بازدید 34876

نحوه محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی اعلام شد

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی منظور از سابقه تحصیلی و نحوه محاسبه نمره کل سابقه تحصیلی را برای داوطلبان کنکور اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 02 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال برخی داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ درباره اینکه سابقه تحصیلی چیست و نمره کل سابقه تحصیلی چگونه محاسبه می‌شود، اعلام کرد: سابقه تحصیلی هر داوطلب میانگین وزنی نمرات دروس عمومی و دروس تخصصی در هر رشته تحصیلی دوره دوم متوسطه (در نظام آموزشی جدید یا ۶-۳-۳) و یا دیپلم و پیش‌دانشگاهی (در نظام آموزشی قبلی) است.

این امتحانات باید مطابق اصول سنجش و اندازه گیری، به طور استاندارد، کیفی، تشریحی و امن مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش توسط بخش سنجش وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و نهایی در سنوات مختلف برگزار شوند.

از این رو سهم نمره سابقه تحصیلی در آزمون سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط بر اساس نمرات پایه دوازدهم، در سال ۱۴۰۴ نمرات پایه‌های یازدهم و دوازدهم و از سال ۱۴۰۵ به بعد بر اساس نمرات پایه‌های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) خواهد بود.

در خصوص داوطلبین فارغ التحصیل نظام قدیم آموزشی از سال ۱۴۰۲ سابقه تحصیلی شامل نمرات تراز شده دیپلم و پیش دانشگاهی ایجاد و ملاک عمل خواهد بود.

همچنین درباره اینکه داوطلبان فارغ التحصیل سال ۱۴۰۱ و قبل از آن، چند بار می‌توانند نسبت به ترمیم سوابق تحصیلی خود اقدام کنند و اینکه آیا محدودیتی در زمینه ترمیم سابقه تحصیلی وجود دارد عنوان کرده است: ضوابط اجرایی مربوط به این مصوبه از جمله مفاد ایجاد سابقه تحصیلی (یا ترمیم آن) و تعداد دفعات تکرار آن به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با تصویب شورای سنجش و پذیرش دانشجو تعیین و به اطلاع داوطلبین خواهد رسید.

همچنین درباره وضعیت داوطلبینی که در نظام آموزشی قبلی تحصیل کرده و یا متقاضیانی که از شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان در آزمون سراسری شرکت می‌کنند در این مصوبه چگونه پیش بینی شده، اعلام کرده است: ضوابط اجرایی مربوط به نحوه اعمال میزان تأثیر سوابق تحصیلی برای پایه‌های مختلف تحصیلی در نظام آموزشی ۳-۳-۶ و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی قبلی و متقاضیان از شاخه فنی و حرفه‌ای و کار دانش و گروه‌های آزمایشی هنر و زبان، پس از تصویب در شورای سنجش و پذیرش تا پایان شهریورماه به اطلاع عموم خواهد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر