بازدید 88443
۴

زیبایی های جواهر ده، بهشت ییلاقی رامسر

کد خبر: ۱۱۳۸۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ 03 September 2022

ارسالی از: اسامه قادری

روستای جواهرده، یکی از پرطرفدارترین جا‌های دیدنی رامسر در شمال کشور است که با جاده‌ای رویایی و غرق در مه، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی و خیالی دعوت می‌کند. این روستا با آب و هوایی دلپذیر و چشم‌انداز‌های طبیعی بی‌نظیر، هر سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است.
با عبور از یک جاده پرپیچ و خم جنگلی و سرسبز و حدود ۵۰ دقیقه رانندگی از مرکز شهر رامسر به روستای جواهرده خواهید رسید؛ روستایی که در برخی از روز‌های سال با ابر‌ها پوشانده شده است و شما می‌توانید در آن به‌معنای واقعی کلمه، در میان ابر‌ها قدم بزنید. روستای جواهرده رامسر در ارتفاعات البرز در احاطه قله‌های سرخ قله، واژک سه برار رژه (رجه) و سماموس قرار دارد و موقعیت جغرافیایی آن سبب شده است تا آب و هوایی دلپذیر داشته باشد. در گذشته، مردم رامسر از جواهرده به‌عنوان ییلاق برای رهایی از گرمای شرجی تابستان شهر استفاده می‌کردند و در زمستان‌های سرد و برفی به شهر خود باز می‌گشتند.
جمعیت روستای جواهرده بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، حدود ۹۸۰۰ نفر است. مردم روستا به پیشه دامداری، کشاورزی و باغداری مشغول هستند و صنایع دستی آن‌ها شامل آهنگری، مسگری، سفال و نمدبافی است. مردم روستای جواهرده در فصول گردشگری، خانه‌های خودشان را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و از این راه نیز کسب درآمد می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۴
گردشگرها منطقه رو داغان كردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
دقيقا
تام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
کلمه گردشگر مربوط به اشخاصی است که در حوزه طبیعت گردی آموزش های لازم را دیده اند و در طبیعت با ملاحظات خاصی وارد می شوند متاسفانه مسافران ما که به شهر های دارای جاذبه وارد می شوند می توان لقب تخریب گر را به آنها داد چرا که پس از رفتن شان از طبیعت فقط زباله به جای می ماند و درختهای شکسته
مازندران زیبا.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر