بازدید 3637

نوسانات قیمت نفت در آستانه مذاکرات گروه ۷

مذاکرات گروه ۷ در مورد تامین انرژی و صادرات نفت روسیه امروز برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 27 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا ، قیمت نفت روز دوشنبه در یک جلسه پرنوسان کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران مراقب هرگونه اقدام علیه صادرات نفت و گاز روسیه هستند که ممکن است از نشست رهبران کشورهای گروه هفت (G7) در آلمان حاصل شود.

با وجود اینکه انتظار می‌رفت رهبران گروه ۷ درباره احیای توافق هسته‌ای ایران که ممکن است به تولید نفت بیشتر ایران منجر شود، گفتگو کنند، به چشم‌انداز انقباض عرضه بیشتر بر بازار تمرکز کردند زیرا دولت‌های غربی به دنبال راه‌هایی برای کاهش توانایی روسیه برای تامین مالی جنگ در اوکراین بودند.

به گفته منابع، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آنها از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، احتمالا به برنامه افزایش سریع تولید نفت در ماه اوت و در نشست روز پنجشنبه خود پایبند خواهند بود.
اما، در حال حاضر، نگرانی های مبرم عرضه بر نگرانی ها در مورد پتانسیل یک رکود جهانی، پس از مجموعه ای از داده های اقتصادی ضعیف از ایالات متحده، غلبه کرده است.
بهای معاملات آتی نفت برنت پس از جهش ۲.۸ درصدی در روز جمعه، با ۸ سنت کاهش به ۱۱۳.۰۴ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۴ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، پس از افزایش ۳.۲ درصدی در جلسه قبل، به ۱۰۷.۳۸ دلار در هر بشکه رسید. هر دو قرارداد هفته گذشته برای دومین هفته متوالی سقوط کردند زیرا افزایش نرخ بهره در اقتصادهای کلیدی باعث تقویت دلار و تشدید ترس از رکود شد.
انتظار می رود رهبران گروه ۷ که نشست خود را روز یکشنبه آغاز کردند، در مورد گزینه های مقابله با افزایش قیمت انرژی و جایگزینی واردات نفت و گاز روسیه و همچنین تحریم های بیشتر که تورم را تشدید نمی کند، گفتگو کنند. این اقدامات شامل محدودیت قیمت احتمالی برای صادرات نفت روسیه برای کاهش درآمدهای مسکو و در عین حال محدود کردن آسیب به سایر اقتصادها است.
ویوک دار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع استرالیا (OTC:CMWAY) در یادداشتی گفت: “معلوم نیست که آیا سقف قیمتی به این نتیجه می رسد یا خیر.”
هنوز هیچ چیزی مانع روسیه از ممنوعیت صادرات نفت و محصولات پالایش شده به اقتصادهای G7 در پاسخ به سقف قیمتی نشده است که شرایط کمبود در بازارهای جهانی نفت و محصولات پالایش شده را تشدید می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار