بازدید 5844

آیا کم‌شنوایی نشانه دیابت است؟

اگرچه مشخص نیست دیابت چگونه ممکن است با کم‌شنوایی مرتبط باشد اما بسیاری از افراد هر ۲ بیماری را به‌ طور همزمان تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 05 September 2022

به گزارش تابناک، به نقل از هلث، انجمن دیابت آمریکا تخمین می‌زند حدود ۳۷ میلیون آمریکایی دیابت داشته باشند. این در حالی است که حدود ۳۴.۵ میلیون نفر از آنان نیز نوعی کم‌شنوایی را هم تجربه می‌کنند.

بر اساس نتایج مطالعه اخیر کاهش شنوایی در افراد مبتلا به دیابت ۲ برابر بیشتر از کسانی است که به این بیماری مبتلا نیستند؛ حتی برای ۱۳۳ میلیون نفر مبتلا به پیش‌دیابت میزان کاهش شنوایی ۳۰ درصد بیشتر از افراد دارای قند خون طبیعی است.

این انجمن بیان کرد که دلیل آن ممکن است سطوح بالای قند خون باشد که احتمالا به رگ‌های خونی کوچک در گوش داخلی آسیب می‌رساند؛ درست شبیه عملکردی که دیابت به چشم‌ها و کلیه‌ها آسیب وارد می‌کند.

انجمن دیابت آمریکا توصیه کرد کسانی که مشکوک به از دست دادن شنوایی هستند، با پزشکان مراقبت‌های اولیه صحبت کنند؛ سپس به‌ طور بالقوه از یک متخصص شنوایی، یک توزیع‌کننده سمعک مجاز یا یک پزشک متخصص در مشکلات شنوایی کمک بگیرند.

نشانه‌های کم‌شنوایی شامل درخواست مکرر از دیگران برای تکرار مکالمه‌هایی که بیش از ۲ نفر را شامل می‌شود، است. همچنین چنین افرادی ممکن است تصور کنند دیگران در حال زمزمه کردن هستند. همچنین این موضوع می‌تواند شامل مشکلات شنوایی در مکان‌های پر سر و صدا مانند رستوران‌های شلوغ، مشکل در شنیدن صدای زنان و کودکان کوچک و بلند کردن صدای تلویزیون یا رادیو برای شنیدن بهتر نیز باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر