بازدید 4026
ایران در کنار شماست و حق همسایگی را به‌جای خواهد آورد

پیام رئیسی به ملت افغانستان

رئیس جمهور جان باختن شماری از مردم مسلمان و هم‌زبانان و همسایگان نجیب ملت ایران را در حادثه زلزله جانکاه و غم‌انگیز توصیف و تاکید کرد که ملت و دولت ایران در کنار شماست و در این ابتلاء عظیم حق همسایگی را به جای خواهد آورد.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 24 June 2022

 


به گزارش تابناک، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در پیام تسلیتی به ملت مسلمان افغانستان به‌مناسبت جان‌باختن شماری از مردم این کشور در واقعه زلزله آورده است: به جمعیت هلال احمر ماموریت داده‌ام با حداکثر توان ممکن در فرایند کمک به زلزله‌زدگان و شما مردم عزیز فعال باشند. ملت و دولت ایران در کنار شماست و در این ابتلاء عظیم حق همسایگی را به‌جای خواهد آورد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

انا لله و انا الیه راجعون

ملت صبور و رنج کشیده افغانستان

خبر وقوع زلزله در شرق افغانستان و جان‌باختن شماری از مردم مسلمان و هم‌زبانان و همسایگان نجیب ملت ایران، جانکاه و غم‌انگیز بود. اینجانب بروز این حادثه مصیبت‌بار را به یکایک مردم افغانستان تسلیت می‌گویم و برای جان‌باختگان، رحمت و غفران الهی مسئلت می‌کنم.

بسیار متاسفم که سال‌ها اشغالگری آمریکا مانع از توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی افغانستان عزیز شده و این مسئله امروز روند امداد به خسارت‌دیدگان و مجروحان زلزله را دشوار کرده است. به جمعیت هلال احمر ماموریت داده‌ام با حداکثر توان ممکن در فرایند کمک به زلزله‌زدگان و شما مردم عزیز فعال باشند.

سایر ظرفیت‌های موجود در ایران نیز حتما برای کمک به همسایه شرقی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. ملت و دولت ایران در کنار شماست و در این ابتلاء عظیم حق همسایگی را به جای خواهد آورد.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر