بازدید 3222

سرگردانی مسافران با اعتصاب رانندگان قطار در انگلیس

به دنبال افزایش سرسام آور هزینه های زندگی در انگلیس، اعتصاب رانندگان قطار هرج و مرج در برنامه سفر‌ها و سرگردانی مسافران را رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۱۳۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 12 August 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، جابجایی هزاران مسافر در انگلیس در پی اعتصاب حدود شش هزار و پانصد نفر از رانندگان قطار در این کشور مختل می‌شود و هرج و مرج در برنامه سفر‌ها و سرگردانی مسافران را رقم می‌زند.

نمایندگان رانندگان قطار با اعلام اعتصاب از روز شنبه به مدت سه روز غیر متوالی می‌گویند: هزینه‌های زندگی در این کشور به طور سرسام آوری افزایش یافته، اما دولت حاضر نشده است بخشی از افزایش هزینه‌های آنان را با بهبود دستمزدشان جبران کند.

شماری از رانندگان اعتصاب کننده می‌گویند در حالیکه تورم دو رقمی شده و همچنان روند افزایشی دارد، در سه سال گذشته حقوقشان هیچگونه افزایشی نداشته است.

با دومین اعتصاب رانندگان قطار در انگلیس در دوماه اخیر، سفر با قطار در اغلب نقاط این کشور به ویژه میان لندن با شهر‌های میانی و شمال انگلیس تا اسکاتلند مختل خواهد شد.

ناظران معتقدند با اعتصاب رانندگان قطار، جاده‌ها شلوغ و پر تردد خواهد شد و معطلی‌ها و مخاطرات ناشی از آن نیز افزایش خواهد یافت.

وزارت ترابری انگلیس در پی اعتصاب رانندگان قطار به مسافران هشدار داد و از آنان خواسته آخر هفته برای جابجایی و سفر با قطار برنامه ریزی نکنند، زیرا هیچ قطاری از ایستگاه مرکزی «یوستون» در لندن تردد نخواهد کرد.

مدیر شبکه راه آهن غرب انگلیس در مصاحبه با رسانه‌های این کشور هم گفت: رانندگان قطار به علت بی توجهی به خواسته هایشان مجبور به اعتصاب شده اند و تا تحقق خواسته‌ها مطالباتشان را پیگیری می‌کنند و در برابر دولت عقب نشینی نخواهند کرد.

جیمز دی ین، افزود: ما برای مسافرانی که تحت تأثیر این اعتصاب‌ها قرار خواهند گرفت متاسفیم و پول بلیت آنان را باز می‌گردانیم.

مسافران ساعاتی پیش از شروع اعتصاب رانندگان قطار، تلاش می‌کنند توسط قطار‌های فعال، خود را به مقصد برسانند.

همزمان با افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس به بالاترین میزان در بیش از چهل سال اخیر، زنجیره‌ای از اعتصاب‌ها در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد در این کشور شکل گرفته است.

همزمان با اعتصاب رانندگان قطار، کارکنان خطوط مترو و اتوبوسرانی لندن هم اعلام کردند بزودی در اعتراض به شرایط کاری و دستمزد، دست به اعتصاب خواهند زد. اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی (PCS) اعلام کرد: کارکنان دادگاه‌ها نیز به علت اختلاف بر سر دستورالعمل جدید مدیریت پرونده، بزودی اعتصاب خواهند کرد.

بیش از ۱۱۵ هزار نفر از کارکنان شرکت پست سلطنتی انگلیس (رویال میل) نیز اعلام کردند بزرگترین اعتصاب خود را در اعتراض به بی توجهی به درخواستهایشان درباره بهبود شرایط کاری و دستمزد برگزار می‌کنند.

نمایندگان کارکنان شرکت پست انگلیس می‌گویند سه ماه گفتگوی آنان با مقامات به نتیجه نرسیده است و در صورت تداوم بی توجهی به خواسته‌های کارکنان پست، بزودی به مدت چهار روز اعتصاب خواهند کرد و دست از کار خواهند کشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار