بازدید 23846

سفیر روسیه با ادبیات عهد قجر درباره ایران حرف می‌زند

سفیر روسیه با ادبیات عهد قجر در باره ایران حرف می زند/ او به خاطر توهین به ملت ایران،شایستگی سفیر بودن ندارد
کد خبر: ۱۱۳۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 19 July 2022

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مطالعه تاریخ دوران سلطنت قاجاریه به روشنی نشان می‌دهد که سفیر کنونی روسیه در تهران این روز‌ها درصدد تکرار نمایش‌های مداخله‌جویانه سفرای روس و انگلیس در دربار شاهان قاجار است هرچند توجه ندارد که حدود دو قرن دیرتر به دنیا آمده و همه چیز را عوضی گرفته است.

سفرای روس و انگلیس در دربار قاجار به بهانه فلانقدر بدهی شاه ایران به دولت‌های متبوعشان، تلاش می‌کردند از دربار امتیاز بگیرند و مداخلاتشان را افزایش بدهند. ضعف شاهان قاجار و فساد دربار نیز زمینه را برای امتیاز گرفتن قدرت‌های خارجی فراهم ساخته بود و کار به جائی رسید که روسیه و انگلیس توانستند طبق میل خود، ایران را تقسیم کنند و عملاً حاکمیت ملی را نقض نمایند. در آن زمان هنوز آمریکا سهمی در استعمار خاورمیانه نداشت و تاخت و تاز‌ها در انحصار روسیه و انگلیس بود. استعمار آمریکا در ایران، عملاً از کودتای ۲۸ مرداد که دستپخت مشترک آمریکا و انگلیس بود شروع شد و تا انقراض سلطنت پهلوی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ ادامه یافت.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران، در ادامه دخالت‌هایش در امور داخلی ایران و اقدامات تحریک‌آمیز و گستاخانه‌اش در موارد متعدد که همگی اهانت و جسارت به ملت ایران محسوب می‌شوند، اخیراً پایش را جای پای سفرای روس و انگلیس در دربار قاجار گذاشته و به بهانه طلب چندصد میلیون یوروئی دولت متبوعش درصدد امتیازگیری برآمده است. وی گفته: «بعضی چیزهاست که من نمی‌خواهم افشایش کنم، ولی آنچه واضح و روشن است، اینست که ایران چندصد میلیون یورو بدهکار ماست و پرداخت هم نمی‌کند».

در این بخش از سخنان سفیر روسیه در تهران، حداقل دو اهانت به ایران وجود دارد. اول اینکه گفته «بعضی چیز‌ها هست که من نمی‌خواهم افشایش کنم».

اینگونه سخن گفتن از افشای بدترین خیانت‌ها و مفسده‌ها بدتر است. واقعاً چه چیزی در روابط ایران و روسیه یا در عملکرد دولت ایران و یا مسئولین ایرانی وجود دارد که سفیر روسیه از افشای آن خودداری می‌کند؟ ایکاش آقای لوان جاگاریان اهل خودداری نبود و آنچه می‌داند را بدون کم و کاست افشا می‌کرد تا معلوم شود چه چیزی در چنته دارد.

این قبیل ژست گرفتن‌ها و بکار بردن تعبیر «افشاگری» برای یک سفیر نسبت به کشور متوقف فیه، یک اهانت آشکار بلکه یک تهدید است و جرم محسوب می‌شود. سفرا موظفند حرمت کشور محل مأموریت خود را حفظ کنند و کسی که با چنین لحن گستاخانه‌ای علیه کشور محل مأموریت خود سخن می‌گوید برخلاف وظایف مأموریتی خود عمل می‌کند و صلاحیت ادامه کار به عنوان سفیر را ندارد.

اهانت دوم، سخن گفتن از صد‌ها میلیون یورو بدهی ایران به روسیه است که ابراز آن در یک مصاحبه یا اعلام عمومی آن اهانت آشکار به کشورمان محسوب می‌شود و خارج از وظایف یک سفیر است.

منظور سفیر روسیه از این بدهی، هزینه سوخت نیروگاه بوشهر و معوقات مربوط به آن است. این قبیل بدهی‌ها در روابط کشور‌ها بسیار طبیعی است و این مبلغ نیز در حدی نیست که به خاطر آن گروکشی شود. مهم‌تر آنکه سفیر روسیه اگر احساس وظیفه‌ای برای وصول این مبلغ می‌کند می‌تواند درباره آن با وزارت امور خارجه یا وزارت نیروی کشورمان مذاکره نماید، اعلان عمومی چنین موضوعی غیر از گروکشی و امتیازخواهی چه هدفی را می‌تواند دنبال کند؟

سفیر روسیه در تهران، دروغ‌هائی هم در سخنان اخیرش درباره همراهی با ایران در زمینه برجام و هرگونه توافقی با اروپا گفته که افشای این دروغ‌ها به مجال دیگری نیاز دارد، ولی از تأکید بر این نکته نمی‌توانیم بگذریم که پرونده خود این سفیر و دولت متبوعش در ماجرای تحریم‌های آمریکا علیه ایران و مذاکرات برجامی، پر از برگ‌های سیاه است. پای‌بندی دقیق به تحریم‌ها به منظور پر کردن جیب‌های خود از رهگذر این برخورد ظالمانه آمریکا با ملت ایران، گروکشی مذاکرات برجامی با جنگ اوکراین، رقابت ناعادلانه با ایران در زمینه فروش نفت ارزان به چین و بهره‌برداری‌های سیاسی از رابطه با ایران برای جبران انزوای جهانی خود ازجمله برگ‌های سیاه هستند.

خود سفیر روسیه هم که با زنده کردن خیانت گریبایدف و انتشار عکس اجلاس سران متفقین در سفارت روسیه در تهران، به روشنی نشان داد درصدد است ادای سفیر تزار‌ها در دربار قاجار را به رخ ملت ایران بکشد. با چنین پرونده سیاهی او نمی‌تواند لاف دوستی با ملت ایران بزند. مردم ایران، تفاوتی میان قدرت‌های شرقی و غربی قائل نیستند و هردو را غیرقابل اعتماد می‌دانند و روابط کشور خود با آن‌ها را فقط در چارچوب تأمین منافع ملی خود قبول دارند.

به لوان جاگاریان توصیه می‌کنیم تاریخ مبارزات ایران در ۶۰ سال اخیر را بخواند و به این نکته توجه کند که در ایران یک انقلاب علیه دخالت استعمارگران شرقی و غربی صورت گرفته. به همین دلیل روس‌ها و سفیرشان باید این واقعیت را درک کنند که با ملت ایران نباید با ادبیات عهد قجر سخن بگویند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۴۴
عالیجناب پوتین(نحوه نام بردن وزیر امور خارجه از پوتین) ایشونو به ایران فرستادن تا میزان ارادات و علاقه خود را به ایران و ایرانی جماعت نشون بدن مواظب باشیم از ترس مار غاشیه عقرب جرار نیشمون نزنه
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
عالیجناب رئیسی(توییت رئیس جمهور هند) خطاب ب رئیسی... بارها در دولت روحانی مقامات مختلف کشور ها حتی کشور های حوزه خلیج فارس با عنوان عالیجناب خطاب شدن... وقتی از اصطلاحات مرسوم دیپلماتیک مطلع نیستی و اظهار فضل میکنی
حالا که فعلا مردم از روسیه دل خوشی ندارند و دولت دل در دام روسیه بسته ! اون هم بلده چه جوری هی بزنه تو سرمون و نشون بده صدامون هم در نمیاد ...
ما ملت فراموش کاری هستیم ، در غیر اینصورت آقای ظریف کاملا گفتند ما با چه کشورهای طرف هستیم ،اما تشنگان قدرت ...
دولت باید سریعا این سفیرمداخله گر را اخراج نماید.ایشان عامل بسیاری از تنش های داخلی و منطقه ای است نقش ایشان در تنش بین ایران وآذربایجان بسیار پررنگ بود.
به این میگن کاپیتولاسیون اتباع روسی
اگه مسولان یکمی وطن پرستی و غیرت داشتند نمی گذاشتن این مردک هی چیزی بخواد بگوید و اون رو اخراج می کردند... ولی خوب ظاهرا مسولان هم تو وادادگی به روسیه و چین دست کمی از قاجار ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
چرا ؟ چون گفته چند صد میلیون دلار بدهکاری دارید باید اخراج شود؟ بعد از چهل سال توانستیم 500 میلیون طلب از انگلیس را زنده کنیم ، هیچکس در این مدت گفت سفیر انگلیس باید اخراج شود؟
روسها هیچ وقت با ایران نبوده اند
"پای‌بندی دقیق به تحریم‌ها به منظور پر کردن جیب‌های خود از رهگذر این برخورد ظالمانه آمریکا با ملت ایران، گروکشی مذاکرات برجامی با جنگ اوکراین، رقابت ناعادلانه با ایران در زمینه فروش نفت ارزان به چین و بهره‌برداری‌های سیاسی از رابطه با ایران برای جبران انزوای جهانی خود ازجمله برگ‌های سیاه هستند."

تاریخ بعدها درباره روسها و عدم واکنش نشان دادن دستگاه دیپلماسی ما و ... قضاوت خواهد کرد. چیزی که مشخصه و یک نمونش رو همه الان شنیدیم، سخنان لو رفته ظریف بود که روسیه رو دوست ایران نمیدونست. یعنی در بین مسولان هم هستند کسانی که حقیقت و اونچه که مردم میگن رو قبول دارن ولی به خاطر سیاست های ایران مجال عمل کردن و حرف زدن راجع بهش رو ندارند مگر در خفا و مصاحبه خصوصی!!
نیازی به نکوهش سفیر روسیه نیست. رفتار دولتمردانمان را در سالهای اخیر در قبال سفرا و دولتمردان روسیه و چین تحلیل کنید و خود قضاوت کنید که آیا موقعیت بهتری نسبت به ایران عهد قجر در ارتباط با روسیه و چین/انگلیس داریم یا خیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
مثلا اینکه روحانی در اوج تحریم ها رئیس جمهور چین را
تحویل نگرفت و با بی احترامی کامل با او برخورد کرد ؟ و دوسال در چین سفیر نداشتیم را می گویید ؟
دوستان اماده باشید به دستور اقای شريعتمداری کیهان کفن پوشان به سمت سفارت روسیه جمعه بعد از نماز جماعت
منکه از اول گفته بودم به رو ها نباید اعتماد کرد. روحش شاد امام گفته بودند به داد خودت برس... آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر، شوروی از هر دو بدتر، همه از هم بدتر، همه از هم پلید‌تر
اينا پول سامانه اس 300 گرفتن ايا سر وقت و كامل به ايران تحويل دادن ؟؟
دو کلمه حرف حساب ولی کو گوش شنوا
خب چرا اخراجش نمیکنید ...به آمریکا باج نمیدیم اونوقت روسیه امید به باج داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


#سفیر روسیه را اخراج کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
چرا ؟ چون گفته چند صد میلیون دلار بدهکاری دارید باید اخراج شود؟ بعد از چهل سال توانستیم 500 میلیون طلب از انگلیس را زنده کنیم ، هیچکس در این مدت گفت سفیر انگلیس باید اخراج شود؟
قدرت نظامی داره ناراحتشون کنید مناطقی رو اشغال میکنه
با این وضعیت الان هم عهد قجر است.
بايد از ايران بره.
آقا همه مطبوعات و رسانه ها باید این یارو رو بایکوت کنند. آخه شما خداوکیلی سطح تون رو چرا اینقدر میارید پایین و درباره یه سفیر که در حد معاون استانداری ما هم نیست حرف می زنید. فقط اگر خود پوتین و یا مدودف درباره ایران حرف زد بیاید پوشش بدید این یارو رو زیاد گنده اش نکنید
حتی احضارش هم نکردن
باید اخراج بشه
وقتی خار شدی همه برایت رجز میخوانند
رییسی مچکریم!!!!
اینکه روسیه هم در دنیای امرور مانند دیروز و مانند فردا دنبال منافع خود است و دوست و دشمن سرش نمی شود ، شکی نیست همچون تمام کشورها . اما نمی دانم چرا هر وقت عده ای در دشمنی با روسیه دهان باز می کنند بوی ناخوش ماست مالی جنایتهای غرب از دهان مبارکشان با مشام می رسد .
سفیر روسیه اصلا غلط میکند به ایران فکر کند تا چه رسد که در مورد ایران اظهار نظر و حرف بزند
چه جمله زیبایی دارند شهید بهشتی : شرق و غرب دو لبه یک قیچی هستند که برای بریدن یک چیز بکار می روند .
فکر میکنید چرا ؟
لابد مثل دوران قاجار شده ایم , همچون دوران قاجار با ما سخن میگویند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
قاجا رها 27 سال با روس‌ها جنگیدند. الان نمیشه از سفرشون انتقاد کرد. شما مقایسه تون درست نیست عزیز
تابی جان از شما بعید است با درج این مطلب باعث کدورت خاطر دولت فخیمه روس میشوید امید وارم اعلی حضرت رفیق پوتین این خطای شما را ببخشاید و با دیده اغماض بنگرند
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
خوشمره
این روسها که به فلاکت افتادن حالا میخوان تاوان تجاوز و اشغالگری در اوکراین رو مردم ایران بپردازن. روسها همیشه به این مملکت ضربه زدن.
اینا زمان قاجار جرات نداشتن اینجوری حرف بزنن و قاجار 25 سال در مقابل اینا جنگ کرد
کسانی که از آمریکا بدشون میاد فرزند و نوه هاشون دنبال گرین کارت آمریکا هستن و یا ساکن اونجا هستن بعدش هرکس با غرب و آمریکا نیست و دوست روسیه و چین کمونیسته مردمش فقیر و در فلاکت بسر میبرند طبقه متوسط به پایین اگه مریض بشن باید بمیرن ولی اقلیت آقازاده براحتی دارو گیرشون میاد یا کلا میرن همون کشورهای غربی درمان میشن پس بخخخخخخخنخخخخخخدا ما آمریکا را دشمن نمیدونیم ما داریم از فشار اقتصادی میمیریم خواهشایه رفراندوم برگذار کنید ببینید چند درصد مردم به تقابل با آمریکا رأی میدن خواهشا منعکس کنید
آیا شما فکر می کنید روسیه امروز از روسیه دوران تزار ضعیفتره؟یا اینکه ایران امروز از ایران دوره فتحعلی شاه قوینره؟
نه خیر فقط مناسبات در دنیای امروز پیچیده تر شده و استفاده از قدرت نظامب برای پیشبرد اهداف دولت های بزرگ محدودتر و پیچده تر شده. در دنیای قدیم یک بهانه کوچک ( مثل عکس روی سکه هلندی که بهانه حمله فرانسه به هلندشد)برای حمله یک کشور قوی به همسایگان ضعیفش کافی بود ولی الان بهانه باید بزرگ باشد
سفیر روسیه غلط میکند به امور خارج از دیپلماتیک ورود کند
باید اخراج شود
خدابزرگ است
این ایرانه که به دو قرن پیش برگشته وسفیر روس هم بنا به مقتضیات داخل ایران صحبت میکنه.چه جای گله؟
به هر حال ظاهرا ایران یکی از ایالات های کشورشون شده
هر جور بخوان حرف میزنن و ازون بدتر هر جور بخوان عمل میکنن
این طرف هم حتما یه داستانی هست که کسی جیک نمیزنه حتی
به هر حال گزینه روی میز برای من و شما یاد گرفتن زبان زیبا و پرکاربرد روسی هست. ممکنه به زودی لازممون بشه
البته اهالی جنوب کشور چینی یاد بگیرند
بازبان خودش بایدجوابش رادادنبایدسیاست های کلان وزارت خارجه تحت شعاع یک سفیرشودمثلا"عکس ایشان باسفیرانگلیس وصندلی خالی امریکارابصورت عکس ایشان بادوصندلی خالی امریکا وانگلیس نشان دادیاهشدارامام درموردعدم تجاوزشوروی به افغانستان رابرجسته کردوشکست واخراج ازافغانستان رابرخ کشیدوگفته فرمانده نظامی شوروی مبنی براینکه افغانها ازایرانی هامقاومت کردن رایادگرفتندومواردی ازاین قبیل
خیلی جالبه خبرنگار اصلاح طلب ازش پرسیده چرا نیروگاه بوشهر رو دیر تحویل دادین اونم گفته چون ایران پول نمیداد الانم بدهکاره به ما... خب سوال پرسیدی جوابتو گرفتی! کدوم توهین دقیقا؟ مگه وظیفه سفیر دفاع از کشورش نیست؟!
ساخت ورزشگاه نقش جهانم دست روس ها بود ک سی سال طول کشید؟! اونم ب خاطر عدم تزریق سرمایه ساخت بود.
جا دارد که اقای رییسی از پوتین درخواست کنه سفیرش در ایران را عوض کنه خیلی مونده در ایران دلشو زده
ما دچار انزوا هستیم بالاجبار با روس روابط دیپلماتیک داریم
و گرنه همه میدونیم روس دشمن ایران بوده و هست
دو کلمه روسیه و خیانت عجین یکدیگرند و هیچ کشوری در جهان به اندازه روسیه به ایران خیانت و جفا نکرده باز هم تکرار میکنم سر بزنگاه آنچنان ما را خواهد فروخت که باورتان نمیشود
چرا سفیر روسیه ؟ اولیانوف و وزیر خارجه روسیه هم برای ما تصمیم می گیرند . وقتی نتوانیم با ملت حود دوست شویم با بیگانگان به دوستی و الفت برای یارگیری استفاده می کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار