بازدید 6754

برق اغلب نقاط لبنان قطع شد

منابع خبری شامگاه چهارشنبه از قطع برق در اغلب نقاط لبنان درپی توقف تولید در دو نیروگاه این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۲۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵ 07 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از عرب ۴۸، سازمان برق لبنان شامگاه چهارشنبه از قطع برق در اغلب نقاط این کشور در پی توقف تولید دو نیروگاه خبر داد.

بر اساس این گزارش، سازمان برق لبنان پیش از قطع برق در این کشور طی بیانیه ای اعلام کرد: مجری دو نیروگاه الزهرانی و دیرعمار اعلام کردند که به دلیل عدم دریافت مطالبات خود به دلار، کار را متوقف خواهد کرد.

این بیانیه می افزاید که این اقدام به تعطیلی نیروگاه الزهرانی که در حال حاضر تنها نیروگاه حرارتی تولید برق در شبکه است، منجر خواهد شد.

سازمان برق لبنان در عین حال افزود که تمام اقدامات اداری برای پرداخت به شرکت مجری این نیروگاه ها انجام شده است.

سازمان برق لبنان همچنین اعلام کرد که پیش از این طرحی را برای تولید برق تدوین کرده و اقدامات پیشگیرانه را به منظور تداوم تولید نیروی برق برای طولانی ترین زمان ممکن بویژه برای عید قربان انجام داده بود اما این مشکل خارج از توان و اختیارات این سازمان برای حل آن است.

این در حالی است که نجیب میقاتی نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان پیش از این گفته بود که دولت جدید مسئله ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، مذاکرات با صندوق بین المللی پول و پروژه برق با مصر، سوریه و اردن را تکمیل خواهد کرد.

میقاتی در یک نشست خبری در بیروت با بیان اینکه مشورت با نمایندگان پارلمان در خصوص ساختار دولت آینده طی دو روز آینده به اتمام خواهد رسید، افزود: منافع ملی مقدم بر هر چیزی است و به اذن خدا دولت آینده به وظیفه خود عمل خواهد کرد و فعالیت‌های دولت قبلی به ویژه اقدامات مربوط به صندوق بین المللی پول، مسئله برق و ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را تکمیل خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار