بازدید 8430

تحرکات جدید رژیم اسرائیل در جزیره سقطری یمن

منابع محلی از ورود مهندسان و خلبانان اسرائیلی برای راه‌اندازی یک باند فرودگاهی ویژه بالگردهای شناسایی و تهاجمی به جزیره سقطری یمن خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ 28 July 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، منابع محلی در جزیره «سقطری» یمن از ورود یک محموله حامل تجهیزات نظامی امارات متحده عربی در ارتباط با توسعه ساخت باند فرودگاه نظامی در منطقه « نوجد» در جنوب این جزیره خبر دادند.

بر اساس گزارش این منابع، مهندسان و خلبانان خارجی از جمله اسرائیلی‌های وابسته به موسسه اماراتی « خلیفه» برای افتتاح باند ویژه بالگردهای شناسایی و تهاجمی وارد جزیره سقطری شدند.

پیش از این، گزارش‌های خارجی حاکی از گفت‌وگوهای بین رژیم اسرائیلی و کشورهای ائتلاف سعودی برای ایجاد یک پدافند هوایی منطقه‌ای موسوم به «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» بود.

 

 

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تاریخ بیستم ژوئن (30 خرداد) مدعی شد که در حال ایجاد پدافند هوایی منطقه‌ای موسوم به «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» است.

منابع یمنی نیز فروردین ماه گذشته اعلام کردند که امارات عربی متحده به همراه رژیم صهیونیستی در جزیره «عبدالکوری» واقع در مجمع الجزایر سقطری (جنوب یمن) یک فرودگاه افتتاح کرده است.

منابع محلی در این خصوص تأکید کردند که نیروهای اماراتی به منظور انجام پروازهای مستقیم به خارج از خاک یمن بدون همکاری با دولت مستعفی اقدام به افتتاح فرودگاه مذکور کرده‌اند.

پیش از این « محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن از توطئه و توافق رسمی کشورهای ائتلاف متجاوز خبر داد که قصد دارند در ازای تحقق برخی از مطالبات، یمن را به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن تحویل دهند.

وی ضمن درخواست از یمنی های حاضر در داخل و خارج از این کشور برای عدم مشارکت در این توطئه، از آنان خواست که در برابر مستکبران و متجاوزان، متزلزل نشوند؛ زیرا پیروزی متعلق به مردم یمن است.

العاطفی در پایان تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، مردم یمن را جذب می‌کند تا در کنارش بحنگند و از آنان حمایت می‌کند تا جنگ در کشور ادامه پیدا کند.

امارات متحده عربی در سال‌های گذشته تعدادی از پایگاه‌ها و مراکز نظامی مشترک خود با رژیم صهیونیستی را در سقطری با هدف توسعه اقدامات اطلاعاتی با تل‌آویو در سواحل یمن و به‌ویژه در نزدیکی تنگه باب المندب نوسازی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر