بازدید 6557
۸

تورم هشتاد درصدی در ترکیه

در ترکیه تورم حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است و بهای مواد غذایی و هزینه حمل و نقل دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 19 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی جی تی ان، در ترکیه تورم حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است. بهای مواد غذایی و هزینه حمل و نقل دو برابر شده است.

خبرنگار این شبکه از آنتالیا گزارش داد، مردم در شهر آنتالیا معمولا برای خرید ارزان‌تر مواد غذایی خود به بازار‌های محلی مراجعه می‌کنند، اما چون تورم سالیانه در ترکیه به بالاترین حد خود در بیست سال اخیر رسیده این موضوع سبب شده است بسیاری از خانواده‌ها نتوانند کالای مورد نیاز خود را تامین کنند.

یک شهروند اهل ترکیه گفت: بهای کالا‌ها سه برابر شده است. در برخی موارد حتی بیشتر افزایش یافته است. این موضوع را می‌توان در مواد غذایی و دیگر کالا‌های ضروری مشاهده کرد.

خبرنگار افزود: مردم می‌گویند بهای کالا‌ها به طور هفتگی افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که فروشندگان هم از آن شکایت دارند. آن‌ها می‌گویند به خاطر افزایش تورم سالیانه و هزینه حمل و نقل، آن‌ها باید این هزینه‌ها را از فروش کالا‌های خود تامین کنند. هزینه حمل و نقل ۱۲۵ درصد افزایش یافته است.

شهروند دیگری گفت: مشکلات رو به افزایش است. هزینه‌ها رو به افزایش است. بهای کالا‌ها به خاطر افزایش بهای سوخت افزایش پیدا می‌کند. ما باید برای تامین هزینه‌ها بهای کالا‌های خود را افزایش دهیم. این موضوع سبب می‌شود مردم کالا‌های کمتری خریداری کنند. این موضوع سبب می‌شود توانایی خرید آن‌ها کاهش یابد. آن‌ها همانند همیشه زیاد خرید نمی‌کنند. نمی‌توان کاری انجام داد.

خبرنگار شبکه در پایان گفت، براساس نظرسنجی انجام شده بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان گفته اند آن‌ها در خرید کالا‌های مورد نیاز خود با مشکل روبرو هستند. میوه و گوشت به اقلامی تجملاتی در ترکیه بدل شده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
تازه وضع مردم ترکیه یک کمی شده مثل ما مردم ایران !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
با این تفاوت که اونها تحریم نیستند
چطور اونجا دو برابر شدن قیمت ها تورم رو می رسونه به 80 درصد ولی اینجا پنج برابر شدن قیمت ها باعث کاهش تورم میشه؟
از تورم ۸۰۰ درصدی خودمون چه خبر ؟
1- این تورم سالانه است نه ماهانه
2- در طول یک سال دو بار افزایش حقوق 20 و 50 درصدی در ترکیه اتفاق افتاده است
3- حداقا حقوق و دستمزد و قیمت کالاها را در دو کشور می نوشتی مقایسه کن
باعث تاسف است که همیشه تکه های بد را برای شریک جرم بودن برمی دارین ولی نکات مثبت برای مقابله را نمی نویسین که بد آموزی نشه و ما هم بگیم که نه بابا ما تنها نیستیم و اینگونه صوت مسئله پاک میش
اینجوری خودمون را گول می زنیم و دلمون رو خوش می کنیم که ما چقد خوبیم
با تمام این اوصاف اما همچنان از خرج زندگی در تهران معقولانه تر هست .
دو هفته پیش گیلاس درشت فوق العاده عالی را در استانبول کیلویی 25 لیر معادل 50 تومان خریدم دیروز همان گیلاس در سعادت اباد کیلویی 115 تومان بود .

گوشت خورشتی تمییز و خرد شده آماده بدون یک ذره چربی رار منزام به قیمت کیلویی 175 لیر میگیرم . اما در اینجا گوشت بدون استخوان اما با کلی چربی و آشغال حدود 400 فروخته میشود .
قیمت خانه در استانبول از پارسال تا حالا سه برابر شده است اما همچنان با حدود 6000 لیر ( 12 میلیون تومان ) میتوانید واحدی نوساز 100 متری در مجتمع با امکانات رفاهی بسیار کامل در منطقه ای متوسط رو به بالا ( و البته بسیار بهتر از فرشته ما ) اجاره کنید . با این پول در انتهای کرج میتوانید خانه ای 100 متری بگیرید
از تورم فوق نجومی و عجیب و غریب داخل کشورمون چه خبر .باز اونا یه ثباتی در اقتصادشون دارن حتی با وجود تورم .ما چی؟
سری به گریبان خودت بنداز که تورم هزار درصدی داری بعد به بقیه بچسب ترکیه به ما چه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر