بازدید 216446

واکنش کرباسچی به بیانیه اخیر میرحسین موسوی

دبیرکل سابق حزب کارگزاران درباره ادعاهای اخیر میرحسین موسوی اظهار داشت: اینکه ما شائبه‌‌ای را درباره آینده حکومت مطرح کنیم و بعد بگوییم اگر نیست، تکذیب کنید؛ مناسب نیست.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷ 15 August 2022


به گزارش  تابناک به نقل از تسنیم، در روزهای گذشته بیانیه میرحسین موسوی کاندیدای اصلاح‌طلبان در سال 88 در فضای رسانه‌ای کشور خبرساز شد؛ متنی که در آن حملات تندی به جمهوری اسلامی و مدافعان حرم مبارز با داعش و تروریست‌های مسلح شده بود.

متن این یادداشت که گفته می‌شود مربوط به مقدمه کتاب بیانیه‌های وی در سال 88 به زبان عربی است، بیش از آنکه به اختلافات سیاسی در ایران بپردازد به حمایت از مواضع داعش و تروریسم شباهت داشت.

بیشتر بخوانید

بیانیه اخیر موسوی مرزبندی وی با تروریست‌هایی نظیر داعش را هم از بین برده است و حضور فداکارانه نیروهای ایران و حزب‌الله در سوریه علیه داعش را شوم و کجروی و «جرائم ننگین» خوانده است! و در بخش دیگری با ادبیات وقیحی یکی از شهدای بزرگ مدافع حرم را مذمت کرده است.

 

غلامحسین کرباسچی دبیرکل سابق حزب کارگزاران در بخشی از گفت‌وگو با روزنامه هم‌میهن درباره ادعاهای اخیر موسوی درباره حضور نیروهای ایرانی در مبارزه با داعش در سوریه اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی در این قضیه (سوریه) ورود نمی‌‌کرد و نیروهای نظامی ایران به‌‌عنوان مستشار یا هر عنوان دیگری آنجا دخالت نمی‌‌کردند، آیا مساله سوریه به‌‌نحو مطلوبی حل می‌‌شد و مثلا یک نظام دموکراتیک و عادلانه سر کار می‌‌آمد؟ آن‌‌‌‌هم در کشوری که با این‌‌همه چنددستگی‌‌های قومی و مذهبی روبه‌‌روست و از یک طرف، ترکیه و از طرف دیگر، اسرائیل و از یک طرف، کشورهای عربی و نیز آمریکا، روسیه، فرانسه… در آن دخالت دارند. شما لیبی را ببینید! بعد از این‌‌همه سال که هیچ مداخله‌‌ای هم از ناحیه کشوری مثل ایران هم نبوده، می‌‌بینیم که در نتیجه تضاد منافع نیروهای رقیب، کشور لیبی بر باد رفته است و معلوم هم نیست چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه ماجرای زندان ابوغریب از اتهامات اثبات شده نیروهای آمریکاست اما در داخل آمریکا با همه ادعاهایی که درباره آزادی و دموکراسی و رقابت‌های سیاسی و حقوق بشر دارند، چنان رفتار می‌‌کنند که گویی اصلا چنین جنایاتی اتفاق نیفتاده یا مربوط به قرن 15 میلادی است، گفت: این جناح و آن جناح یا فلان شخصیت سیاسی یا نظامی را هم متهم نمی‌‌کنند. یک هواپیمای مسافربری را زدند و بعد به فرمانده آن مدال شجاعت دادند. با نیروی نظامی که نمی‌شود مثل آدم عادی برخورد کرد. دلیل آن هم این است که هیچ‌‌کس از همه حوادثی که در یک جنگ اتفاق می‌‌افتد، آن‌‌هم در کشوری مثل عراق که در آن دیکتاتوری مثل صدام سقوط کرده، نمی‌‌تواند دفاع کند.

کرباسچی در ادامه گفت: بنابراین، قضاوت درباره مسائل سوریه کار پیچیده‌‌ای است که باید همه جوانب آن را با بررسی‌‌های کامل دید.

صاحب امتیار روزنامه هم میهن درباره ادعای دیگرمیرحسین موسوی درباره موروثی شدن حکومت نیز اظهار داشت: اینکه ما شائبه‌‌ای را درباره آینده حکومت مطرح کنیم و بعد بگوییم اگر نیست، تکذیب کنید؛ مناسب نیست. برای طرح چنین مسائلی، حتما باید دلایل و شواهدی داشته باشیم. ما بارها از زبان خود رهبری در سخنرانی‌‌های مختلف شنیدیم و از جمله یک‌‌بار در حرم امام بیان کردند که یکی از خدمات امام، این بود که حکومت موروثی و سلطنت را در این کشور پایان داد. نیروها و فعالان نسل ما، خاطرشان هست که این صحبت‌‌ها در زمان امام هم بود. عده‌‌ای می‌‌گفتند درصدد هستیم که بعد از امام، حاج‌‌احمدآقا رهبر شود. درحالیکه چنین چیزی اصلا صحت نداشت و در مخیله ما هم نبود. بعد هم دیدیم که چنین اتفاقی اصلا نیفتاد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی