بازدید 9584
۶

کاهش محسوس تقاضا برای خرید ظروف یکبار مصرف

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ظروف پلاستیکی مشهد با اشاره به اینکه هرساله در ایامی مانند ماه رمضان یا محرم و صفر تقاضا برای خرید ظروف یکبار مصرف افزایش پیدا می‌کند، گفت: در حال حاضر تقاضا برای این کالا نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵ 01 August 2022

به گزارش «تابناک»، احمد فکری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تقاضا در بازار ظروف یکبار مصرف اظهار کرد: هرساله در ایامی مانند ماه رمضان یا محرم و صفر تقاضا برای خرید ظروف یکبار مصرف افزایش پیدا می‌کند، اما در حال حاضر با توجه به افزایش هزینه‌ها میزان نذورات کاهش پیدا کرده است. بنابراین باوجود افزایش تولید و توزیع ظروف یکبار مصرف در حال حاضر تقاضا برای این کالا نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی پیدا کرده است.

وی افزود: همچنین بازار فروش ظروف یکبار مصرف رقابتی شده و این رقابت در ارزانی است، زیرا فروشندگان مجبورند به منظور تسویه بدهی خود به تولیدکنندگان اجناسشان را با قیمت کمتری بفروشند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان ظروف پلاستیکی مشهد عنوان کرد: در حال حاضر مشکلی در تولید و توزیع ظروف یکبار مصرف در مشهد نداریم، اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش توان خرید مردم بازار فروش این محصول در رکود به سر می‌برد. درحالیکه میزان سفارش ظروف یکبار مصرف هیات‌ها طی سال‌های گذشته در دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر به بالای ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ سفارش در روز می‌رسید.

فکری خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که بازار فروش ظروف یکبار مصرف طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت مسائل بهداشتی در وضعیت مطلوبی قرار داشت، اما در حال حاضر با توجه به کاهش شیوع بیماری کرونا، افزایش تورم و موارد دیگر قیمت این اجناس دستخوش تغییر شده و در مقابل افزایش قیمت‌ها تقاضا کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: میزان سود مجاز عمده‌فروشان ۳ درصد و میزان سود مجاز خرده‌فروشان نیز ۱۵ درصد است. درحالیکه با توجه به رکود بازار میزان سود فروشندگان پایین‌تر از حد مجاز است. همچنین بسیاری از فروشندگان به دلیل افزایش اجاره‌بها و کاهش فروش اقدام به ابطال پروانه کسب‌وکار خود کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۶
با این گرانی مگه میشه نذری داد
قیمت یک پرس غذای نذری که حدود 20 هزار تومان بود در حال حاضر 100 هزار تومان شده یعنی 5 برابر مردم چگونه نذری بدهند
یادش بخیر قدیما نذری میدادن عمدتا هم یه چیز نارنجی رنگ میریختن روش بهش میگفتن قیمه. قیمه ی امام حسین . حالا فقط روغنش 300 درصد گرون شده
با ازدیاد این ظروف بیماریها و سرطانها هم زیاد شدن
اوضاع اقتصادی مردم خراب که نه داغونه
اونایی که نگران بودن کرونا به مراسم مذهبی آسیب بزنه، ببینن کرونا نزد؛ دولت زد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار