بازدید 5733

تداوم بارندگی‌های شدید در هرمزگان تا روز سه‌شنبه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: بارندگی‌های شدید تا روز سه شنبه در هرمزگان تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ 11 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مهرداد حسن زاده پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سطح استان تا روز سه شنبه سامانه بارشی مونسون فعال است گفت: این سامانه تا روز سه شنبه در استان فعال است و طی امروز و فردا بالادست شهرستان‌های جاسک، بشاگرد و میناب و در شمال استان نیز مناطقی همچون فارغان، آشکارا و باغان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود از ساعت ۱۳ امروز بارندگی خیلی شدید سبب سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیرهای روستایی شود همچنین شاهد آبگرفتگی معابر و آب‌نماها در این مناطق خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: شهروندان سراسر استان به ویژه در مناطق یاد شده نکات ایمنی را رعایت کرده و از حضور در مناطق پر خطر همچون حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات پرهیز کنند، مردم شریف سراسر استان بخصوص مناطق شرق و شمال استان جانب احتیاط و ایمنی را در سفرهای بین شهری و روستایی رعایت کنند و در مسیرهای یاد شده تردد غیرضروری نداشته باشند.

مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به رگبارهای ناگهانی و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیرهای روستایی توصیه کرد: شناورهای سبک از تردد در دریا خودداری کنند و فعالیت‌های تفریحی و شنا در دریای عمان و تنگه هرمز بویژه جزیره لارک نیز با احتیاط صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در مدت یاد شده با افزایش بادهای جنوب شرقی در دریای عمان و شرق تنگه هرمز و افزایش باد غربی در جزایر خلیج فارس شاهد مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا ۱۵۰ سانتی متر خواهیم بود و لازم است جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری در تنگه هرمز و کشتی‌های تجاری در دریای عمان تمهیداتی اندیشیده شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر