بازدید 6741

اجاره آدمکش‌های ۱۰۰ میلیون تومانی برای قتل تاجر لاستیک

کد خبر: ۱۱۲۵۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷ 22 June 2022

ختلاف 400 هزار دلاری، تصاحب زمین چند هزار متری و تخریب خانه تاجر افغانستانی انگیزه‌ای شد تا وی با اجیر کردن دو نفر از همولایتی‌هایش، نقشه قتل تاجر لاستیک خودروهای سنگین را اجرا کند.

به گزارش ایران، ساعت21 یکشنبه 29 خرداد، به‌دنبال شنیدن صدای تیراندازی در یکی از خیابان‌های پایتخت، اهالی محل خود را به خیابان رساندند و با جسد مرد میانسالی پشت فرمان خودروی پژو مواجه شدند.

با قتل مرد 64 ساله، بازپرس محمدجواد شفیعی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد میانسال با شلیک یک گلوله به سرش به قتل رسیده است. تحقیقات میدانی نشان می‌داد که خانه مرد پژوسوار در چند قدمی محل جنایت است و مرد میانسال قصد ورود به پارکینگ خانه‌اش را داشته اما دو مرد پیاده به سمت خودروی او آمده و با شلیک یک گلوله به زندگی‌اش پایان دادند.

مقتول تاجر لاستیک‌های سنگین بود و تحقیقات تیم جنایی نشان می‌داد 10 روز قبل هم، عاملان جنایت، قصد قتل مرد تاجر را داشتند اما به اشتباه شریک او را مورد هدف گلوله قرار داده بودند.

در ادامه تیم جنایی به بررسی دوربین مداربسته اطراف محل جنایت پرداخته و تصاویر مردان مسلح به‌دست آمد.

تحقیقات کارآگاهان نشان می‌داد که مقتول مدتی قبل به خاطر مالکیت زمینی بزرگ، با تاجری افغانستانی اختلاف داشته و با حکم دادگاه نیمی از زمین را تصرف کرده بود. همچنین مشخص شد مقتول با تاجر افغانستانی یک اختلاف 400 هزار دلاری نیز دارد. در ادامه کارآگاهان هویت مردان مسلح را شناسایی و هر دو را دستگیر کردند. متهمان اعتراف کردند که از سوی مرد تاجر اجیر شده بودند.

یکی از دو مرد متهم گفت: شیرمحمد، تاجر افغانستانی، مدت‌ها قبل با مقتول آشنا شده و مراوده کاری و مالی داشتند. آنها در زمینه صادرات و واردات لاستیک خودروهای سنگین با هم کار می‌کردند. اما چند وقت قبل تاجر ایرانی 400 هزار دلار برای انجام مراوده‌های کاری و تجارت به شیرمحمد داد. اما هربار که سراغ پولش را می‌گرفت شیرمحمد طفره می‌رفت. از طرفی او قصد داشت زمینی را که شریکی خریده بودند تصاحب کند.

او ادامه داد: اختلاف آنها ادامه داشت تا اینکه مقتول چند نفر را در افغانستان اجیر کرد تا محل زندگی خانواده شیرمحمد را تخریب کنند تا درس عبرتی برای او باشد و شیرمحمد بدهی‌اش را برگرداند، اما همین کار انگیزه‌ای شد تا شیرمحمد از او انتقام بگیرد.

متهم گفت: شیرمحمد چند روز قبل سراغ ما آمد و خواست تا یک گلوله به سمت تاجر ایرانی شلیک کنیم. حتی برای این کار دستمزد 100 میلیونی به ما داد که به خاطر پول قبول کردیم. یک گلوله داخل اسلحه کلتی بود که شیرمحمد به ما داد. ما هم چند روز قبل از قتل مقابل محل کار او رفتیم تا انتقام بگیریم، اما او و شریکش همزمان از محل کارشان بیرون آمدند و ما به اشتباه شریک او را هدف تیراندازی قرار دادیم چون او هم ماشین پژو داشت.

وقتی فهمیدیم اشتباهی شریکش را زده‌ایم دوباره نقشه دیگری کشیدیم و این بار موفق به قتل مرد تاجر شدیم، اما تصورش را نمی‌کردیم که به این سرعت شناسایی و دستگیر شویم. قرار بود بزودی از ایران خارج شویم اما نقشه فرارمان ناکام ماند و گیر افتادیم.

با اعتراف متهمان اجیرشده به قتل، به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پایتخت، آنها در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. تحقیقات برای دستگیری مرد تاجر ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار