بازدید 11840
آیا چشم نهادهای نظارتی کشور و وزارت ورزش این اتفاق را می‌بیند؟

رای جنجالی در فوتبال و بوی تند مهندسی انتخابات

به موازات انتصاب های مشکوک در فدراسیون فوتبال که این روزها حاشیه‌ساز شده است و اعتراضاتی به همراه داشته، آرای قضایی جنجالی و پر تردیدی صادر شده که بوی اهداف ثانوی را به مشا می‌رساند.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 07 July 2022

آیا مدیران موقت فدراسیون فوتبال در پی مهندسی انتخابات و چینش آرای نزدیک به خود هستند؟

به گزارش تابناک ورزشی؛ به موازات انتصاب های مشکوک در فدراسیون فوتبال که این روزها حاشیه‌ساز شده است و اعتراضاتی به همراه داشته، آرای قضایی جنجالی و پر تردیدی صادر شده که بوی اهداف ثانوی را به مشا می‌رساند.

منتقدین معتقدند عده ای در فدراسیون موقت سرگرم مهندسی انتخابات هستند و انتصاب ها و آرا و بذل و بخشش ها در همین راستا است!

رای جنجالی در فوتبال و بوی تند مهندسی انتخابات

رای عجیب و خلاف موازین به نفع نماینده استان البرز در لیگ دسته سوم باعث شده منتقدین بگویند عده ای برای آن که رای استان البرز را در مجمع هشتم شهریور داشته باشند، دست به این کار زده اند! طرفداری هم ماجرا را منتشر کرده است؛ قضاوت درباره این اقدامات شائبه برانگیز با مخاطبان تابناک.

در گروه اول رقابتهای لیگ دسته سوم سه تیم آکادمی کیا، آریو اسلامشهر و مردان پاشا البرز برای صعود به لیگ دسته دوم تلاش می کنند که از جمع این سه تیم یک تیم مستقیم صعود می کند و یک تیم هم به پلی آف می رود.

در فاصله تنها یک هفته تا پایان بازی های گروهی، تیم مردان پاشا البرز با 31 امتیاز صدرنشین بود و تیم های آریو اسلامشهر و آکادمی کیا به ترتیب با 30 و 28 امتیاز رده های دوم و سوم را داشتند و از آن جا که تیم های اول و دوم روز شنبه آینده در هفته آخر به مصاف هم می روند، تیم آکادمی کیا می توانست با پیروزی مقابل نماینده بجنورد، 31 امتیازی شود و به عنوان تیم دوم به پلی آف برود چرا که با برد و مساوی نماینده البرز، نماینده اسلامشهر حذف می شد و با برد نماینده اسلامشهر، نماینده البرز کنار می رفت.

همه چیز مهیا بود تا تیم ها بدون احتمال تبانی، مردانه به میدان بروند اما ناگهان فدراسیون فوتبال دست به کار عجیبی زد و حکم بازی هفته دوم تیم مردان پاشا البرز مقابل نماینده علی آباد را در در پایان هفته هفدهم و در آستانه بازی آخر صادر کرد.

در هفته دوم تیم نوین کشاورز علی آباد از یک بازیکن 4 اخطاره استفاده کرد (این بازیکن سه اخطار در مرحله اول داشت و یک اخطار هم در بازی اول مرحله دوم گرفت) بازی با نتیجه مساوی تمام شد و چند روز بعد نماینده البرز که متوجه تخلف شده بود، به کمیته انضباطی اعتراض کرد که کمیته انضباطی با استناد به قانون که می گوید اعتراض فقط باید تا 24 ساعت بعد از پایان بازی ارائه شود، اعتراض نماینده البرز را نپذیرفت.

پرونده به کمیته استیناف رفت و آنها هم حکم کمیته انضباطی را تایید کردند اما در کمال تعجب، امروز و با گذشت 15 هفته از آن ماجرا، رای تازه‌ای صادر و اعلام شد بازی دو تیم 3 بر صفر به سود نماینده البرز شده است!

در فدراسیون می گویند این حکم به دستور شخص سرپرست موقت و یا دبیرکل تغییر کرده چرا که کمیته انضباطی و کمیته استیناف قبلا احکام خود را صادر کرده بودند و امکان تغییر آن را نداشتند.

حالا با این رای عجیب، تیم مردان پاشا البرز 33 امتیازی شده و حتی اگر روز آخر به تیم اسلامشهر ببازد باز هم صعودش تضمین است و با این رای متاسفانه شائبه توافق تیم ها در هفته آخر ایجاد شده است. متاسفانه فدراسیون با این حکم دیرهنگام و غیر قانونی (قانون می گوید اعتراض تنها 24 ساعت پس از بازی) بستر تبانی را در هفته آخر پهن کرده است! پیش از این دو تیم البرزی و اسلامشهری باید برای موفقیت بدون تعارف و توافق با هم می جنگیدند و حالا تیم آکادمی کیا حق دارد به آنها مشکوک باشد.

عجیب اینجاست که تیم البرزی در این فصل 3 امتیاز انضباطی هم از دریای بابل گرفت و حالا 5 امتیاز انضباطی دارد. عجیب تر این است که وقتی تیم پارسا صنعت بیرجند روی یک بازیکن دریای بابل اعتراض شد، با این که حق با این تیم بود به آنها گفته شد چون بیش از 24 ساعت از زمان بازی گذشته به شکایت شان رسیدگی نمی شود و حالا در شرایط مشابه به شکایت البرزی ها رسیدگی شده است.

از هفته دوم تا به حال هزار بار می شد به این پرونده رسیدگی کرد و صدور رای در فاصله کمتر از سه روز تا پایان بازی ها مشکوک است.

به نظر می رسد نهادهای نظارتی باید در این هفته های پایانی فعالیت فدراسیون موقت که ناتوانی ها و خطاهایش آسیب های جدی به فوتبال ایران زده، بیشتر فوتبال را زیرنظر بگیرند. همین حالا شایعه شده این آرا و بذل و بخشش های اینچنینی بی ارتباط با انتخابات نیست و تلاش می شود آرای اعضای مجمع پیشاپیش جذب شود!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار