بازدید 2804

آمریکا برای شناسایی هکرهای روسیه جایزه تعیین کرد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که برای اطلاعاتی که به شناسایی هویت و موقعیت مکانی پنج فرد مرتبط با گروه باج‌افزار (Conti) منجر شود، تا ۱۰ میلیون دلار جایزه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴ 12 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نشریه هیل، به گفته وزارت امور خارجه آمریکا گروه هکری کنتی یک گروه هکر مستقر در روسیه است که از دولت مسکو در پی حمله به اوکراین حمایت کرده و زیرساخت‌های حیاتی کشورهایی را که تهدیدی برای روسیه می‌داند تهدید کرده است.

به ادعای وزارت امور خارجه آمریکا، این گروه بیش از ۱۰۰۰ عملیات باج افزار را با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی ایالات متحده و بین المللی از جمله آژانس های اجرای قانون، خدمات فوریت های پزشکی انجام داده است.

پیش از این شرکت مایکروسافت در تیرماه گزارش داد که هکرهای روس حملات سایبری را علیه متحدان اوکراین آغاز کرده اند.

براساس گزارش مایکروسافت، هکرهای روسی تحت حمایت دولت جاسوسی راهبردی علیه دولت‌ها، اندیشکده‌ها، شرکت‌ها و گروه‌های بشردوستانه در ۴۲ کشور حامی اوکراین راه اندازی کرده اند.

براد اسمیت رئیس مایکروسافت مدعی شد: از زمان شروع جنگ، حملات سایبری روسیه علیه (متحدان اوکراین) در ۲۹ درصد مواقع موفقیت آمیز بوده است.

براساس این گزارش، نزدیک به دو سوم از اهداف جاسوسی سایبری هکرهای روس اعضای ناتو را شامل می شوند که آمریکا هدف اصلی و لهستان گزینه دوم بیشترین حملات سایبری بوده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل