بازدید 97409
نخستین گام شاگردان عطایی در قهرمانی جهان ۲۰۲۲

پیروزی نفسگیر و دلچسب والیبال ایران بر آرژانتین در ماراتن سه ساعته!

تیم ملی والیبال ایران، جدال صدرنشینی و صعود از گروه را از آرژانتین و دفاع و پاسور قدرتمندش برد و حالا در دو بازی آسان‌تر به حضور در دور بعدی قهرمانی جهان می‌اندیشد‌. تیم ایران تا اواسط ست دوم بازنده محض بود؛ اما ...
کد خبر: ۱۱۳۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷ 27 August 2022

تیم متحول شده و با انگیزه والیبال ایران در یک نبرد دشوار و نفسگیر بر تیم سوم المپیک توکیو غلبه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲، امروز شنبه پنجم شهریور ۱۴۰۱ در اسلوونی به مصاف آرژانتین رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ برنده شد.

پیروزی نفسگیر و دلچسب والیبال ایران بر آرژانتین در ماراتن ۳ساعته!

ایران ست نخست را بد باخت و در ست دوم هم ۱۶ بر ۱۱ از حریف قدرتمند خود که دارنده مدال برنز المپیک است، عقب افتاد تا هواداران تیم ملی خود را برای شکست آماده کنند؛ اما جنگجویی جوانان عطایی ورق را برگرداند.

تیم ایران در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی قهرمانی مردان جهان با ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) مقابل آرژانتین به میدان رفت. توخته، مدافع وسط تیم ملی در این مسابقه با چهره‌ای متفاوت و مو‌هایی کاملا تراشیده به میدان آمد.

آرژانتین در ست نخست با دفاع روی تور بهتر، موفق شد تیم ایران را ۲۵ بر ۲۲ شکست دهد. ایران در این ست، ۱۲ امتیاز از حمله، یک امتیاز مستقیم از سرویس و ۹ امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد. تیم ملی آرژانتین هم ۱۳ امتیاز از حمله، ۳ امتیاز از دفاع روی تور و ۹ امتیاز از اشتباهات ایران به دست آورد.
 
مدافعان آرژانتین با آنالیز و شناسایی نوع حملات امین اسماعیل‌نژاد و در مقابل، حملات موثرتر در ست دوم نیز از ایران پیش افتادند. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران در وقت استراحت خود به شاگردانش گفت که از حملات دو سر آنتن حداکثر اسفاده را بکنند و با دفاع از توپ‌های برگشتی نیز امتیاز بگیرند. عطایی در حالی که شاگردانش ۱۶ بر ۱۱ عقب بودند، دومین وقت استراحت را درخواست کرد و به مدافعان روی تور تذکر داد که دست‌های خود را در هنگام دفاع، زیاد باز نکنند. تذکر و وقت استراحت او کاملا موثر بود و سرویس‌های بی‌نقص میلاد عبادی‌پور، ایران را ۱۹ بر ۱۷ پیش انداخت و جریان بازی را عوض کرد. ست دوم با اشتباهات مکرر بازیکنان دو تیم، طولانی شد و سرانجام با سرویس بدون بازگشت مرتضی شریفی با حساب ۳۰ بر ۲۸ به سود ایران تمام شد.

بیشتر بخوانید

زدن سرویس‌های ریسکی، اما قدرتمند، برنامه تیم ایران در ست سوم بود که عطایی از این تاکتیک، جواب گرفت. تیم ایران در این ست، ۲۵ بر ۱۸ برنده شد.

تیم ایران در ست چهارم نیز بنا را بر فشار روی دریافت‌های اول حریف قرار داد تا قدرت بازی سازی از لوسیانو دی‌چکو، پاسور و مغز متفکر آرژانتین گرفته شود. یرتری برای تیم ایران بود تا اینکه چند اشتباه از بازیکنان ایران و در مقابل، دفاع روی و توپگیری بازیکنان آرژانتین، کفه بازی را به سوی این تیم سنگین‌تر کرد. عطایی در وقت استراحت خود به شاگردانش با جدیت خاطرنشان کرد بازی را آسان نگیرند. بازی دو تیم باز هم به امتیازات بالای ۲۵ کشیده شد و در نهایت، آرژانتین ۳۴ بر ۳۲ پیروز میدان بود. به نظر می‌رسید، دلیل اشتباهات بازیکنان ایران، تا حدودی خستگی باشد. تیم آرژانتین در دفاع روی تور و دریافت، برتری محسوسی بر ایران داشت.

بازی در ست پایانی هم پایاپای بود و تیزهوشی کادر فنی در تقاضای ویدئو چک، امتیاز حساسی را به سود ایران با خطای روی تور حریف رقم زد و نتیجه ۸ بر ۷ به سود آرژانتین شد. مسابقه با حداکثر حساسیت ممکن و با درخشش میلاد عبادی‌پور دنبال شد، ولی تیم آرژانتین در توپ‌های برگشتی و دفاع روی تور، کاملا برتر از ایران بود، ولی شاگردان عطایی توانستند در نهایت از فرصت هایش استفاده بهتری کند و در نهایت تیم ایران ۲۱ بر ۱۹ پیروز این میدان مهم شد.

پیروزی نفسگیر و دلچسب والیبال ایران بر آرژانتین در ماراتن ۳ساعته!

تیم ملی ایران در تورنمنت واگنر لهستان که پیش از این برگزار شده بود، سه بر دو آرژانتین را شکست داده بود.

برنامه دیدارهای فردا یک‌شنبه به شرح زیر است؛

کوبا - قطر
برزیل - ژاپن
آمریکا - بلغارستان
آلمان - کامرون
فرانسه - اسلوونی
لهستان - مکزیک

برنامه سایر دیدارهای گروه F به شرح زیر است؛

دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱
آرژانتین - هلند، ساعت ۱۶:۳۰
ایران - مصر، ساعت ۲۰

چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱
آرژانتین - مصر، ساعت ۱۳:۳۰
ایران - هلند، ساعت ۲۰

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۷
ماشالله به بچه ها
بچه ها توی این بازی خیلی خ ب نبودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
افتضاخ بودن. دو بلاک داشتن. در توپگیری متوسط و در حمله و سرویس ضعیف. شانس آوردند که آرژانتین سرویس زن نداشت. از تیم در جه دو با زحمت بردن. توی ایران مدافع پیدا نمیشه؟ فقط موسوی هست.
به این تیم امیدی نیست مگر رقباشون مثل آرژانتین شوت و پرت باشن
عالی بودن بچه‌ها دستتون درد نکنه باعث افتخار ایران
تبریک اما حیف شد میتونستیم ۳یک برنده شیم اگه توخته روال تیموبهم نمیریخت ، اینجورحرکتای پارازیتی واسه تیم مضره
شیر مردان والیبال احسنت عالی بود
دست بچه درد نکنه... واقعا کار با ارزشی انجام دادن و اتحاد و بازیشون حرف نداشت... خسته نباشن...
دمتون گرم حال کردم تا فینال تخته گاز مرسی که هستین
خداراشکرکه بردیم.ولی روی دفاع روی تورخیلی ضعیف بودیم.آقای عطائی بایدفکری عاجل بکند.
دمشون گرم.
با این بازی خیلی شانس آوردیم برنده شدیم. اگر آرژانتین فقط ۱۰ درصد سرویسهایش را کمتر خراب میکرد ما حتما بازنده می شویم. در واقع آرژانتین به سرویسهای خودش باخت. با این نوع بازی با تیمهای دیگر قطعا به مشکل برمیخوریم.
پاسخ ها
علیجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
لطفا بار منفی نده
علیجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
تمام سرویس های توخته هم خراب شد
دم بچه های ایرانی گرم.خسته نباشند.
امین اسماعیل نژاد، آن امین همیشگی نبود.
ان شاءالله در آیتده، خفن تر بازی کند.
ماشاا... دمتون گرم ... خیلی بازی جذاب و نفس گیری بود. دستتون درد نکه
امین اسماعیل نژاد بازیکن فوق العاده‌ایه ولی دیشب خوب و سرحال نبود. ای کاش تعویض می شد.
زنده باد فرزندان ایران عزیز
ایول به شیر مردان ایران زمین...از هر بازی درس بگیریم و فقط به پیروزی فکر کنیم...یا علی
خسته نباشند ولی تیم آرژانتین آن تیم همیشگی نبود وشانس هم با ما یار بود. دونفر خیلی روی اعصاب بودند وباعث اختلاف در تیم وبه هم زدن هماهنگی ونظم تیمی بودند یکی اسماعیل نژاد ودیگری توخته که الکی کارت زرد گرفت. اما از حق نگذریم کار میلاد حرف نداشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
میلاد رو هم مجبور شدی بنویسی
با این بازی بچه ها با تیم های دیگه به مشگل میخوریم ،شانس اوردیم،،،،دفاع روی تور وپاسور ایران خوب نیست ،واین خیلی بده تیم های قوی وبازی های سخت مونده راه زیادی مونده ،،،آرژانتین زیاد قوی نیست ،،،،،،
پاسخ ها
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
آرژانتین خیلی قوی است. ولی دفاع و پاسور خوب نبود. شاید یک کمی زمان ببره و تیم موتورش گرم شه. من لیگ جهانی. پاسور آرژانتین خیلی زبل بود. جزو 3 تا پاسور دنیاست.
تیم خیلی هماهنگ نیست ولی برد ما اشتباه ارژانتین بود خیلی خوب بازی کردن تیم آرژانتین فقط سرویس خراب کرد صدرصد برد با آرژانتین بود ولی خدا قوت بده به بچه های ایران غیرت بچه ها
خدا قوت.خسته نباشید.بسیاربازی نفس گیری بود.ممنون ازهمگی شما که اینقدر جنگنده بازی کردید.واقعا لذت بردم.
همینطور که با تعویض اسفندیار و آوردن شریفی،، بازی بچه ها پیشرفت چشمگیری کرد، امین هم روزش نبود و میشد از صابر کاظمی استفاده کرد،،وقتی در یک پست، دو بازیکن همطراز داریم،، چه اشکالی داره، وقتی یکی روزش نیست،، تعویض بشه
چیزی نمونده بود سکته کنیم
واقعا بازی نفس‌گیر و زیبایی بود ، دم همه ی بچه های والیبالی گرم به خصوص بهروز عطایی و کادر فنی خوب تیم ، می تونن به جرات بگم میلاد در بازی با آرژانتین بهترین بازیکن زمین بود صابر کاظمی و جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار هم عالی بود و امین اسماعیل نژاد و امیرحسین توخته خیلی در بازی ضعف داشتن ،
ممنون از همتون مرسی که با این برد خوشحالمون کردید♥️
خدا رو شکر بردیم. دمشون گرم. ولی من چند نکته دارم :
1- دفاع روز تورمون چنگی به دل نمیزد. البته آرژانتین خیلی شبیه به ما والیبال بازی میکنه. شاید به خاطر ولاسکوی آرژانتینی. اینکه پاسور اونها خیلی قوی هست شکی نیست که دفاع روی تور ما گول میزده. ولی آمار دفاع روی تور بسیار ضعیف بود. امیدوارم این ضعف ما برطرف شود.
2- به نظر من تقاوت ما و آرژانتین در سرویس زدن بود. عالی بوذیم روی سرویس.
3- به نظر من اسماعیل نژاد خیلی رو فرم نبود و میتونستیم از معنوی نژاد یا اسفندیاری هم اسفاده میکردیم. البته شاید مربی نقشه ای دیگر دارد و برای بازیهای بعدی میخاد ازشون اسنفاده کنند.
4- مدیریت عبادی پور عالی بود و اصلا وارد حاشیه نشد. در تیم قبلی معروف و موسوی با وجود عملکرد عالی، زیاد وارد حاشیه می شدند با حریف. جای تقدیر داره از کاپیتان جدید تیم ملی.
5- در دست 4 حریف را دستکم گرفته بودیم و میتونستیم 3-1 برنده بشیم.
6- آقای عطایی در ویدئو چک و تایم اوت عالی عمل کرد.
بازی خوب ودلچسبی همراه با برد چه هاای ایران مشگل تیم پاسور
دمتون گرم خسته نباشید
عالی بازی کردن فقط دفا ع ها ی تیم آرژانتین خیلی بهتر از مابود ماتوسرویس جمع کردن توپ بهتر بودیم اما تو دفاع افتزاح بودیم
دمشون گرم خدایی بازی نفس گیری بود مخصوصا ست پنجم که داشت سکتمون می داد. تیممون عالی بود و نظرا هم نشون می ده انتظارا از تیم والیبال به قدری بالا رفته که انگار با یه کشور درپیت بازی می کردیم ولی خوب تیم ارژانتین تیم قوی بوده و هست. خدا رو شکر بردیم
بیاید همگی قبول کنیم که پاسور ما ضعیف هستش همه پاساش با ارتفاع بالا هست که مدافعین حریف به راحتی جایجیری میکنن مغز متفکر بازی پاسور هست که متاسفانه پاسور ما اصلا تنوعی در پاس دادناش نیست اسماعیل نژاد رو عمل از کار انداخت و سردش کرد ببیند چنتا پاس چسپیده به تور داد که فقط میشد توپ رو عبور داد مشکل تیم ما فعلا پاسور هست
توخته جای خالی ماست که باید یک نفری میومدمثل من این واسه حرص دادنه
ارزش تیم ملی اومدن یه چیزی دیگه است یک حرکت شریفی هم می‌توانست مارو ۳بر۱بازی رو تموم کنه ولی کم نقص هم بازی کرد ولی ثبات بازیکن درتیم از خیلی چیزهامهمتره مشغله فکری بازیکن در اینکه بدبازی کنم کاظمی بیرون آماده تعویض کردنه این نقص فنی در ذهن میزاره کمک نمیکنه چون دقت رو چاشنی کار آرامشی ذهن هستش که واسه این مثله باید مربی بازیکن روانشناس به تیم میخوادکه نگذاره نقش منفی یک نفر روی ذهن عملکرد بچه های دیگه تاثیر منفی بزاره عملکرد کاپیتان خیلی مهمه خنده شوخی کردن حرص به جا به بازیکنا انرژی مضاعف دادن به بچه ها فکرکنم خوب تاثیر بزاره درعبادی پور این جای ضعفش هست محکم میگم جای ما تو سکوست اینو باید توذهن بچه ها بکارن
توخته کچل بد بازی میکرد
نفسم تنگ شد آخرش
توخته تا زمانی که فکر خالکوبیو گردنبندو مو و... هست بازیکن نمیشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان