بازدید 6626

دستگیری انتشار دهنده سوالات کنکور در هرمزگان

فردی که اقدام به انتشار تصویر از سوالات کنکور سراسری در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد کانال در پیام رسان واتس آپ نموده بود، شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 07 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی کاربر مجرمی که با استفاده از شبکه اجتماعی اقدام به انتشار سوالات کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در فضای سایبر کرده بود، خبر داد.

سردار غلامرضا جعفری در تشریح این خبر بیان کرد: در پی رصد صورت گرفته در فضای مجازی توسط کارشناسان خبره پلیس فتا استان، فردی که اقدام به انتشار تصویر از سوالات کنکور سراسری در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد کانال در پیام رسان واتس آپ نموده بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه متهم دستگیر شد و در مواجه با ادله جرم به بزه انتسابی خود اقرار کرد، اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته، همه ساله با نزدیک شدن به ایام کنکور ما شاهد این گونه کلاهبرداری‌ها هستیم.

وی ادامه داد: مجرمان با ترفند‌های مختلف از جمله جعل هویت مدیران آموزش عالی و سایر جزئیات شناخته شده؛ پس از فریب کاربران و دریافت مبالغ مختلف، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود و یا با ارسال نمونه سوالات کنکور ادوار گذشته از قربانیان خود کلاهبرداری کرده و صدمات مالی و روانی شدیدی به متقاضیان وارد می‌کنند.

سردار جعفری بیان کرد: ضمن اشراف اطلاعاتی و پی جویی‌های فنی پلیس این گونه اقدامات در فضای مجازی مورد شناسایی قرار می‌گیرند و ضمن مسدود سازی، اقدام قضائی علیه متهمان در دستور کارپلیس قرار می‌گیرد.

این مقام انتظامی ضمن توصیه به کلیه داوطلبان کنکور در خصوص اینکه "به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات دروغین را نخورند" از خانواده هایشان خواست نظارت بیش تری بر عملکرد تحصیلی و سایبری فرزندان خود اعمال کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اطلاع دهندو یا با شماره تلفن ۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هر چه سریع‌تر تماس بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر