان کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از گزارش و مجموعه اقدامات صورت گرفته، برای رییس جمهور در آستانه سفر به نیویورک آرزوی توفیق کردند.

روزنامه دولت: مرگ مهسا امینی فقط یک «اتفاق» بود
روزنامه ایران مرگ مهسا امینی را تنها یک «اتفاق» توصیف کرد که به نوشته این روزنامه در کارنامه پلیس شبیهی ندارد. مهدی جمشیدی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی با عنوان «یک اتفاق ناخوشایند از دریچه امنیت اخلاقی» نوشت: آنچه رخ داد، فقط یک «اتفاق» بود که در پهنه گسترده کارنامه پلیس امنیت اخلاقی، نظیر و شبیهی ندارد. از این‌رو، نباید از یک حادثه ناخواسته و غیرارادی، «نتایج ساختاری» گرفت و هیجان‌زده و ناموجه، «روندها» را ناصواب معرفی کرد. به گزارش ایران، در ادامه، این یادداشت نویس از عملکرد پلیس دفاع کرده و نوشته: آری، ضعف‌ها و کاستی‌ها در این زمینه، قابل‌انکار نیستند و نباید از آن‌ها غفلت کرد، اما سخن در این است که نباید «مبالغه» کرد و دلالت‌هایی را بیش از کشش درونی این حادثه به آن نسبت داد. جمشیدی با تاکید بر اینکه «دولت اسلامی وظیفه دارد در عرصه عمومی، مداخله کند» نوشته است: پس سخن درباره «عرصه عمومی» است و نه «عرصه خصوصی». دولت از طریق قانون به میان می‌آید و مجال نمی‌دهد کسانی در جامعه به فسق و فجور بپردازند و فضای عمومی و مشترک را آلوده نمایند. اگر این تفاوت‌ها و تمایز‌ها در نظر گرفته شوند، چه‌بسا بسیاری از مخالفت‌ها و لجاجت‌ها فروکش کنند.

هشدار زیباکلام به رئیسی
سعید زیباکلام در بررسی ماجرای مهسا امینی به رئیسی هشدار داد. ماجرای مرگ مهسا امینی به اینجا کشیده شده که رئیس جمهور، جناب آقای رئیسی، شخصا و بلاواسطه وارد شده به معاون امنیتی وزارت کشور دستور ویژۀ بررسی داده‌اند. همچنین، دادستانی تهران ورود کرده و دستور تشکیل ”کارگروه ویژه“ برای بررسی ابعاد پزشکی مرگ مهسا امینی داده است؛ و پلیس نیز بررسی ظاهرا مستقلی را هم شروع کرده. در این‌صورت، آیا وزارت کشور و نیز دادستانی صلاح نمی‌دانند با توجه به فضای ملتهب جاری و جو کم‌اعتمادی یا بی‌اعتمادی مطلق کنونی به بسیاری از نهاد‌های نظام، کارگروه مدنظر را با افزودن  چند تن از استادان دانشگاه، حقوق‌دانان و فعالان سیاسی معتمد و خوشنام تشکیل دهند تا گزارش نهایی ماجرا اقناع‌کنندگی و اعتبار لازم را حاصل کند؟ بنده از سر تجربه دوران پیش از گام اول انقلاب در سال ۱۳۵۷ توصیۀ مشفقانۀ تاکید می‌کنم که برخی از نمایندگان معتمد و مورد وثوقِ غیرحاکمیتی از صنوف مرتبط در کارگروه مزبور مشارکت جدّیِ غیرصوری یابند. واضح نیست که این قبیل بررسی‌های حاکمیتیِ صرف، هیچ اعتباری برای عموم مردم و اقناعشان نخواهد داشت. ”کل نفس بما کسبت رهینه“ (هر فردی در گرو مکتسبات خویش است)

فعال اصولگرا: برخورد قهریه با ساختارشکنان بی‌حجاب باید قاطع و بی‌اعتنا به هیاهو باشد
محسن مهدیان، مدیرعامل موسسه همشهری:برخورد قهریه با ساختارشکنان بی‌حجاب باید قاطع و بی‌اعتنا به هیاهو باشد و مسیر حق یکطرفه و بی‌بازگشت است. گشت ارشاد یک ضرورت عقلانی است و باید خود را مجهز به یک جنگ رسانه‌ای و امنیتی کند. /فارس

ایران دروازه غربی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های است
حریری رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با اشاره به مراودات تجاری کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، خاطرنشان کرد: روسیه و چین با پول ملی تبادلات تجاری خود را انجام می‌دهند که می‌توانیم از این روش و فرصت بهره‌مند شویم؛ زیرا این سازمان پتانسیل بسیاری برای ایجاد فرصت همکاری فراهم می‌کند. در زمینه پولی و بانکی قرار بود صندوق مشترکی برای این سازمان و اعضای آن شکل بگیرد که تاکنون به نتیجه قطعی دست نیافته و از سوی دیگر می‌توان از پول واحد برای توسعه مبادلات نیز بهره‌مند شد، اما به دلیل تفاوت بافت سیاسی و اقتصادی اعضا، نیاز به طی شدن مسیری طولانی دارد.  هند و چین به‌عنوان کشور‌های پرمصرف‌تر انرژی شناخته می‌شوند و ایران و روسیه بزرگ‌ترین ذخایر سوخت فسیلی را در اختیار دارند که با ایجاد همکاری‌ها از طریق سازمان شانگ‌های معاملات انرژی روان‌تر خواهد شد. همچنین روسیه و چین مبادلات دو جانبه‌ای را با یکدیگر دارند که زمینه را برای توسعه روابط کشور‌های عضو فراهم می‌کند. وی با بیان اینکه ایران دروازه غربی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های شانگ‌های محسوب می‌شود، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران می‌توانیم مسیر ترانزیتی مناسبی میان این کشور‌ها باشیم؛ زیرا دو کشور هند و چین می‌توانند از طریق زمینی با ایجاد خط لوله از طریق خاک ایران و روسیه انرژی مصرفی خود را دریافت کنند. رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت: اعضای دیگر سازمان همکاری‌های شانگ‌های تنها دریایی می‌توانند محصولات خود را منتقل کنند که این فرصتی بزرگ برای ایران فراهم می‌کند تا با استفاده از آن، دستاورد‌های بسیاری از ترانزیت داشته باشد.

پورابراهیمی: قرار بود کالا‌های اساسی و دارو به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد
پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرمول محاسباتی دهک بندی خانوار‌ها برای دریافت یارانه کاملاً اشتباه است، ادامه داد: فرمول محاسبه دهک‌بندی‌ها باید بازنگری شود. شاخص‌های ارزیابی برای بررسی دهک‌ها باید بر اساس داده‌های واقعی باشد و نباید صرفاً مبنای درآمدی، ملاک عمل قرار گیرد. برای مثال، فردی به بنده مراجعه کرده است و می‌گوید خودم معلم و همسرم نیز شاغل است و یارانه ما حذف شده است. وی توضیح داد که درست است من و همسرم هر دو شاغل هستیم، اما دو فرزند معلول داریم و درآمد ما با هزینه‌هایمان همخوانی ندارد. همچنین فردی مراجعه کرده و می‌گوید که من نماینده کشاورزان در پرداخت قبوض آب و برق چاه هستم و به همین دلیل، کل مبالغ کشاورزان دیگر هم در حساب من متمرکز شده است تا قبوض را پرداخت کنم و یارانه مرا حذف کردند. باید محاسبه شود که آیا این حجم از نقدینگی برای خود کشاورز است یا خیر و سپس درباره اعطا یا عدم اعطای یارانه وی تصمیم گرفته شود. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس تصویب کرد که اگر دولت بخواهد ارز ترجیحی را در سال ۱۴۰۱ حذف کند، موظف است مابه‌التفاوت آن را از طریق کالابرگ الکترونیک به مردم اختصاص دهد، به نحوی که قیمت کالا‌های اساسی و دارو به نرخ شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد. از اینکه این قانون اجرا نمی‌شود، از دولت گلایه داریم. وی با اشاره به اینکه دولت مکلف است که قانون را اجرا کند، تاکید کرد: به نظر می‌رسد هنوز زیرساخت‌های اجرای کالابرگ الکترونیک فراهم نیست. البته سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است که به روز کردن اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان را آغاز کرده‌اند و صحبت آنان این است که در شهریور ماه برای اعطای کالابرگ آماده هستند. اگر این اتفاق بیفتد، ما حتماً از دولت تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نماینده مجلس: مردم ناچارند خودرو را با هر کیفیت و قیمتی خریداری کنند
حسین نوش آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت صنعت خودروسازی، گفت: به دلیل سیاست‌های اشتباهی که در پیش گرفته شده، مردم از داشتن خودروی ایمن و ارزان محروم شدند. در واقع خودروسازان به بهانه تقویت و حمایت از خودروی ملی، ارتباط خود را با صنعت خودروسازی جهان از بین برده ایم و مردم به سختی و دشواری افتاده‌اند. وی برخی خودرو‌های داخلی را به ارابه‌های مرگ تشبیه کرد و افزود: بی‌کیفیتی خودرو‌های داخلی و ناایمن بودن آن‌ها که جان مردم را به مخاطره می‌اندازد، قابل توجیه و پذیرش نیست. وی با بیان اینکه تا زمانی که در صنعت خودروسازی رقابت ایجاد نشود، وضعیت این صنعت در کشور تغییر نمی‌کند، اضافه کرد: برخی مطرح می‌کنند که واردات موجب آسیب به تولید داخل می‌شود، ممکن است این موضوع در کوتاه مدت صحت داشته باشد، اما در بلندمدت به نفع خودروسازان داخلی و مردم است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در بازار انحصاری خودروساز خود را ملزم به رقابت نمی‌داند، زیرا مردم ناچارند خودرو را با هر کیفیت و هر قیمتی خریداری کنند، ادامه داد: زمانی که مردم در صف خرید خودرو هستند و ده‌ها نفر در نوبت دریافت این کالا، ارتقا کیفیت برای خودروساز اهمیتی نخواهد داشت.

گویا مستعمره ترکیه در خرید پوشاک آن‌ها شده ایم
مجید افتخاری عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، با اشاره به اینکه متاسفانه این روز‌ها به جای برخورد با قاچاقچیان، شرایط را برای فعالیت آن‌ها مهیا هم کرده اند، گفت: امروز فروش جنس قاچاق در روز روشن آن هم با تبلیغات فراوان در فضای مجازی انجام می‌شود که این موضوع نشان از بی تدبیری دارد. وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی قاچاقچیان سه یا چهار روزه جنس را به دست مصرف کننده می‌رسانند، افزود: بیشترین حجم قاچاق پوشاک از بنگلادش و استانبول انجام میشود؛ گویا ما به نوعی مستعمره ترکیه در خرید پوشاک آن‌ها شده ایم، نکته جالب اینجاست حجم قاچاق به صورت کولبری انجام نمی‌شود بلکه کامیونی و آن هم با رقم‌های بسیار کالا وارد کشور می‌شود.

فوت شدگان سهام عدالت چند میلیون هستند؟
عسگر توکلی، رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور، شمار فوت شدگان سهام عدالت را ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن دانست و اظهار داشت: تعیین تکلیف سهام این افراد سه سال معطل مانده است. وی تصریح کرد: با این حال شرکت سپرده گذاری سه سال تعیین تکلیف سهام این افراد را معطل و بلاتکلیف گذاشته است. توکلی با انتقاد از این که پول‌های مردم دست شرکت سپرده گذاری مرکزی مانده است، افزود: با آن که زیرساخت‌ها مهیاست، اما همچنان تعیین تکلیف سهام فوت شدگان اجرایی نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل