بازدید 14355

گوشی سامسونگ بخریم یا آیفون؟

در این مطلب، ارزش خرید گوشی‌ سامسونگ و آیفون را مورد بررسی قرار می‌دهیم همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۱۳۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 07 September 2022

گوشی سامسونگ بخریم یا آیفون؟

گوشی‌های موبایل با برند آیفون و سامسونگ همیشه جزو پرطرفدار‌ترین گوشی‌های بازار موبایل جهان‌اند.

فروشگاه آوند موبایل با ارائه مهلت تست 7 روزه، خرید انواع گوشی‌های آیفون و سامسونگ را با ضمانت بیشتری برای خریداران خود فراهم می‌سازد. شرکت اپل هر سال تنها یک سری از گوشی‌های جدید آیفون را معرفی می‌کند و در کنار آن برای علاقه‌مندان به محیط کاربری iOS مدل SE خود را به روزرسانی می‌کند. شرکت سامسونگ اما تنوع بسیار بیشتری در گوشی‌های خود به خرج می دهد و همه مدل گوشی برای قشری تولید می‌کند که سری S و Z تنها سری‌های پرچم‌دار این شرکت است. در ادامه این مطلب، ارزش خرید گوشی‌ سامسونگ و آیفون را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مقایسه طراحی و کیفیت ساخت گوشی آیفون و سامسونگ

طراحی گوشی‌های جدید سری S سامسونگ تغییرات زیادی نسبت به قبل داشته است. یکی دیگر از تغییرات مدل اولترا سری اس سامسونگ، آن وجود قلم استایلوس (S Pen است. گوشی جدید S22 Ultra برخلاف گلکسی اس 21 اولترا، همراه با قلم استایلوس در دست خریدار قرار می‌گیرد. عملکرد قلم استایلوس به دلیل به‌روز‌رسانی بهتر باعث افزایش سرعت این قلم شده است. به عبارتی تاخیر قلم اس در گوشی جدید سامسونگ از 9 میلی ثانیه به 2.8 میلی ثانیه کاهش یافته است.

از طرفی شرکت اپل با رونمایی از مدل پرومکس آیفون 13، مورد هجوم نقد و شوخی‌های کاربران قرار گرفت. اپل تغییرات خاصی برای بهترین گوشی آیفون خود لحاظ نکرد. قاب پشتی گوشی مدل پرومکس آیفون 13، همچنان از ظاهر شیشه‌ای و مات برخوردار است که با سرامیک شیلد اختصاصی اپل محافظت شده است. گرچه ابعاد گوشی جدید آیفون تغییر نکرده اما وزنش بیشتر شده که دلیل آن باتری حجیم‌تر است.

گوشی سامسونگ بخریم یا آیفون؟

مقایسه نمایشگر به کار رفته در گوشی آیفون و سامسونگ

پنل نمایشگر به کار رفته در گوشی‌های سری S سامسونگ از نوع دینامیک امولد 2 ایکس (Dynamic AMOLED 2X) است که در مدل اولترا از رزولوشن بسیار بالای 1440 در 3200 پیکسل و قابلیت +Edge QHD برخوردار است. نمایشگرهای سامسونگ، قابلیت آداپتیو داشته و نرخ نوسازی را به‌صورت اتوماتیک از 1 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند.

از طرفی صفحه‌نمایش گوشی‌های آیفون از پنل اختصاصی اپل به اسم Super Retina XDR OLED بهره برده‌اند که در مدل پرو مکس رزولوشن 1284 در 2778 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. نمایشگر گوشی‌های آیفون از جهت نرخ نوسازی یا همان رفرش ریت سال‌ها مورد انتقاد کاربران قرار می‌گرفت، اما در مدل‌های پرو آیفون 13قابلیت پروموشن به کار رفته که اجازه می‌دهد رفرش ریت نمایشگر بین 10 تا 120 هرتز به طور هوشمند تنظیم شود.

مقایسه عملکرد پردازنده گوشی سامسونگ و آیفون

جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ هم مانند نسل قبل سری S، شامل دو نسخه است، یکی نسخه جهانی با پردازنده اگزینوس 2200 و دیگری نسخه اصلی با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1. پایداری و عملکرد پردازنده‌های اسنپدراگون نسبت به پردازنده‌های اگزینوس تفاوت چندانی ندارد و هردو تراشه عملکرد بسیار سریع و درخشانی از خود نشان می‌دهند.

از طرف دیگر پردازنده اختصاصی اپل یعنی پردازنده بایونیک سری A هر ساله بهتر و قوی‌تر شده و ویژگی‌های بهتری را ارائه می‌دهد. همین امر باعث شده گوشی‌های آیفون به یکی از قوی‌ترین گوشی‌های دنیا شهرت یابند. گوشی‌های سری 13iPhone ‌به جدیدترین و سریعترین پردازنده دنیا یعنی Apple A15 Bionic مجهز شده که طبق ادعای اپل، عملکرد به شدت سریعتری نسبت به پردازنده‌های نسل قبلی از خود نشان می‌دهد.

در بخش نرم‌افزار گوشی‌های سری اس سامسونگ با یک آپدیت ویژه مواجه هستیم. اندروید 12 به همراه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 4.1 در بخش نرم‌افزار این گوشی موبایل به کار رفته که انتظارات را از نحوه‌ی عملکرد گوشی اس 22 اولترا و محیط کاربری آن بسیار بالا برده است.

اپل هر ساله بعد از رونمایی از آیفون‌های سری جدید، نسخه جدید سیستم عامل و رابط کاربری iOS را نیز ارائه می‌دهد. سیستم عامل iOS 15 به کمک پردازنده ای 15، تجربه کاربری روانی را برای کاربر گوشی آیفون رقم می‌سازد. پردازنده و سیستم عامل اختصاصی اپل تاثیر بسزایی در خرید گوشی آیفون دارد و کاربران زیادی محیط iOS را به بسیاری از ویژگی‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

مقایسه عملکرد دوربین گوشی iPhone و سامسونگ

پنل دوربین گوشی اولترا سری اس 22 سامسونگ، متشکل از یک لنز 108 مگاپیکسلی اصلی، یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو پریسکوپی است. دوربین سلفی هم درست مانند قبل شامل یک لنز 40 مگاپیکسلی با همان مشخصات است.

لنز اصلی 108 مگاپیکسلی در گوشی جدید سامسونگ نسبت به قبل ۱.۲۳ برابر بزرگ‌تر شده و با جذب نور بیشتر قادر است عکس های باکیفت‌تری را به خصوص در تاریکی ثبت کند. لنز فوق عریض یا اولترا واید گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ هم به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده و کیفیت بیشتری از عکس‌برداری در اختیار کاربر ‌می‌گذارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذابی که با معرفی گوشی اس ۲۲ اولترا، سامسونگ از آن رونمایی کرد، امکان فیلم‌برداری فریم خودکار (Auto Frame) است. با وجود این قابلیت تنها کافیست روی سوژه ضربه بزنید تا گوشی به‌طور خودکار و با توجه به حرکت سوژه، فوکوس و کادربندی را تنظیم کند.

بهترین ویژگی گوشی‌های آیفون به خصوص 13پرو مکس دوربین بسیار قدرتمند آن است. اپل تمام تمرکزش را روی این بخش گذاشته و علاوه بر افزایش اندازه سنسورها و دیافراگم هر کدام از لنزها، قابلیت‌های جدیدی مانند فیلم‌برداری سینماتیک نیز به دوربین گوشیiPhone 13 نیز افزوده است.

مدل پرومکس گوشی‌های آیفون سری 13، از 3 سنسور 12 مگاپیکسلی عریض، اولترا واید و ماکرو تشکیل شده که همگی برعکس تصوری که از عدد پایین 12 است، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. لنز اولترا واید به دلیل داشتن دریچه دیافراگم بزرگتر، نور بیشتری را جذب کرده و درنتیجه عکس‌های با کیفیت‌تری را به ثبت می‌رساند. با استفاده از لنز ماکرو می‌توان تا فاصله کمتر از 2 سانتی متر به سوژه نزدیک شد و از آن عکاسی یا فیلم‌برداری کرد..

قابلیت سینماتیک مود هم به دوربین گوشی‌های آیفون 13 اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد فوکوس هوشمند و کاملا سینمایی را در تصاویر ضبط شده تجربه کند. به این صورت که به صورت هوشمند تمام سوژه‌های موجود در تصویر را شناسایی کرده و با فوکوس دقیق روی سوژه اصلی، بقیه تصویر را بلر و تار می‌کند.

گوشی سامسونگ بخریم یا آیفون؟

مقایسه باتری گوشی سامسونگ و iPhone

در بازار امروز گوشی‌های هوشمند که شرکت‌های چینی به سراغ استفاده از قابلیت فست شارژ رفته‌اند، شرکت‌های قدری همچون اپل و سامسونگ در نسل جدید گوشی‌های خود همچنان به این موضوع اهمیت خاصی نداده‌اند. سامسونگ در گوشی جدی سری اس 22 اولترا، طبق شایعات پخش شده از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی کرده که قرار بود امکان شارژ ۵۰ درصد از باتری در مدت زمان ۲۰ دقیقه را فراهم کند. اما متاسفانه زهی خیال باطل، با تهیه شارژر 45 واتی همان سرعت 25 وات نصیبتان خواهد شد. ظرفیت باتری در اس 22 اولترا نیز، همان 5000 میلی‌آمپر‌ساعت است که برازنده پرچم‌داری با این مشخصات غول‌آسا نیست.

اپل در بهترین گوشی خود یعنی iPhone 13 Pro Max ظرفیت باتری را افزایش داده و آن را به 4350 میلی آمپر ساعت رسانده است. این باتری بهبود عملکرد 25 درصدی داشته و در استفاده‌های معمولی و با خاموش بودن سلولار دیتا و وای فای، تا 2 روز کامل، در استفاده زیاد تا 1 روز و در استفاده‌های سنگین به مدت 8 ساعت دوام می‌آورد.

گوشی‌های آیفون قابلیت شارژ سریع 20 واتی دارند که شارژ آنها تقریبا 75 دقیقه به طول می‌انجامد. این گوشی‌ها از تکنولوژی مگ سیف بهره برده که قابلیت شارژ وایرلس 15 واتی گوشی را به کاربر ارائه می‌دهد و با استفاده از آن در مدت زمان 100 دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی