بازدید 2970

شناسایی ۷۶۶ کودک کار در استان بوشهر

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر پارسال ۷۶۶ کودک کار در استان شناسایی شده است، گفت: دستگاه‌های عضو مصوبه هیئت وزیران باید در ساماندهی کودکان کار و خیابان با بهزیستی همکاری کنند.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸ 20 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسین اسدی‌راد روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی بابیان اینکه بهزیستی یکی از دستاوردهای ویژه انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: هیچ جای دنیای سازمانی به گستردگی فعالیت‌های این سازمان زیر پرچم یک دولت وجود ندارد.

وی با اشاره به طرح غربالگری بینایی سازمان بهزیستی در استان بوشهر تصریح کرد: ۳۴ هزار کودک در این طرح غربالگری شده و در نتیجه آن ۱۵۰۰ کودک مشکوک به اختلال نابینایی در این استان معرفی شده است.

همه شهرستان‌های استان بوشهر مرکز ترک اعتباد دارند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان بوشهر مرکز ترک اعتباد دارند، عنوان کرد: هفت مرکز سرپایی اعتیاد، ۱۶ مرکز اقامتی اعتیاد و تعدادی مراکز کاهش آسیب در استان بوشهر فعال هستند.

اسدی‌راد بابیان اینکه پارسال ۳۵۰۰ نفر از مراکز ترک اعتیاد استان بوشهر خدمات دربافت کرده‌اند، تأکید کرد: فردی که وارد مرکز ترک اعتیاد می‌شود اگر از لحاظ مالی تمکین نباشد می‌تواند یارانه کمک هزینه درمان دریافت کند.

۳۵ مرکز مشاوره سلامت روان در استان بوشهر فعال است

وی بااشاره به اینکه صدور مجوز و نظارت راه‌اندازی مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی بر عهده بهزیستی است، بیان کرد: اکنون ۳۵ مرکز مشاوره سلامت روان در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بابیان اینکه همه شهرستان‌های استان مراکز مشاوره دارند، تصریح کرد: ۱۳ هزار نفر پارسال از مراکز مشاوره استان بوشهر خدمات دریافت کردند.

اسدی‌راد بابیان اینکه به منظور کاهش هزینه‌های درمان و سایر محدودیت‌ها خط رایگان مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ شده است، اظهار کرد: پارسال ۱۳ هزار با سامانه ۱۴۸۰ تماس و خدمات دریافت کرده‌اند.

ثبت‌نام ۷۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی بوشهر در طرح نهضت ملی مسکن

این مقام مسئول بااشاره به اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی و چالش‌های اجتماعی است، گفت: امسال ۷۵۰ نفر از مددجویان بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن نام کرده‌اند و به جز تسهیلات مربوط به طرح برخی کمک‌های بلاعوض را از بهزیستی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: در سال جاری ۲۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در مناطق مختلف در دست احداث است که در همین هفته ۴۲ واحد آن افتتاح می‌شود.

اسدی‌راد بااشاره به طرح مسکن چند معلولیتی و وجود بیش از ۷۰۰ خانوار چند معلولیتی در استان بوشهر عنوان کرد: ۲۳۲ واحد چند معلولیتی تاکنون در استان ساخته شده است، همچنین اکنون در مناطق روستایی ۱۵۰ میلیون تومان و در مناطق شهری ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی بااشاره به اینکه مددجویان بهزیستی از انشعابات رایگان آب، گاز و برق برخوردار هستند، گفت: بخشودگی تعرفه‌های مصرفی ماهیانه آب، برق و گاز امسال اجرا می‌شود تا مددجویانی که دارای مصرف استاندارد هستند از پرداخت آن معاف شوند.

۱۹۰۰ پرونده اشتغال معلولان استان بوشهر پشت نوبت هستند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۱۹۰۰ پرونده اشتغال معلولان استان بوشهر پشت نوبت هستند، تأکید کرد: امسال ۱۳۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۸۶ میلیارد تومان برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی پیش‌بینی شده است.

اسدی‌راد خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست امسال در قالب پویش‌های مختلف خیران و نیکوکاران سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهزیستی کمک کردند که از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی پارس جنوبی بوده که در بخش معیشتی هزینه شده است.

این مقام مسئول گفت: در زمان حاضر اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در شهرستان‌های ۱۰‌گانه استان بوشهر فعال است و پارسال ۳۰۰۰ مورد با اورژانس اجتماعی در زمینه‌های مختلف تماس حاصل شد که ۸۴۲ مورد از این تماس‌ها در حوزه اختلاف‌های خانوادگی بوده و مابقی مربوط به کودک، همسر و معلول‌آزاری و سایر موارد دیگر است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر بابیان اینکه پارسال ۷۶۶ کودک کار در استان شناسایی شده است، افزود: دستگاه‌های عضو مصوبه هیئت وزیران باید در ساماندهی کودکان کار و خیابان با بهزیستی همکاری کنند.

اسدی‌راد بیان کرد: در سطح استان ۲ مرکز حمایتی _ آموزشی کودک و خانواده روزانه وجود دارد که کودکان کار شناسایی شده در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان در این دو مرکز اسکن عنبیه شده و پس از تشکیل پرونده خدمات لازم در راستای توانمند سازی به آنها و خانواده هایشان صورت می پذیرد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در استان مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان کار وجود ندارد، یادآور شد: بیشتر کودکان کار پدر و مادر دارند و زمانی که به خانواده تحویل داده می‌شوند به دلیل سبک زندگی خانواده باردیگر به خیابان برای کار برمی گردند. در این راستا تلاش می‌کنیم خانواده‌های این کودکان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی و توانمندسازی قرار بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار