بازدید 4442

شیوع ویروس ماربورگ در کشور غنا

کشور غنا مرگ دو بیمار مبتلا به ویروس ماربورگ را رسما تایید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۷ 20 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از هلث سایت، سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد که غنا دو مورد اول بیماری ویروسی بسیار مسری ماربورگ را تأیید کرده است؛ این بیماری بسیار مسری، مشابه ابولا است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که این ویروس از خفاش‌های میوه به افراد منتقل می‌شود و از طریق آب تراوش شده از زخم‌های ایجاد شده در بدن، انسان‌های دیگر را نیز آلوده می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد که اقدامات مهارکننده بیماری در حال انجام است و منابع بیشتری برای مهار شیوع بیماری در غنا مستقر خواهد شد. با این حال، این سازمان همچنین هشدار داد که اگر اقدام فوری و قاطع انجام نشود، ماربورگ می‌تواند به سرعت از کنترل خارج شود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیماری با علائمی از جمله تب، اسهال، استفراغ و تهوع همراه است. پس از این، خونریزی می‌تواند در قسمت‌های داخلی یا خارجی بدن شروع شود.

ویروس ماربورگ یک عفونت بسیار مسری است که باعث تب خونریزی دهنده می‌شود و میزان مرگ و میر آن تا ۸۸ درصد است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این بیماری توسط همان ویروسی ایجاد می‌شود که ویروس ابولا از آن منشأ گرفته است. این دومین بار است که ویروس ماربورگ در غرب آفریقا تأیید می‌شود.

هیچ درمان ضد ویروسی یا واکسنی برای ویروس ماربورگ وجود ندارد. با این حال، شانس زنده ماندن بیمار را می‌توان با مراقبت از جمله آبرسانی مجدد و درمان علائم خاص بهبود بخشید. علاوه بر این، سازمان خدمات بهداشتی غنا از مردم کشورش خواسته است که از رفتن به معادن و غارهای اشغال شده توسط خفاش‌ها خودداری کنند و تمام محصولات گوشتی را قبل از خوردن کاملاً بپزند تا به کاهش خطر ابتلاء به ویروس کمک کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان