بازدید 25752

رگبار شدید باران و بارش تگرگ در هرمزگان

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 10 July 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: با تداوم فعالیت سامانه فصلی مونسون امروز در برخی مناطق هرمزگان به ویژه نیمه شرقی رگبار شدید باران و بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. وی اضافه کرد: امروز طی ساعات صبح در برخی مناطق استان افزایش ابر و بارش خفیف باران و در ساعات بعدازظهر و شب رگبار باران، رعد وبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد در مناطق مستعد و مرتفع پیش بینی می‌شود.

سی سی پور با اشاره به اینکه با توجه به تاثیر قابل توجه سامانه فصلی در مناطق شرقی استان رگبار شدید باران، رعد وبرق، تند باد لحظه ای، بارش تگرگ و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع بارش‌های رگباری و جاری شدن رواناب و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری شود. وی بیان کرد: در مناطق دریایی به ویژه دریای عمان و شرق تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی سبب مواج شدن دریا خواهد شد. همچنین با توجه به افزایش ابر و احتمال رگبار باران و رعد و برق در مناطق ساحلی و دریایی، افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان اظهار کرد: توصیه می‌شود که شناورهای سبک و تفریحی از تردد خودداری و شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری نیز با احتیاط تردد کنند. وی ادامه داد: از لحاظ دمایی تا روز سه شنبه نوسانات دمایی تغییر چندانی نخواهد داشت، اما در روزهای پایانی هفته به ویژه در مناطق شرقی استان افزایش دما رخ می‌دهد.

سی سی پور در پایان عنوان کرد: طی شبانه روز گذشته در سردشت بشاگرد ۱۱.۲ میلی متر، ملکن ۲۴.۵ ملی متر و خمینی شهر ۳ میلی متر باران بارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی