بازدید 4221
۳

۴۸درصد علل تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است

سرهنگ صالحی گفت: استفاده از تلفن همراه از علل شایع در هنگام تصادفات است و ۴۸درصد از علل اصلی تصادفات مربوط به عدم توجه به جلو است.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۴ 16 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ فائزه صالحی گفت: یکی از عمده‌ترین علل تصادفات در کلان شهر تهران، عدم توجه به جلو ناشی از تاخیر در رویت و مشاهده خطر است.

وی افزود: ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی صراحتا اعلام می‌دارد که رانندگان در هر شرایطی باید به جلو توجه کافی و لازم را داشته باشند و از انجام کارهایی مانند خوردن و آشامیدن، استعمال دخانیات، صحبت کردن با دیگر سرنشینان و دیگر مواردی که موجب حواس پرتی و عدم تمرکز راننده نسبت به جلو می‌گردد می‌بایست خودداری نمایند.

صالحی افزود: طی آنالیز و تجزیه و تحلیل تصادفات در چند ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ عمده‌ترین علت و بالاترین درصد علل تامه تصادفات که حدود ۴۸ درصد است، مربوط به عدم توجه به جلو بوده است که عمده‌ترین فاکتور آن نیز استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی بوده است.

کارشناس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: با بررسی و آنالیز تصادفات و مشاهده و نگاه اجمالی به چند خودرو اطراف خود در حین رانندگی پی می بریم که حتما دو نفر از رانندگان در حال استفاده از تلفن همراه خود هستند که یا در حال مکالمه، ارسال پیام و یا بررسی فضای مجازی هستند که موجبات بروز تصادفات را فراهم خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
این حرف خنده دار سالهاست تکرار میشود خوب معلوم است ۹۹ درصدر تصادفات به دلیل حرکت به جلو از جلوی خودرو به خودرو یا شی یا انسان یا ... اتفاق میافتد ولی این که علت اصلی نیست کیفیت خودرو در ترمز کیفیت راه و اسفالت علایم راه نور وروشنایی عدم آموزش صحیح و آزمایش رانندگی عدم کارایی جرایم در بازدارندگی در تخلف ودر پایان ناکارامدی در نظارت بر رفتار رانندگان از علل اصلی هستند دقت نمایید وقتی جاده های اصلی کشور از نظر نظارت پلیس بسیار ضعیف عمل میشود وای به حال نقاط دور افتاده و مسیر فرعی.
در حوزه نظارت
سپردن جاده ها به بخش خصوصی برای نظارت مبتنی بر فناوری در قالب قراردادهای BOT راه کار کاهش تصادفات میباشد . پلیس و دولت نه توان دارند و نه منابع ....
صد در صد تصادفات مربوط به تنبلی و ناکارآمد بودن پلیس راهنمایی و رانندگی است در همه جای دنیا خودرویی که رانندگی خطرناک می کند تعقیب شده و توقیف می شود اینجا پلیس ها به جای گشت زنی در خیابان ها و بزرگ راهها زیر سایه لم داده اند و جوک می گویند و حقوق پ اضافه کار می گیرند
سلام .پس چرا رانندگی بین خطوط در ایران اجباری نمیشود ؟در تمام کشورهای پیشرفته برای اینکه رانندگان تمام توجه خود را به جلو معطوف کنند ،رانندگی بین خطوط اجباری است و از طریق دوربین های پلاک خوان قابل رصد است وبرای آن کد جریمه تعریف شده است .اما در ایران اینچنین نیست .دلیل من برای این ادعا توجه به فرو رفتن خودرو ها در نقاط پر ترافیک است که خودرو ها بدون نظم ،بر روی خطوط قرار میگیرند و صحنه های زشتی را به نمایش میگذارند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی