بازدید 13886
۵

تاج چگونه اصولگراها را دو پاره کرد؟ کیهان علیه جوان!

کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸ 07 September 2022

مهدی تاج، رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران، تبدیل به معمای پیچیده‌ای شده است. تأیید صلاحیتش از یک ‌سو و حضورش در فدراسیون فوتبال به‌عنوان رئیس از سوی دیگر، باعث رقم‌خوردن ابهامات زیادی شده؛ به‌طوری‌که تابه‌حال نه کسی مسئولیت تأیید صلاحیتش را بر عهده گرفته و نه اینکه کسی حاضر شده به‌طور رسمی پشت ‌سر او بایستد و بگوید حضورش مشکلی نداشته است.

در این ‌بین، فضای عجیبی شکل گرفته است؛ عده‌ای می‌گویند چون صلاحیت تاج قانونی تأیید شده، او قطعا رئیس می‌ماند ولی عده‌ای دیگر که اتفاقا چندین نماینده مجلس هم در میان آنها دیده می‌شود، اعتقاد دارند به‌زودی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال ایران برکنار می‌شود.

در بین دسته دوم، دو چهره نام‌آشنای جبهه پایداری دیده می‌شوند. اولی احمد راستینه، نماینده و رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس است. او به‌صراحت می‌گوید پرونده قضائی مهدی تاج جریان دارد و حتی حالا که به‌عنوان رئیس انتخاب شده، قرار است به سرنوشت سپ بلاتر، رئیس پیشین فیفا، دچار و به دلیل داشتن پرونده از کار برکنار شود.

او با برشمردن ایرادات قانونی حضور مهدی تاج، پیشنهاد داده که آقای رئیس قبل از رسیدن به مرحله اخراج، از کارش استعفا دهد و برود. نصرالله

پژمان‌فر، دیگر عضو جبهه پایداری که علاوه بر نماینده‌بودن، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس است نیز پیش‌تر خواسته بود تا هرطور شده مانع از تأیید صلاحیت مهدی تاج و حضور دوباره او در انتخابات فدراسیون فوتبال شوند. او گفته بود تاج در داستان پرونده مارک ویلموتس تخلف کرده و باید به پرونده‌اش در دادگاه رسیدگی شود.

به غیر از این دو چهره عضو جبهه پایداری، یک نماینده اصولگرای دیگر هم در جبهه مخالفان مهدی تاج قرار دارد؛ احسان قاضی‌زاده‌هاشمی. او همواره از منتقدان تاج بوده و این رویه عوض نشده است. این سه نفر، تعدادی از نمایندگان اصولگرا یا جبهه پایداری هستند که مخالفت علنی‌شان با مهدی تاج را رو کرده‌اند، وگرنه تعدادشان بیش از این حرف‌هاست.

وقتی کیهان حامی مهدی تاج می‌شود

البته انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال با مخالفت همه اصولگراها روبه‌رو نشده؛ هستند نمایندگان یا رسانه‌هایی از این طیف که از مهدی تاج به‌طور تمام‌قد دفاع می‌کنند. روزنامه کیهان گل سرسبد این جریان است. این روزنامه دو روز پیش در حمله‌ای عجیب به مخالفان مهدی تاج، به‌شدت از او حمایت کرده و الفاظ بحث‌برانگیزی را به مخالفان مهدی تاج ربط داده است. در بخشی از گزارش کیهان آمده است: «رئیس‌جدید فدراسیون فوتبال اگر واقعا بخواهد آن‌چنان ‌که بعد از انتخاب‌شدن گفته است، در جهت اصلاح فوتبال گام بردارد و شر جریانات اختاپوسی و دلالی فاسد و اخلالگر را از سر فوتبال کم کند، تردید نداشته باشد -‌نه ایشان بلکه هیچ‌کس تردید نکند- که با سنگین‌ترین هجمه‌ها و حملات و سمپاشی‌ها و لجن‌پراکنی‌های رسانه‌ای (به سرکردکی بعضی سایت‌های بدنام و تبعیت محض در حد پادویی بعضی برنامه‌های چشمک‌زن! سیما) و غیررسانه‌ای روبه‌رو خواهد شد، چنان‌که هنوز کار را شروع نکرده است، با این هجمه سنگین که سنگین‌تر هم خواهد شد، مواجه شده است».

کیهان، بدون درنظرگرفتن طیف موافقان و مخالفان مهدی تاج، مخالفان رئیس جدید را به جریان اختاپوسی، دلالی و اخلالگر مرتبط کرده و خواسته تا شر آنها کم شود. البته این روزنامه حمله تندی هم به برنامه‌های ورزشی تلویزیون داشته است. یکی از این برنامه‌ها، همان برنامه‌ای است که به احمد راستینه و نصرالله پژمانفر، نماینده‌های مجلس، با گرایش سیاسی نزدیک به کیهان، تریبون داده تا به مهدی تاج حمله کنند. کیهان با اشاره به این جریان، الفاظ تندتری هم به کار می‌برد و می‌نویسد: «این روزها می‌بینیم افراد و عناصر و بعضی برنامه‌های تلویزیونی که چشم خود را بر کثیف‌ترین اتفاقات اخلاقی و مالی و فرهنگی و... بسته‌اند و تاکنون در برابر این همه نه‌تنها ککشان نگزیده که نقش ماله‌کش را هم بازی کرده و در انحراف و فریب افکار عمومی و دادن آدرس‌های غلط برای حواس مردم را پرت‌کردن از متن و اصل ماجراها از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزیده و برای ادامه وضعیت فعلی غیرقابل‌تحمل این فوتبال فلک‌زده به نفع شارلاتانیسم فاسد و دلالی افسارگسیخته واخلالگر، دست به هر ابزار مشروع و نامشروعی زده‌اند، هوادار شش‌دانگ سلامت فوتبال شده و علم مبارزه با «مفسد اقتصادی» و «غارتگر بیت‌المال» را به دست گرفته و زیر آن عربده‌کشی می‌کنند و سینه می‌زنند و یقه می‌درانند و در تلویزیون برنامه «چشمک» راه می‌اندازند و...».

کیهان در نهایت با الفاظی عجیب‌تر خواسته تا این افراد، جریان و برنامه‌های تلویزیونی دست از تخریب مهدی تاج بردارند. «{این جریان} هجمه و هجوم خود را علیه رئیس‌جدید فدراسیون آغاز کرده که هم او را از دست‌زدن به هر اقدامی برای برکناری آلت دست بی‌اراده آنها در تیم ملی بترسانند و هم اینکه حساب کار را در همین شروع به دست او بدهند که حرف‌زدن از اصلاح و درستی و سروسامان‌دادن و... ممنوع!».

 

جوان در تضاد با کیهان

حمایت تمام‌قد روزنامه کیهان از مهدی تاج، برخلاف نماینده‌ها و جریان اصولگرای حاکم وقتی بیشتر به چشم می‌آید که نظر یک روزنامه اصولگرای دیگر درباره مهدی تاج با چیزی که کیهان از رئیس جدید فدراسیون فوتبال ترسیم کرده، کاملا متفاوت است. روزنامه اصولگرای جوان که بسیاری آن را نزدیک به سپاه پاسداران می‌دانند، پیش‌تر و زمانی که صلاحیت مهدی تاج برای حضور در انتخابات تأیید شده بود، به‌شدت از این کار انتقاد کرده و این کار را همدستی با شبکه‌های وهابی توصیف کرده بود. روزنامه جوان نوشت: «‌همدستی همه معاندان با فوتبال ملی ایران از شبکه‌های وهابی و صهیونیستی مانند ایران‌اینترنشنال و بی‌بی‌سی گرفته تا دلال‌های جیره‌خوار داخلی و حریصان به پست‌های سفارشی، بالاخره جواب داد تا با تأیید صلاحیت تاج، بزرگ‌ترین ضربه به حیثیت فوتبال ملی ایران در جام‌ جهانی وارد شود». این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود دراین‌باره می‌نویسد: «گزینه‌ای که طی یک ماه گذشته تمام رسانه‌های داخلی از چپ گرفته تا راست از اصلاح‌طلب گرفته تا اصولگرا و میانه‌رو همه متفق‌القول از خسارت دوران ریاستش به فوتبال گفتند، اما انگار نه‌ انگار گوش شنوایی پیدا نشد تا در نهایت رسیدیم به دیروز و تأیید صلاحیت کسی که فقط در یک فقره سوء‌مدیریتش چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال کشور ضرر زد. کاندیدایی که ردپای تخلفش در پرونده بزرگ فولاد هم دیده می‌شود اما با وقاحت تمام روی آنتن زنده تلویزیون همه را به ریشخند می‌گیرد و از کارهایی که منجر به نابودی فوتبال و به تاراج رفتن بیت‌المال شده به‌عنوان کار خوب دفاع می‌کند... حالا آنهایی که آن ‌طرف آب نقشه‌ها کشیده بودند برای بی‌حیثیت‌کردن فوتبال ایران حتما شاد هستند. دستگاه‌های قضائی و نظارتی نیز که از تأثیر مخرب یک دزدی خیابانی داستان‌ها می‌گویند و درست هم می‌گویند، الان فقط نظاره‌گر این بزرگ‌ترین تخریب ذهن و روان مردم هستند!».

دوپارگی‌ای که مهدی تاج در جبهه اصولگرایان ایجاد کرده فقط مربوط به روزنامه و نماینده‌های این طیف نمی‌شود بلکه برای معدود دفعات، پای او به نماز جمعه تهران هم کشیده شد. در شرایطی که بسیاری از شعارهای اعتراضی در نماز جمعه در ادوار گذشته، نشئت‌گرفته از یک جریان فکری و سیاسی خاص بوده است، این ‌بار هم همان جریان با به‌راه‌انداختن شعارهای تند علیه مهدی تاج در نماز جمعه، جو رسانه‌ای خوبی ایجاد کردند. تعدادی از نمازگزاران با سردادن شعارهای تندوتیز، مهدی تاج را با الفاظ نه‌چندان دوستانه‌ای مورد خطاب قرار دادند و از قوه قضائیه خواستند تا با رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران برخورد کند.

این حجم از معما در ‌این‌ بین بی‌سابقه است. معمولا این جریان فکری‌-‌سیاسی درباره اشخاص نظری واحد دارند و در تحلیل‌ها تلاش می‌کنند خط فکری روشنی را پیش ببرند؛ بااین‌حال به نظر می‌رسد مهدی تاج، رئیس جنجالی این روزهای فدراسیون فوتبال، موفق شده شکافی عمیق در این ساختار به وجود بیاورد و جبهه اصولگرایان را دوپاره کند.

 

از اتهامات تاج رونمایی شد کلاهبرداری تا اخلال در نظام پولی و ارزی کشور
مرکز رسانه قوه قضائیه با اعلام اینکه دادستانی تهران در نامه‌ای به وزارت ورزش قطاری از اتهامات تاج را برشمرده بود، اعلام کرد این نامه شش روز پیش از برگزاری انتخابات به این وزارتخانه رسیده بود. روز دوشنبه ۱۴ شهریور نقل‌قولی از وزیر ورزش در ارتباط با اعلام‌نشدن نظر نهادهای نظارتی ازجمله قوه قضائیه در مورد نامزدهای فدراسیون فوتبال منتشر شد. ادعایی که با بررسی در دستگاه قضائی مشخص می‌شود نادرست بوده و دادستانی عمومی و انقلاب تهران در همان روزی که استعلام مهدی تاج برای دستگاه قضا ارسال می‌شود، پاسخ داده و عنوان کرده است افراد مورد استعلام هرکدام چه سابقه و اتهامی در دادسرا یا نهادهای قضائی دارند. بر طبق اسناد به‌دست‌آمده، دادستان تهران در تاریخ دوم شهریور ۱۴۰۱ یعنی شش روز قبل از برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال، در نامه‌ای رسمی اعلام کرده برای سه مدیر فوتبالی در دادسرای تهران پرونده قضائی تشکیل شده است. طبق این گزارش، برای مهدی تاج به اتهامات سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی، به‌کارگیری حیدر بهاروند در سازمان لیگ برتر فوتبال برخلاف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، تصرف غیرمجاز در منابع مالی (مطالبات) فدراسیون از شرکت‌های طرف قرارداد و اهمال منتهی به تضییع وجوه عمومی به میزان چهار هزار و ۵۱۴ میلیارد و ۹۷۴ میلیون و ۴۷هزار و ۲۴۵ ریال و ۱۰ میلیون یورو، تضییع اموال و وجوه دولتی، اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، کلاهبرداری، گزارش خلاف واقع، تبانی در معاملات دولتی، جعل در سند رسمی و به‌کارگیری سرمربی اسبق تیم فوتبال ایران (ویلموتس) پرونده قضائی در دادسرای تهران تشکیل شده است. از سوی دادسرای تهران برای مهدی تاج در اتهامات سوءاستفاده از موقعیت شغلی، استفاده از اوراق مجعول، صدور گزارش خلاف واقع و شروع به جعل و تزویر قرار منع تعقیب صادر شد. در مورد دیگر اتهامات این فرد قرار جلب دادرسی صادر شده که پرونده آنها در مراجع قضائی در حال رسیدگی است. همچنین پرونده مربوط به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران (ویلموتس) با گزارش سازمان بازرسی کل کشور به اتهام تضییع وجوه عمومی در جریان رسیدگی قرار دارد. در همین رابطه البته برخی تشکل‌ها ازجمله بسیج دانشجویی دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار ورود و رسیدگی قوه قضائیه به پرونده تاج شده بودند که با توجه به سند بالا باید مدنظر داشت که این دست جریانات باید ورود به پرونده و بررسی موضوع تاج و دیگر نامزدهای انتخاباتی را از حراست وزارت ورزش پیگیری کنند.

منبع:شرق

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
همینکه کیهان حامی تاج باشه ..بسه
حاج حسین! دیگه خودت رو لو دادی. معلوم شد رفیق چه گروهی هستی.
اقا مسئله خیلی ساده است.ایران جلوی امریکا و انگلیس باید ابرومند بازی کند و دستور اینست که تاج باید رییس شود و به واسطه ایشون کیروش هم به ایران بیاید.مسئله خیلی بغرنج و عجیب نیست.
چرا کیهان اینطوریه!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل