بازدید 5429

مرگ ناگهانی رئیس شرکت نفتی لوک اویل روسیه

خبرگزاری رویترز به نقل از ۲ منبع آگاه گزارش داد که راویل ماگانوف رئیس لوک اویل دومین شرکت بزرگ تولید کننده نفت روسیه عصر پنجشنبه در پی سقوط از پنجره بیمارستانی در مسکو که در آن بستری بود، جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۱۱۳۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 02 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا؛ این منابع که می‌خواهند ناشناس بمانند گزارش‌های رسانه‌های روس را در باره مرگ ماگانوف ۶۷ ساله بر اثر سقوط از بلندی تأیید کردند، هر چند شرایط مرتبط با این رویداد هنوز نامشخص باقی مانده است.

خبرگزاری تاس به نقل از یک منبع پلیس، این رخداد را خودکشی دانست و افزود: ماگانوف که داروی ضد افسردگی مصرف می‌کرده، در پی حمله قلبی در بیمارستان بستری شده بوده است.

لوک اویل شرکتی خصوصی با هزاران کارمند که با روسنفت شرکت بزرگ دولتی انرژی روسیه رقابت می‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که که ماگانوف در پی بیماری شدید درگذشته است.

دست کم ۶ تجارت پیشه و صاحب کسب و کار روسیه که بیشتر با صنعت انرژی ارتباط داشته‌اند، در چند ماه گذشته به صورت ناگهانی و در شرایط مبهم جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

لوک اویل برخلاف دیگر شرکت‌های روسیه درباره جنگ اوکراین جایگاهی مردمی در پیش می‌گرفت و درباره رخدادهای غمبار اوکراین ابراز نگرانی کرده بود.

این شرکت که از سال ۲۰۱۴ و در پی انضمام کریمه به روسیه، تحت تحریم وزارت خرانه داری آمریکا قرار گرفت، برای گسترش فعالیت‌هایش در قاره آفریقا و پالایشگاه‌هایش در اروپا به ویژه ایتالیا تلاش می‌کند.

تارنمای بیزینس اینسایدر روز پنجشنبه نوشت: جدیدترین داده‌ها نشان می‌دهد که روسیه در ماه اوت به رغم تحریم‌های گسترده غرب بیشتر از همه دوره‌های مشابه در سال‌های گذشته نفت صادر کرده است.

ارزیابی‌های انستیتو امور مالی بین‌المللی نشان می‌دهد که بیشتر این محموله‌ها با کشتی‌های نفتکش یونان حمل شده‌اند. این نهاد مالی پس از بررسی شرکت‌های صوری که مالکیت این کشتی‌ها را در اختیار داشته‌اند، به این نتیجه رسیده که ظرفیت نفتکش‌هایی که نفت روسیه را حمل می‌کرده‌اند، در ماه اوت زیر ۱۶۰ میلیون بشکه بوده که بیشتر آنها در مالکیت یونان بوده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه بالاتر رفتن میزان صادرات و تولید انرژی و نفت روسیه نسبت به پیش بینی‌ها از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به شمار می‌رود.

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه گفت که احتمال افزایش تولید نفت این کشور در سال‌جاری به رغم تحریم‌های غرب وجود دارد. نواک با اشاره به حمایت کشورش از تمدید توافق اوپک پلاس پس از ۲۰۲۲، پیش بینی کرد که تولید نفت و میعانات گازی که در ۲۰۲۱ به ۵۲۴ میلیون تن رسیده، در سال‌جاری به ۵۲۰ تا ۵۲۵ میلیون تن برسد.

تولید نفت روسیه به رغم گمانه زنی‌ها درباره کاهش ناگهانی در پی اعمال تحریم‌های فراگیر و گسترده غرب پس از حمله نیروهای این کشور به اوکراین در ۲۴ فوریه (پنج اسفند ماه)، ثابت باقی مانده و این کشور موفق به افزایش فروش نفت به آسیا به ویژه هند و چین شده است.

با این حال مسکو هنوز با چالش‌ها و دشواری‌های بیشتری در بازارهای نفت روبه روست مانند طرح‌هایی برای تعیین سقف قیمتی برای نفت آن. اتحادیه اروپا قصد دارد به عنوان بخش‌هایی از تحریم‌ها، از اوایل دسامبر خرید محموله‌های نفت خام روسیه بارگیری شده بر کشتی‌های نفتکش و ۲ ماه پس از آن خرید فرآورده‌های پالایشی این کشور را متوقف کند.

اقتصاد اروپا که در زمستان امسال با خطر بروز بحران بزرگ انرژی مواجه شده، چندین ماه است که برای یافتن جایگزینی برای گاز روسیه که به طور خاص به آن وابسته است و کاهش مصرف خود تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

اتحادیه اروپا تاکنون ۶ بسته تحریم را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود. این تحریم‌ها تا کنون با افزایش بهای سوخت به افزایش بی سابقه تورم در این کشورها منجر شده است.

همچنین بر اساس توافق ژائیر بولسونارو و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهور برزیل و روسیه، صادرات نفت خام روسیه به رغم اعمال تحریم‌های گسترده مالی و اقتصادی غرب، از ماه جاری (سپتامبر) به برزیل آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست